Verificări conform normelor internaţionale Port-containerul Flaminia, oprit de turci în Dardanele (galerie foto)
Verificări conform normelor internaţionale: Port-containerul Flaminia, oprit de turci în Dardanele (galerie
28 Mar, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
6762
Marime text
În cursul zilei de azi, port-containerul MSC Flaminia, despre care se vorbeşte că a fost încărcat cu substanţe periculoase, urma să ajungă în România, mai exact la Daewoo-Mangalia Heavy Industries, unde va fi reparată. De altfel, altfel, potrivit site-lui marinetraffic, Flaminia trebuia să ajungă în apele teritoriale româneşti, în această dimineaţă, la ora 10.00. Doar că planurile au fost date peste cap de autorităţile turceşti, care au oprit nava în strâmtoarea Dardanele, pentru verificări.
„Deocamdată Flaminia este oprită la strâmtoarea Dardanele, unde este verificată de autorităţile turce. La rândul nostru, prin sistemul de monitorizare a securităţii navelor vor urmări port-containerul. Dacă va trece de Dardanele şi Bosfor, abia pe 30 martie ar putea să ajungă la noi”, a declarat directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei. La rândul lor şi reprezentanţii Şantierului Naval Mangalia au confirmat că există un contract semnat privind reparaţia şi construcţia unor secţiuni din navă. „Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a semnat un contract comercial privind reparaţia şi construcţia unor secţiuni ale navei Flaminia. Nava poate intra în Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA după satisfacerea condiţiilor ce preced intrarea în vigoare a contractului şi a condiţiile tehnologice ale şantierului naval”, a declarat Mihai Andrei, HRM & GA Division Director Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA. Reamintim că port-containerul a ars anul trecut de două ori, iar containerele aveau, potrivit presei din zona unde au avut loc accidentele, încărcătură periculoasă. „Fosfură de aluminiu, acid fluorhidric şi oxidant”, susţine site-ul Maritime Bulletin. Potrivit marinetraffic.com, port-containerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, are un deplasament de 85.823 tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, un pescaj de 9,1 metri şi a fost lansat la apă în anul 2001, cu IMO 9225615.
Explozii, incendiu şi două decese
Povestea port-containerului, denumit „bomba toxică”, a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru reparaţii. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a stat mult. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. E însoţită de două şlepuri. Cu câteva zile înainte, Deutsche Presse Agentur anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc. Acolo urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei. Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“.
„Deocamdată Flaminia este oprită la strâmtoarea Dardanele, unde este verificată de autorităţile turce. La rândul nostru, prin sistemul de monitorizare a securităţii navelor vor urmări port-containerul. Dacă va trece de Dardanele şi Bosfor, abia pe 30 martie ar putea să ajungă la noi”, a declarat directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei. La rândul lor şi reprezentanţii Şantierului Naval Mangalia au confirmat că există un contract semnat privind reparaţia şi construcţia unor secţiuni din navă. „Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a semnat un contract comercial privind reparaţia şi construcţia unor secţiuni ale navei Flaminia. Nava poate intra în Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA după satisfacerea condiţiilor ce preced intrarea în vigoare a contractului şi a condiţiile tehnologice ale şantierului naval”, a declarat Mihai Andrei, HRM & GA Division Director Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA. Reamintim că port-containerul a ars anul trecut de două ori, iar containerele aveau, potrivit presei din zona unde au avut loc accidentele, încărcătură periculoasă. „Fosfură de aluminiu, acid fluorhidric şi oxidant”, susţine site-ul Maritime Bulletin. Potrivit marinetraffic.com, port-containerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, are un deplasament de 85.823 tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, un pescaj de 9,1 metri şi a fost lansat la apă în anul 2001, cu IMO 9225615.
Explozii, incendiu şi două decese
Povestea port-containerului, denumit „bomba toxică”, a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru reparaţii. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a stat mult. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. E însoţită de două şlepuri. Cu câteva zile înainte, Deutsche Presse Agentur anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc. Acolo urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei. Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii