Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:05 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Termenul de atestare a administratorilor de bloc s-a prelungit

ro

12 Jan, 2004 00:00 3882 Marime text

Persoanele fara cursuri in domeniu mai pot ocupa aceasta functie doar pana pe 31 martie * Garantia materiala nu mai este obligatorie, iar perioada de valabilitate a atestatului este nedeterminata

Activitatea asociatiilor de proprietari sau locatari a fost mult timp reglementata de legislatia in vigoare intr-o foarte mica masura. Neintelegerile dintre institutiile statului si asociatii, precum si intre locatari si administratori sau presedinti apareau frecvent tocmai pentru ca legea nu era foarte clara si stricta in acest domeniu. De anul trecut insa, lucrurile s-au schimbat prin aparitia Hotararii Guvernamentale 400. Potrivit acesteia, exista sanctiuni pentru administratori, iar asociatiile nu mai functioneaza dupa ureche. Cel mai important aspect reglementat de acest act normativ este acela ca administratorii nu mai pot ocupa aceasta functie daca nu au cursuri in domeniu. Dar pentru ca si aceasta hotarare avea deficiente, a mai aparut un act normativ in domeniu, care prelungeste acest termen. La acesta se adauga si hotararea consiliului local. Astfel, potrivit unei hotarari de Consiliu Local, privind imbunatatirea activitatii asociatiilor de proprietari, Primaria Constanta va sanctiona cu amenzi cuprinse intre 2 si 10 milioane lei "mentinerea si/sau angajarea unui administrator, persoana fizica, neatestat potrivit prevederilor din HG 400/2003. Conform aceleiasi hotarari, asociatiilor de locatari/proprietari le-a expirat termenul limita, insa Guvernul a venit cu o noua ordonanta care modifica anumite prevederi din HG nr. 400/2003. Conform noului act normativ, termenul limita de atestare a administratorilor a fost prelungit pana la data de 31 martie 2004. Totodata, a fost micsorat termenul in care comisia de specialitate din cadrul consiliului local va rezolva cererea pentru atestarea administratorului, de la 90 de zile la 60 de zile si, nu in ultimul rand, pentru atestarea administratorului nu se mai cere garantie materiala, iar atestatul de administrator se va elibera pe o perioada nedeterminata. Asta pentru ca, in conformitate cu HG 400, atestatul se elibera pentru o perioada de doar trei ani. Pentru a veni in sprijinul tuturor celor care doresc sa ocupe functia de administrator la o asociatie de proprietari sau locatari, Uniunea Asociatiilor de Proprietari Constanta continua sa organizeze cursuri de instruire, contra cost, pentru administratorii care sunt in functie, dar si pentru persoanele fizice care doresc sa se angajeze pe un astfel de post. Conducerea uniunii a inceput respectivele cursuri inca de acum trei ani, in baza legislatiei in vigoare la acea vreme.

Cursurile pentru administratori se reiau

Uniunea Asociatiilor de Proprietari Constanta organizeaza de ceva vreme cursuri pentru administratorii si pentru presedintii de bloc. Taxa aferenta este stabilita pe trei categorii. Astfel, administratorii asociatiilor care fac parte din uniune trebuiau sa plateasca, anul trecut, 700.000 de lei, administratorii care ocupa aceasta functie la o asociatie care nu este membra a UAPC, pentru a obtine calificare trebuiau sa achite un milion de lei, iar persoanele fizice care doresc sa urmeze cursuri de administrator trebuiau sa plateasca 1.200.000 de lei. Aceasta taxa s-a majorat de anul acesta si a ajuns la 1,3 milioane de lei. Marcel Dragu, presedintele Uniunii Asociatiilor de Proprietari Constanta, a precizat ca, pana la aceasta ora, au absolvit cursurile de administratori 18 serii, fiecare avand cate 25 de cursanti. La presedinti au urmat cursurile doar trei serii. Marcel Dragu a declarat ca este necesar ca si presedintii sa obtina calificare, deoarece apar divergente intre ei si administratori. In acest sens, este nevoie de un protocol intre primarie si UAPC, iar pe baza acestuia presedintii sa fie obligati sa urmeze cursurile. Pentru administratori acestea vor fi reluate dupa data de 12 ianuarie. In ceea ce priveste pregatirea presedintilor de asociatii de proprietari, aceasta se va face tot de la mijlocul acestei luni, in functie de cererile care vor exista in acest sens. Cursurile pentru administratori trebuie reluate in forta, deoarece din numarul total al administratorilor constanteni nici macar jumatate nu au atestare. Pentru acest lucru sunt necesare mai multe etape. In primul rand sunt necesare cursuri de instruire. Urmeaza apoi examenul de atestare la primarie. Abia apoi pot fi angajati de catre asociatii, asa cum prevede legislatia.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii