Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:58 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Service-urile auto, amendate pe capete

ro

13 Feb, 2010 04:25 1271 Marime text
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CJPC) a desfăşurat, în perioada 1 - 5 februarie, o acţiune tematică de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto. Rezultatul a fost unul dezastruos. Din cei 22 de operatori economici verificaţi, cu puncte de lucru pe raza judeţului Constanţa, au fost amendaţi 18. Aceştia au de scos din buzunare, din cauza neregulilor depistate de comisarii CJPC Constanţa, 42.500 lei. Potrivit directorului-coordonator adjunct, Dionisie Culeţu, principalele deficienţe au constat în lipsa listei cu tarifele practicate pentru serviciile oferite, sau afişarea acesteia însă fără toate taxele incluse precum şi neacordarea garanţiei la lucrarea executată. În plus, multe service-uri au fost sancţionate şi deoarece în devizul de lucrări nu erau menţionate toate datele necesare, şi anume descrierea precisă a lucrărilor care urmau a fi efectuate, costul manoperei, lista pieselor de schimb necesare, termenul de reparaţie şi durata de valabilitate a devizului. De altfel, pe nota de reparaţie care i se dă proprietarului maşinii, în momentul în care acesta o lasă în service trebuie să se regăsească atât antetul societăţii, data, identitatea clientului, cât şi modelul autovehiculului şi kilometrajul, natura exactă a reparaţiilor de efectuat, costul probabil al acestor intervenţii, precum şi durata cât autovehiculul rămâne în service. Mulţi clienţi nu cunosc acest aspect şi, cum s-a constatat şi în urma controlului, nici operatorii economici nu îl respectă. La CJPC Constanţa au existat nenumărate reclamaţii referitoare la faptul că autovehiculele erau scoase de proprietari din service cu kilometri mai mulţi la bord. Totuşi, deoarece în nota de reparaţie nu era bifat şi acest aspect, comisarii nu au putut lua nici o măsură. De aceea Dionisie Culeţu a menţionat ieri, când a avut loc şi „consilierea operatorilor economici privind prevederile legale la prestarea serviciilor de reparare şi întreţinere a autovehiculelor prin service-urile auto" că doar aşa se poate demonstra că personalul service-ului a folosit maşina, şi ulterior să fie sancţionat.

De cealaltă parte, operatorii economici prezenţi la această consiliere au avut, la rândul lor, mai multe probleme de ridicat. Se pare că unul dintre aspectele care îi nemulţumesc cel mai mult este referitor la relaţia pe care o au cu societăţile de asigurări, care de foarte multe ori întârzie cu plăţile. De aceea au propus organizarea unei întâlniri la care să participe reprezentanţii CJPC Constanţa, ai societăţilor de asigurări şi ai unităţilor în care se efectuează repararea autovehiculelor, pentru a se ajunge la o mai bună colaborare.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii