Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:41 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Taximetristii nu vor mai transporta betivi sau scandalagii

ro

02 Jul, 2004 00:00 953 Marime text

Potrivit noii legi, locul din fata al taxiului poate fi ocupat doar daca pe bancheta din spate nu mai este nici un loc liber * Cursele nu se mai pot efectua decat cu aparatul de taxat pornit * Soferul de taxi are obligativitatea de a purta centura de siguranta atunci cand nu are client in masina; in caz contrar, purtarea acesteia este optionala * Taximetristul trebuie sa aiba o tinuta decenta * Sesizarile clientilor trebuie solutionate in maxim 15 zile, iar acestia trebuie sa primeasca raspuns cu privire la masura care a fost luata ca urmare a reclamatiei

La inceputul acestei luni a intrat in vigoare noua Lege a taximetriei, respectiv Legea numarul 38 din 2003. Potrivit acestui act normativ, exista anumite obligatii atat pentru operatorul de transport si taximetrist, cat si pentru client. Astfel, operatorul de transport sau taximetristul independent trebuie sa asigure executarea serviciilor de transport in regim de taxi in conditii de legalitate, siguranta si calitate; sa asigure dispecerizarea activitatii si posibilitatea monitorizarii pozitiei taxiurilor in activitate si sa asigure clientului si celorlalte persoane beneficiul asigurarii lor sau a bunurilor acestora pe toata durata transportului, chiar daca taximetristul nu a eliberat bonul client. De asemenea, taximetristul trebuie sa aiba un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica, conform prevederilor din Cartea taximetristului; sa respecte solicitarile legale ale clientului; sa opreasca pe traseu, la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare Liber, cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau conditiile de trafic nu permit aceasta manevra; sa elibereze bonuri client la finalul cursei, pe baza carora va incasa contravaloarea prestatiei efectuate; sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client; sa nu implice taxiul in mod deliberat, direct sau indirect, in activitati cu caracter infractional sau alte acte antisociale; sa asigure protectie clientului cat timp acesta se gaseste in taxi; sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat de acesta; sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate sau aflat in stare de a dezvolta o situatie conflictuala; sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul cand pe bancheta din spate nu mai este loc; sa nu execute activitate de transport in regim de taxi fara a avea aparatul de taxat si lampa taxi in functiune pentru pozitia de operare respectiva si sa poarte obligatoriu centura de siguranta cand circula fara client, in restul cazurilor portul centurii fiind optional. O alta obligatie a taximetristului este sa poarte o tinuta decenta, in special pe timp calduros, respectiv pe parcursul sezonului estival, adica sa fie echipat cu pantalon lung si un tricou sau camasa cu maneca scurta.

Clientul, protejat de lege

La randul sau, clientul are si el o serie de obligatii, cum ar fi: sa solicite, sa preia si sa pastreze bonul client la coborarea din taxi; sa nu plateasca serviciile pe care i le-a realizat taximetristul, decat in limita sumei totale prevazute in bonul client; sa nu provoace sau sa nu dezvolte stari conflictuale cu taximetristul in timpul desfasurarii cursei respective; sa acorde sprijin taximetristului in cazul agresarii acestuia in timpul efectuarii transportului si sa anunte imediat organele de politie in legatura cu aceste evenimente; sa sesizeze primaria localitatii de autorizare si filiala judeteana a Oficiului de Protectie a Consumatorilor, dupa caz, in legatura cu practici neconforme ale taximetristului sau care au creat prejudicii ori rabat de la calitatea serviciilor si sa nu ocupe scaunul de langa taximetrist daca exista loc disponibil pe bancheta din spate. In cazul in care prevederile noului act normativ nu sunt respectate, se pot aplica amenzi. Astfel, in functie de abaterea savarsita, taximetristul risca sanctiuni contraventionale cuprinse intre un milion si 250 de milioane de lei. Pe langa aceste sanctiuni se poate dispune si suspendarea sau anularea autorizatiei taxi. In ceea ce priveste sesizarile clientilor, autoritatea administratiei publice locale sau filiala judeteana a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor are obligatia ca, in maximum trei zile de la primirea sesizarii clientului sa analizeze, sa ia masurile ce se impun sau, dupa caz, sa sesizeze organul de politie, agentia Autoritatii Rutiere Romane, Directia Finantelor Publice, Biroul Roman de Metrologie Legala, dupa caz, pentru ca acestea sa aplice masurile ce se impun in termen de maximum 15 zile, termen in care clientul va primi si raspunsul cuvenit.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii