Reabilitarea sistemului de semnalizare - mostenirea lui Cupsa
Reabilitarea sistemului de semnalizare - mostenirea lui CupsaFosta conducere a CN Administraţia Canalelor Navigabile SA, în frunte cu Ovidiu Cupşa, a pus la cale reabilitarea sistemului de semnalizare de navigaţie pe cele două canale: Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari.
Proiectul a fost pus cap la cap de către societatea Transproiect 2001,
firmă cu renume mai ales în Capitală. Având ca acţionari SC Iptana SA şi o
listă de 334 de persoane fizice, Transproiect este autorul celebrului studiu de
mediu pentru pasajul Basarab din Bucureşti. Anul 2006 a fost unul foarte bun
pentru societatea bucureşteană care a făcut documentaţia privind extinderea şi
modernizarea Aeroportului Sibiu. În acelaşi an, Transproiect 2006 a întocmit şi
proiectul pentru amenajarea complexă pentru atenuarea viiturilor şi refacerea
plajei şi falezei din Costineşti, despre care organizaţia Oceanic Club ar fi
spus că este superficial. Tot în 2006, CN ACN-ul a fost beneficiarul unui
proiect, întocmit de aceeaşi societate, pentru un front de aşteptare pentru
formare-desfacere a convoaielor la confluenţa canalelor. Lucrarea a costat
170.000 de lei fără TVA. În 2007, Transpoiect 2001 a făcut studiul privind
impactul asupra mediului pentru proiectul ce privea protecţia şi reabilitarea
părţii sudice a litoralului românesc. Beneficiar: Ministerul Mediului. Alţi
47.000 de lei, altă distracţie.
Prognoza, în creştere
În ceea ce priveşte noua lucrare a ACN-ului, putem spune că va fi executată
în nouă luni. Documentaţia privind obţinerea acordului de mediu ne arată că,
zilnic, Canalul Dunăre - Marea Neagră este tranzitat, în medie, de 23 convoaie
pe tronsonul Cernavodă - Medgidia, 25 de convoaie pe Medgidia - Basarabi şi 21
pe Basarabi -Agigea, iar prognoza de trafic pe următorii 10 ani arată o
creştere cu 15% „De-a lungul canalului au avut loc accidente, majoritatea
uşoare, cu avarieri în special în zonele ecluzelor, niciunul având drept cauză
semnalizarea necorespunzătoare de pe canal sau de la ecluze. Se solicită
modernizarea sistemului de semnalizări prin înlocuirea echipamentelor şi
mijloacelor actuale, depăşite tehnic şi cu eficienţa necorespunzătoare, care
necesită cheltuieli materiale mari, cu echipamente de semnalizare la nivelul
standardelor internaţionale. Se are în vedere crearea unui sistem modern,
adaptat la condiţiile de trafic actuale şi viitoare, care să ţină cont de
cerinţele de mediu şi de reglementările în vigoare în domeniu", mai arată
evaluatorii de mediu.
Luminiţe a la ACN
Se vor reabilita toate semnalele neluminoase, semafoarele de la ecluze, semafoarele de la intrările şi ieşirile din canal, precum şi semnalele luminoase de la bifurcaţia CPAMN, de la gurile de la intrare în porturi şi de la poduri
Se vor reabilita semnalele luminoase costiere de mal şi semafoarele de la intrare-ieşire din porturi. În ceea ce priveşte Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, documentele arată că este tranzitat, zilnic, în medie, de 11 convoaie pe tronsonul cuprins între deschiderea din CDMN şi Portul Ovidiu şi un convoi pe zi pe tronsoanele de aval, spre ecluza Năvodari şi/sau spre Portul Luminiţa. Prognoza de trafic pe următorii 10 ani: creştere cu 10%. Documentaţia arată că balizajul luminos va utiliza surse luminoase cu diode electroluminiscente (LED) cu randament mare şi durată mare de viaţă (>5 ani), felinare de orizont sau de direcţie. Acesta este unul dintre ultimele proiecte pe care şi le poate asuma Ovidiu Cupşa. După cum a trâmbiţat mereu în legătură cu realizările sale de când a fost pus la cârma Canalelor Navigabile, PNL-istul a avut impresia că a fost cel mai cel. Şi se pare că pasiunea sa au fost licitaţiile şi beculeţele. Cupşa a avut în plan şi iluminarea Canalului şi a ecluzelor, pe modelul podului de la Agigea.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp