„Verdictul“ Asociaţiei Berarii României „Dobrogenii iubesc berea“ (Galerie Foto)
„Verdictul“ Asociaţiei Berarii României: „Dobrogenii iubesc berea“ (Galerie Foto)
03 Jul, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2828
Marime text
Onno Rombouts, preşedintele Asociaţiei Berarii României, şi Constantin Bratu, directorul general al aceleiaşi asociaţii, alături de Adrian Babu, directorul Fabricii de Bere Heineken din Constanţa, au susţinut, ieri, o conferinţă de presă în cadrul căreia au prezentat tendinţele pieţii de bere din România, importanţa acestei industrii în economia ţării şi efectele majorării accizelor în sectorul menţionat.
Cu o istorie de peste zece ani, Asociaţia Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii din România, însumând cinci producători ce furnizează 80% din cantitatea de bere consumată la noi în ţară. Din 2008, Asociaţia Berarii României a devenit membră a familiei de producători de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, ce susţine interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa.
„Este foarte important pentru noi că am reuşit să înfiinţăm această asociaţie ce reuneşte cele mai mari fabrici de bere din România, precum şi grupuri de furnizori. Misiunea noastră este de a promova o cultură a berii sustenabilă şi un consum responsabil“, a declarat Onno Rombouts. Acesta a vorbit şi despre rolul sectorului berii în economia României şi despre investiţiile Asociaţiei Berarii României la noi în ţară. Astfel, cu un capital plasat de peste 1,25 de miliarde de euro, cu o contribuţie la bugetul de stat de peste 2,2 miliarde de euro şi cu zero evaziune fiscală, industria berii are o contribuţie importantă la economia României, oferind 76.700 de locuri de muncă.
Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Gfk România şi prezentat, ieri, de Constantin Bratu. Potrivit acestuia, aproximativ 70% dintre bărbaţii dobrogeni şi jumătate dintre femeile din aceeaşi regiune aleg berea atunci când sărbătoresc victoria echipei sportive favorite. „Competiţiile sportive au darul de a aduce prietenii împreună, iar berea completează perfect aceste momente, adăugându-le bună-dispoziţie“, susţine Onno Rombouts.
Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, a prezentat efectele pe care majorarea accizelor le-a produs asupra sectorului berii din România. Astfel, în 2013, comparativ cu anul anterior, când accizele nu erau încă în vigoare, producţia de bere a scăzut cu 10,3%. Românii au umplut mai puţine pahare, consumul pe cap de locuitor ajungând la 81 de litri, în timp ce în 2012, consumul se ridica la 90 de litri pe cap de locuitor. Şi, cu toate că aproape jumătate din preţul unei beri merge spre bugetul de stat, autorităţile române ar fi încasat sume mai mari dacă ar fi păstrat accizele din anul 2012.
Conferinţa de presă s-a încheiat cu o vizită la fabrica de bere Heineken din Constanţa, din interiorul căreia puteţi vizualiza imagini în galeria foto.
Cu o istorie de peste zece ani, Asociaţia Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii din România, însumând cinci producători ce furnizează 80% din cantitatea de bere consumată la noi în ţară. Din 2008, Asociaţia Berarii României a devenit membră a familiei de producători de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, ce susţine interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa.
„Este foarte important pentru noi că am reuşit să înfiinţăm această asociaţie ce reuneşte cele mai mari fabrici de bere din România, precum şi grupuri de furnizori. Misiunea noastră este de a promova o cultură a berii sustenabilă şi un consum responsabil“, a declarat Onno Rombouts. Acesta a vorbit şi despre rolul sectorului berii în economia României şi despre investiţiile Asociaţiei Berarii României la noi în ţară. Astfel, cu un capital plasat de peste 1,25 de miliarde de euro, cu o contribuţie la bugetul de stat de peste 2,2 miliarde de euro şi cu zero evaziune fiscală, industria berii are o contribuţie importantă la economia României, oferind 76.700 de locuri de muncă.
„Dobrogenii iubesc berea“
Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Gfk România şi prezentat, ieri, de Constantin Bratu. Potrivit acestuia, aproximativ 70% dintre bărbaţii dobrogeni şi jumătate dintre femeile din aceeaşi regiune aleg berea atunci când sărbătoresc victoria echipei sportive favorite. „Competiţiile sportive au darul de a aduce prietenii împreună, iar berea completează perfect aceste momente, adăugându-le bună-dispoziţie“, susţine Onno Rombouts.
Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, a prezentat efectele pe care majorarea accizelor le-a produs asupra sectorului berii din România. Astfel, în 2013, comparativ cu anul anterior, când accizele nu erau încă în vigoare, producţia de bere a scăzut cu 10,3%. Românii au umplut mai puţine pahare, consumul pe cap de locuitor ajungând la 81 de litri, în timp ce în 2012, consumul se ridica la 90 de litri pe cap de locuitor. Şi, cu toate că aproape jumătate din preţul unei beri merge spre bugetul de stat, autorităţile române ar fi încasat sume mai mari dacă ar fi păstrat accizele din anul 2012.
Conferinţa de presă s-a încheiat cu o vizită la fabrica de bere Heineken din Constanţa, din interiorul căreia puteţi vizualiza imagini în galeria foto.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii