Uniunea Asociatiilor de Proprietari are nevoie de autoritate
Uniunea Asociatiilor de Proprietari are nevoie de autoritateNumarul membrilor este mic la nivelul municipiului * Sapte asociatii doresc sa se retraga din uniune din cauza cotizatiei * La nivel local, colaborarea cu administratia locala este buna * Nemultumiri exista la adresa Directiei Finantelor Publice si DDFSS * Anul acesta, conducerea spera ca uniunea sa fie recunoscuta ca ONG de utilitate publica
Uniunea Asociatiilor de Proprietari Constanta a avut in cursul anului trecut o activitate intensa in ceea ce priveste indrumarea si ajutarea, acolo unde s-a impus, a asociatiilor de proprietari membre. Marcel Dragu, presedintele UAPC, a declarat ca, pana in luna noiembrie a anului trecut, sedintele consiliului director s-au tinut cu regularitate saptamanal. Din luna decembrie s-a luat hotararea ca acestea sa aiba loc lunar, deoarece activitatile uniunii s-au inmultit. Multumitor este faptul ca la sedinte au participat majoritatea membrilor, iar hotararile s-au luat cu majoritate de voturi. Dragu a declarat ca, in general, s-au dezbatut materiale teoretice, s-a analizat activitatea departamentelor si a membrilor delegati, s-au aprobat dosare privind verificarea financiar-contabila a asociatiilor de proprietari si s-au stabilit masuri curente de organizare si planificare. Principalele teme de discutie anul trecut au fost legate Hotararea de Guvern 400/2003, un document asteptat, cu multe lucruri bune, dar si cu multe greseli, contraziceri si lacune si care este inca discutabil. Marcel Dragu a precizat, referitor la acest act normativ, ca nemultumirile au fost trimise la Guvern, al carui raspuns - ca de obicei, evaziv - a lasat sa se inteleaga ca se va reveni cu alte precizari, ca se va tine cont de propunerile uniunii si ca inca se consulta si se experimenteaza in acest domeniu al asociatiilor de proprietari. "Cert este ca au revenit asupra modului de calcul si repartitie a costurilor energiei termice, au revenit cu HG 1386/2003, dar au anulat tocmai ce era mai important, respectiv prevederea pentru modificarile suprafetelor radiante din constructie si tot n-au lamurit populatia. Evita sa se ia o masura drastica, sa oblige la introducerea sistemului de repartitoare de costuri, sistem practicat si extins total in Uniunea Europeana, sistem care ar rezolva si la noi, definitiv, problema. Refuza sa introduca o prevedere care sa intareasca rolul adunarii generale in calculul si modul de repartitie a costurilor de intretinere", a precizat Marcel Dragu.Recunoastere ca ONG
Anul trecut, Uniunea Asociatiilor de Proprietari a solicitat la nivel central recunoasterea ca ONG de utilitate publica. Conducerea UAPC a intocmit dosarul necesar conform prevederilor legale in vigoare, pe care l-a inaintat Guvernului. Dragu a declarat ca dosarul s-a plimbat de la Guvern la UAPC si retur si inca este pe drum. La ora actuala, dosarul a fost returnat uniunii de la Secretariatul Guvernului care, in loc de un raspuns oficial, a cerut conformarea unei alte hotarari de guvern aparute dupa ce a fost trimisa documentatia. "Sincer, am obosit si, pana ne vom conforma, apare alta hotarare si asa mai departe. Important este ca cele trei institutii locale, respectiv Primaria, Prefectura si Consiliul Judetean, ne-au recunoscut si ne recunosc ca fiind de utilitate publica", a adaugat Marcel Dragu. Conducerea UAPC spera ca anul acesta sa primeasca recunoasterea de "ONG de utilitate publica".Furnizori de formare profesionala
O alta dorinta a reprezentantilor Uniunii Asociatiilor de Proprietari a fost aceea de a fi autorizati ca furnizori de formare profesionala pentru cursurile cu administratorii de imobile. Dosarul intocmit in acest scop a avut cam aceeasi soarta ca si cel pentru recunoasterea de ONG. Autorizarea ca furnizori de formare profesionala nu s-a materializat la acel moment deoarece nu aparusera normele metodologice si nu se infiintase comisia judeteana care avea aceasta atributie. Reprezentantii uniunii au primit un raspuns de la Comisia Centrala de Autorizare care confirma legalitatea cursurilor fara autorizare speciala, aceasta fiind necesara numai pentru cele care cer recunoastere nationala.Relatii bune pe plan local
Uniunea Asociatiilor de Proprietari considera ca bune relatiile pe care le-au avut anul trecut cu Primaria, Prefectura si Consiliul Judetean, precum si cu alte institutii descentralizate ale Guvernului in teritoriu. Marcel Dragu si un membru din Consiliul Director al UAPC sunt consilieri onorifici ai prefectului, acest lucru reprezentand un succes pentru uniune. Controverse inca nerezolvate privind includerea asociatiilor de proprietari in randul marilor contribuabili au existat intre UAPC si Directia Finantelor Publice. Aici se face referire la declararea in format electronic, lunar, a obligatiilor catre stat si la o serie de registre cerute societatilor comerciale. Probleme au existat si cu Directia pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala. "Dupa aparitia noului Cod al Muncii, au abuzat de contractul de munca in detrimentul conventiilor civile, care, uite, se folosesc in continuare cu toata insistenta si amenintarea dumnealor. Pe de o parte, diferenta contract-conventie se repercuteaza serios in costurile intretinerii; pe de alta parte, au facut un calvar din prezentarea lunara a statelor de plata la ghiseele dumnealor", a mai precizat Marcel Dragu. Acesta este nemultumit si confuz in ceea ce priveste atributiile serviciului de indrumare si sprijinire a asociatiilor de proprietari si spune ca volumul de munca pe care il au angajatii acestui serviciu este urias. Dragu a precizat ca acestia au atributii care nu le revin. Prin urmare, ei se ocupa de atestarea administratorilor si centralizeaza si atesta oportunitatea cererilor de scutire impozite pentru reparatii inclusiv la casele cu curte. Conducerea UAPC este de parere ca, din cauza lipsei unui inginer, aceasta comisie nu isi poate indeplini un atribut esential, respectiv acela de indrumare si sprijinire in efectuarea lucrarilor de intretinere si reparatii.Numar mic de membri
Uniunea Asociatiilor de Proprietari are, la ora actuala, 400 de asociatii membre, din totalul acestora 129 fiind inscrise anul trecut. Exista insa asociatiile care nu si-au mai achitat contributiile de ceva vreme. Astfel, 29 de asociatii de proprietari membre ale UAPC nu si-au achitat cotizatiile aferente anului 2002, tot atatea au restante pe anul trecut si numai 14 pentru anul in curs. Exista si sapte asociatii care au solicitat retragerea din uniune pe motiv ca valoarea cotizatiei este prea mare. Per total, se inregistreaza o nerealizare de aproape 20 de milioane de lei la bugetul de venituri si cheltuieli, in conditiile in care cotizatia este de numai o mie de lei pentru un apartament lunar. Reprezentantii UAPC spun ca numarul asociatiilor membre ramane mic in comparatie cu numarul total de asociatii existente in Constanta. In schimb, uniunea primeste solicitari din partea asociatiilor aflate in alte localitati ale judetului. Marcel Dragu spune ca este necesar un numar cat mai mare de membri, nu pentru cotizatii, ci pentru autoritatea pe care ar capata-o uniunea.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp