Un alt pas pentru reabilitarea tunelului CFR - Port Vechi S-au găsit bani pentru efectuarea expertizei privind consolidarea tunelului CF Palas
Un alt pas pentru reabilitarea tunelului CFR - Port Vechi: S-au găsit bani pentru efectuarea expertizei privindLa 100 de ani de la construire, CFR SA încearcă să reabiliteze tunelul care trece pe sub bulevardul 1 Mai, unde în trecut funcţiona linia CF Palas Constanţa - Port Vechi. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, în calitate de autoritate contractantă, scoate la licitaţie, contra sumei de 160.000 de lei fără TVA, contractul privind expertizarea tehnică şi proiectarea în vederea realizării ulterioare a lucrării de „Consolidare şi asigurare scurgere ape tunel km 224+670/225+160 linia CF Palas Constanţa - Port Vechi".
Zona Constanţei vecină cu Portul ascunde sub nivelul solului o construcţie foarte importantă, care ar putea fi folosită, dar care, de mai mulţi ani a fost lăsatî în voia hoţilor de fier vechi care au luat ce s-a mai putut lua spre valorificare. Tunelul, construit în 1904 de către adjunctul lui Anghel Saligny, Gabriel Iosif, trece pe sub bulevardul 1 Mai şi la început era dedicat căii ferate. Ar fi putut fi transformat într-un pasaj rutier pe unde să treacă în special TIR-urile, pentru a descongestiona traficul greu de la suprafaţă, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Din pricina lipsei fondurilor şi a dezinteresului crescut al autorităţilor, tunelul se poate prăbuşi în orice clipă şi, odată cu el, o bună parte din cartierul situat în preajma Gării. Tunelul măsoară peste 500 de metri lungime, are înălţimea de 6,15 metri şi lăţimea de 8,36 metri. Cu toate acestea, atunci când s-au construit blocuri cu 10 etaje sau Spitalul CFR, nimeni nu s-a gândit că pereţii tunelului, care nu au fost construiţi din beton, s-ar putea prăbuşi sub greutatea construcţiilor. Cu privire la acest tunel, putem spune că s-a încercat în 2004 transmiterea către Primăria Constanţa, însă de atunci şi până acum nu s-a mai auzit nimic despre acest lucru, mai ales că investiţia Primăriei Constanţa trebuie să fie una semnificativă.
Licitaţiile s-au desfăşurat an de an
Autorităţile locale ar fi vrut să refacă tunelul şi să-l redea circulaţiei vehiculelor grele care au drept destinaţie Portul Constanţa, dar totul a rămas la nivel de plan. Celor de la CFR le-ar fi necesară suma de un milion de euro pentru a reconstrui tunelul, dar nu au fonduri. Se pare că şi anii trecuţi s-au efectuat astfel de licitaţii pentru atribuirea lucrărilor de consolidare a tunelului, însă nimeni nu s-a prezentat la licitaţie.
Acum, după mulţi ani în care tunelul a zăcut sub pământ fără ca prea mulţi să ştie de existenţa lui, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a scos la licitaţie contractul privind efectuarea expertizei tehnice şi a proiectării în vederea realizării lucrării „Consolidare şi asigurare scurgere ape tunel km 224+670/225+160 linia CF Palas Constanta - Port Vechi". CFR este dispusă să achite pentru acest contract 160.000 de lei fără TVA. Contractul ar trebui să fie finalizat în termen de 45 de zile de la data atribuirii contractului. Firmele interesate trebuie să depună o garanţie de participare de 3.200 de lei şi una de bună execuţie de 5% din valoarea contractului. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 6 iunie, ora 10.00, deschiderea ofertelor urmând a ave loc în aceeaşi zi, de la ora 11.00, la sediul Sucursalei RCF Constanţa. Ofertanţii trebuie să facă dovada că au o cifră de afaceri pe ultimii trei ani de 77.975 de euro în vederea susţinerii contractului în valoare de 320.000 de lei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp