Programul „Laptele si cornul", sabotat de Primarie (galerie foto)
Programul „Laptele si cornul", sabotat de Primarie (galerie foto)
Şcoala Generală 24
depozitează iaurtul în frigidere vechi, pentru că RAEDPP, aflată în subordinea
Primăriei, nu i-a pus la dispoziţie utilităţile necesare
Peste o mie de copii
de la Şcoala Generală Ion Jalea, din zona ICIL, ar fi putut să ajungă la spital
din cauza lipsei unei colaborări între autorităţi şi reprezentanţii unităţii
şcolare.
Programul „Laptele şi
cornul", lansat în 2002 de Guvernul Năstase, se dovedeşte a fi un proiect care
mănâncă bani publici fără a avea utilitate. În ediţia de ieri, cotidianul ZIUA
de Constanţa prezenta cazul Şcolii Generale nr. 24 - care cu siguranţă nu este
singular -, unde elevii primesc iaurt
chiar în ziua în care expiră termenul de valabilitate. Ba, mai mult, au existat
elevi care au spus că au primit produse lactate expirate cu o zi înainte. Mihaela
Calenici, directorul şcolii în cauză, a recunoscut faptul că elevilor le-a fost
dat un produs care expira în ziua în care ar fi trebuit consumat. „Şi eu am
copii şi nu mi-ar conveni să se întâmple aşa ceva. Este un incident nedorit,
pentru care ne prezentăm regretul, dar trebuie să fie considerat un semnal de
alarmă şi să se găsească o soluţie, nu un ţap ispăşitor", a declarat directorul
Şcolii nr. 24.
Nu au frigidere
Dimensiunea tevaturii
„laptele şi cornul" este mult mai amplă decât ar putea părea la o primă vedere.
Incidentul de pe data de 27 aprilie se datorează, susţine reprezentantul
unităţii de învăţământ, în mare parte unei „probleme de planificare" a celor
care aduc produsele. „I-am rugat să vină ori înainte, ori după ce termină
cursurile elevii. Dar ei aduc produsele în jurul orei 12.00, când copiii din
clasele I-IV au plecat deja acasă, iar noi trebuie să le dăm a doua zi". În
cazul incidentului de pe 27 aprilie a fost vorba despre patru zile, nu una,
fiind la mijloc week-end-ul. Aspect ce ne face să credem că astfel de cazuri, când
copiii sunt nevoiţi să servească iaurt expirat de o zi sau chiar în ziua când i
se termină valabilitatea, au loc deseori. Faptul că produsele lactate nu sunt
consumate la timp ridică alte probleme. Unitatea şcolară nu a avut fonduri din
care să achiziţioneze lăzi frigorifice pentru depozitarea laptelui sau a
iaurtului, iar Regia Autonomă de Exploatarea a Domeniului Public Privat, aflată
în subordinea Primăriei şi Consiliului Local Municipal, nu i-a pus la
dispoziţie utilităţile. „Am făcut adrese către această instituţie, dar nu s-a
rezolvat. Noi, cadrele didactice, am adus de acasă două frigidere Arctic vechi
şi, ca să nu îngheţe iaurturile care sunt puse în congelator, administratorul
şcolii le schimbă prin rotaţie. Iar, în fiecare vineri face asta în timpul său
liber", a spus Mihaela Calenici.
„Vă rugăm să luaţi
măsurile ce se impun"
„A veni căldura. Nu
avem frigidere necesare pentru păstrarea produselor lactate. Zilnic,
aprovizionarea se face târziu şi elevii din ciclul primar pleacă acasă, fiind
nevoiţi să păstrăm alimentele la temperatura mediului ambient, neavând
frigiderele necesare păstrării acestora. Vă rugăm să luaţi măsurile ce se impun
pentru o bună desfăşurare a
programului", sesizează, pe forumul Inspectoratului Şcolar Judeţean
(ISJ), administratorul şcolii, Marcel Popescu. Cotidianul ZIUA de Constanţa a
încercat să obţină un punct de vedere din partea autorităţilor direct implicate
în această problemă, dar nici directorul RAEDPP, Radu Babuş, Cristian
Moldovanu, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Constanţa, şi Cristinel
Dragomir, vicepreşedinte al CJC, nu au fost de găsit.
Sesizări lunare
Reclamaţii privind calitatea produselor de panificaţie şi lactate distribuite prin programul „Laptele şi cornul" s-au făcut lunar, în cursul acestui an şcolar. Măsurile au întârziat, însă, să apară. Astfel, din luna septembrie 2008 până în martie 2009, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a primit 24 de sesizări privind calitatea produselor şi 33 privind întârzierile înregistrate la livrare. Datele instituţiei întăresc suspiciunile că fenomenul produselor depozitate necorespunzător sau în afara termenului de valabilitate nu se opreşte la Şcoala nr. 24. Tot reprezentanţii ISJ spun că cele mai multe sesizări privind calitatea privesc schimbarea brânzei cu un alt produs lactat. „Brânza miroase urât şi nu o mănâncă nimeni", ne declara, în acest sens, una dintre elevele Şcolii nr. 24. {mos_ri:Laptele si cornul}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp