Situatia copiilor seropozitivi, trecuta sub tacere
Situatia copiilor seropozitivi, trecuta sub tacereRomanii nu vor sa-i accepte pe cei bolnavi de SIDA
Un numar de 27 de copii seropozitivi au fost integrati in invatamantul de masa * Pentru a nu crea probleme, situatia exacta a elevilor din aceasta categorie este cunoscuta doar de conducerea unitatii respective * Purtatorul de cuvant al Inspectoratului scolar, Liliana Timofte, a specificat ca, pentru integrarea in scolile generale, s-a realizat o triere a copiilor seropozitivi * In cazul elevilor cu cerinte speciale, situatia este mul mai buna, scolarizarea acestora facandu-se mult mai usor * In anul scolar 2001-2002 au fost scolarizati 92 de copii cu deficiente mentale, iar alti 55 care aveau un handicap motor usor au fost inscrisi la Grupul Scolar "Virgil Madgearu"
O mare parte dintre elevii cu cerinte speciale si cei seropozitivi au fost integrati in invatamantul de masa. Purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar Constanta, Liliana Timofte, a declarat ca, in urma cu trei ani, a fost demarat un program de integrare a acestor copii in invatamantul de masa. In anul scolar 2001-2002 au fost scolarizati 92 de copii cu deficiente mentale, iar alti 55 care aveau un handicap motor usor au fost inscrisi la Grupul Scolar "Virgil Madgearu" din Constanta. Directorul Scolii Speciale numarul 1, Maria Cipu, a precizat ca acestia din urma fusesera integrati la Scoala Profesionala Speciala pe un profil economic, ceea ce a usurat transferul celor 55 de elevi la Grupul Scolar "Virgil Madgearu". "In ceea ce ii priveste pe cei 92 de elevi cu deficiente mentale, toti au reusit sa incheie cu succes cursurile. Noi incercam intai sa-i integram pe acesti copii cu nevoi speciale in unitati scolare de masa, iar daca nu pot face fata cerintelor, sunt mutati la scolile speciale", a mentionat Maria Cipu. Unii tinerii integrati la grupul scolar au abandonat pe parcursul anului cursurile. Directorul scolii speciale a explicat ca, in majoritatea cazurilor, vina a apartinut parintilor. "Cei care au abandonat scoala proveneau din familii dezbinate sau cu venituri mici. Acesti copii au fost monitorizati si chiar am incercat, odata cu inceperea anului scolar 2003-2004, reintegrarea lor la scoala speciala profesionala". Tot in acest an scolar au fost inscrisi alti trei copii cu nevoi speciale la scolile din Limanu, Corbu si la Scoala numarul 27.Examen de capacitate si pentru elevii cu handicap
Conform articolului 38 al Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de capacitate, se asigura conditii de egalizare a sanselor pentru candidatii cu deficiente, prin adaptarea procedurilor de examinare la subiectele de concurs unice, in functie de particularitatile individuale si de cele specifice deficientei respective. Candidatii cu deficiente pot beneficia de aceste prevederi in baza certificatului de handicapat sau a unei adeverinte medicale, in urma hotararii Comisiei judetene de capacitate. La examenul de capacitate din acest an au participat in conditii speciale 25 de elevi si opt copii de la Centrul American. Inspectoratul Scolar Judetean a asigurat pentru acestia o comisie speciala din care a facut parte si un cadru medical, iar timpul pentru rezolvarea subiectelor a fost prelungit cu o ora. Maria Cipu a adaugat ca, in acest an, la examenul de capacitate au promovat doi elevi care au fost admisi la licee cu clase normale. De asemenea, alti 37 de tineri s-au inscris in acest an la Scoala Speciala Profesionala.Conditii speciale pentru copiii seropozitivi
Pentru ca tinerii seropozitivi sunt mult mai greu de integrat intr-un grup, ei fiind de cele mai multe ori respinsi de membrii comunitatii, situatia exacta a elevilor din aceasta categorie este cunoscuta doar de conducerea unitatii respective. In general, copiii seropozitivi studiaza intr-un centru special, insa exista si situatii exceptionale. Un numar de 15 de copii seropozitivi de la centrele "Ovidiu" si "Mamaia Sat" au fost integrati in invatamantul de masa, iar alti 12 copii au fost inscrisi la fara frecventa in scoli generale. Purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar Constanta, Liliana Timofte, a specificat ca, inainte de a fi integrati in invatamantul de masa, s-a realizat o triere a copiilor seropozitivi. "Li s-a permis inscrierea in scolile generale a celor care nu reprezinta un pericol pentru colectiv, actiunea desfasurandu-se cu discretie, tocmai pentru ca ei sa nu fie respinsi de comunitate. Acesti copii stiu ce trebuie sa faca pentru a-i proteja pe colegii lor", a conchis Liliana Timofte. In continuare se realizeaza o monitorizare a modului in care elevii cu cerinte speciale si cei seropozitivi se integreaza in societate.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp