Shippingul romanesc, in atentia bancherilor straini
Shippingul romanesc, in atentia bancherilor strainiPachete de finantare a activitatii maritime si fluviale
Punctele slabe ale shippingului autohton sunt reprezentate de proasta reputatie a pavilionului romanesc, precum si de instabilitatea legislatiei, se arata in studiul Universitatii Maritime Constanta * Cu toate acestea, experti straini s-au aratat mai optimisti in ceea ce priveste trendurile economiei autohtone * Pentru o revigorare a shippingului, esentiale sunt cresterea investitiilor straine, precum si vointa politica de reformare a vietii economice
Potrivit unui studiu realizat de un colectiv de specialisti ai Universitatii Maritime Constanta si prezentat cu ocazia primei editii a seminarului Romanian Shipping 2004, nu este momentul cel mai potrivit pentru construirea de vapoare; cei ce doresc sa construiasca trebuie sa se concentreze pe asamblarea de vase de mici dimensiuni si de tancuri. Spre deosebire de romani, experti straini s-au aratat mai optimisti in ceea ce priveste trendurile economiei autohtone. Potrivit presedintelui ABN AMRO Bank, Henk Mulder, "Romania repeta experienta poloneza de acum sase ani de zile. Pentru continuarea modelului polonez de succes, esentiale sunt cresterea investitiilor straine, precum si vointa politica de reformare a vietii economice". Punctele slabe ale shippingului autohton sunt reprezentate de proasta reputatie a pavilionului romanesc, precum si de instabilitatea legislatiei, se mai arata in studiul mentionat anterior. Finmedia - Conferintele Piata Financiara si ABN AMRO Bank au fost organizatorii conferintei care a avut loc vineri la hotel "Iaki", din Mamaia. Evenimentul, dedicat unei piete cu traditie, a intentionat sa ofere o imagine de actualitate a acestei industrii, cu toate ramurile ei conexe. Programul a cuprins doua sesiuni principale: "Piata de shipping" si "Finantarea si piata de shipping". Au participat peste 100 de persoane - reprezentanti ai autoritatilor navale, specialisti locali si internationali, ai companiilor private din sector etc., care au dezbatut teme de larg interes, printre care s-au numarat shippingul si protectia prin asigurare, precum si o serie de produse destinate finantarii acestui tip de activitate. Domeniul asigurarilor a reprezentat un element important in timpul discutiilor, firma prezenta specializata in acest gen de asigurari facand cunoscute pachetele puse la dispozitia clientilor. Acestea constau in asigurari casco maritime si fluviale, de protectie si indemnizare, asigurarea navelor pe timpul constructiei etc.Gheorghe Moldoveanu, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, prezent la eveniment, a tinut sa explice ca noul terminal de containere Mol II, finalizat in a doua jumatate a anului 2003, reprezinta nu numai o investitie pe termen lung pentru care s-au realizat credite bancare, dar si un generator de profituri.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp