Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:33 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Trenurile care circula in Navodari pot declansa o catastrofa

ro

22 Sep, 2007 00:00 2263 Marime text
1190395731.jpg

Locuitorii au reclamat ca, desi a fost luata o hotarare privind reducerea vitezei trenului la 30 km/h, blocurile au, in continuare, de suferit # Instalatia de gaze nu poate face fata vibratiilor si, in orice moment, se poate declansa o explozie

Primarul orasului Navodari, Tudorel Calapod, s-a intalnit, ieri, cu locatarii din zona Nord, zona riverana caii ferate. Motivul intrunirii l-au constituit reclamatiile cetatenilor privind modul cum circula trenul care face legatura intre Dorobantu si Cap Midia. Alaturi de seful administratiei locale, Tudorel Calapod si viceprimarul, Stefan Galbau, au fost prezenti la dezbaterea cu cetatenii reprezentantul Regionalei Cailor Ferate Romane (CFR) Constanta, Dan Stanca, seful Departamentului Transport Feroviar Rompetrol Logistic SA, Nicolae Ciovica, inginer Departament Infrastructura, Tamara Toma si seful Biroului Trafic Rompetrol Logistic, Marian Mitescu. Locuitorii din zonele afectate au reclamat ca, desi a fost luata o hotarare privind reducerea vitezei trenului la 30 km/h, blocurile au, in continuare, de suferit. Pentru ca invitatii sa inteleaga mai bine situatia cetatenilor au fost prezentate imagini cu locuintele afectate. Locuitorii au cerut reducerea vitezei si consolidarea blocurilor. Un pericol adus la cunostinta autoritatilor a fost ca instalatia de gaze nu poate face fata vibratiilor si, in orice moment, se poate declansa o explozie. De asemenea, cetatenii si-au exprimat dorinta ca, pe timpul noptii, sa se renunte la semnal acustic. Oamenii au reclamat ca, de la intrarea pe pod si pana la gara, mecanicii trag in continuu semnalul. Locatarii zonei au precizat ca fiecare mecanic trage semnalul timp de cinci minute. Inginerul Departamentului Infrastructura, Tamara Toma, a declarat ca atat calea ferata, cat si blocurile din zona, au fost construite pe un teritoriu recastigat din mare cu pamantul adus de la constructia canalului. Toma considera ca acesta este motivul trepidatiilor si a distrugerii treptate a constructiilor din zona. Legat de semnalul sonor se doreste instalarea unor bariere. Seful Biroului Trafic Rompetrol Logistic, Marian Mitescu, a precizat, insa, ca semnalul nu poate fi redus in totalitate, mecanicul fiind obligat sa il traga in zona respectiva. Seful Departamentului Transport Feroviar Rompetrol Logistic SA, Nicolae Ciovica, a declarat ca trenurile nu pot reduce si mai mult viteza pentru portiunea respectiva, de asemenea, nici numarul de vagoane nu poate fi micsorat pentru ca, in acest caz, Rompetrol ar inregistra pierderi. Ca solutie, Ciovica a adaugat ca, in doua saptamani, va fi intocmit un calendar cu lucrarile de consolidare a terasamentului caii ferate. Primarul Tudorel Calapod a adaugat ca, in perioada imediat urmatoare, se doreste realizarea unei expertize care sa precizeze cauza avarierii blocurilor. Expertul care va realiza evaluarea urmeaza sa prezinte solutia de consolidare a constructiilor si sa estimeze valoarea lucrarilor. Toata aceasta documentatie trebuie sa fie trimisa la guvern pentru alocarea unor fonduri. Edilul a precizat ca, daca din expertiza va reiesi ca transportul feroviar din zona a afectat constructiile, atunci regionala CFR poate fi trasa la raspundere.

Scris de: {autor}Violeta BODOLICA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii