Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:42 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Teapa cu telefoane mobile

ro

12 Dec, 2002 00:00 1070 Marime text

OPC vine in ajutorul celor inselati in momentul achizitionarii de celulare

Cumparatorii neatenti pot sfarsi prin a fi inselati * In cazul in care telefonul s-a defectat in timpul perioadei de valabilitate, vanzatorul este obligat sa suporte toate cheltuielile de reparare * Daca in stoc nu exista un produs similar, se poate inapoia contravaloarea acestuia * Banii vor fi restituiti si daca telefonul defect a fost inlocuit si s-a stricat din nou

Un cadou deosebit de potrivit cu ocazia Craciunului ar putea fi un telefon mobil, cu atat mai mult cu cat oferta de pe piata este extrem de larga si de atractiva. Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Constanta atrag insa atentia ca de foarte multe ori cumparatorii neatenti pot sfarsi prin a fi inselati. Conform declaratiilor lui Eugen Voineagu, directorul OPC, orice telefon mobil trebuie sa fie insotit, la achizitionare, de un certificat de garantie, de o declaratie de conformitate, de cartea tehnica sau de instructiuni de utilizare in limba romana cu privire la instalarea, punerea in functiune, folosirea, formatarea si incarcarea acumulatorilor. In cazul in care produsul nu corespunde, pe baza acestor documente, cumparatorul se poate adresa OPC. Fiecare persoana interesata sa cumpere un telefon mobil trebuie sa stie ca este dreptul lui sa solicite aceste documente, in conditiile in care vanzatorul nu i le pune la dispozitie de buna voie. In cazul in care telefonul s-a defectat in timpul perioadei de valabilitate, vanzatorul este obligat sa suporte toate cheltuielile ocazionate de punerea in functiune, intretinerea, repararea, inlocuirea produsului, manipulare, diagnosticare, expertizare, montare, ambalare. Aceste cheltuieli vor fi recuperate de vanzator de la producatorul telefonului defectat in termen de garantie. In acelasi caz, cumparatorul poate pretinde repararea telefonului la unitatile abilitate, in termen limita de 10 zile de la data inregistrarii reclamatiei. In caz contrar, cumparatorul se poate adresa vanzatorului sau Oficiului pentru Protectia Consumatorilor. In situatia in care aparatul nu mai poate fi reparat sau cand durata de reparatie depaseste 10% din termenul de garantie, se poate solicita vanzatorului inlocuirea lui. Daca vanzatorul nu are in stoc un produs similar, se poate inapoia contravaloarea acestuia. Banii vor fi restituiti si in cazul in care telefonul defect a fost inlocuit si s-a stricat din nou.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii