Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:14 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Zeci de evacuari din spatiile statului

ro

31 Oct, 2003 00:00 944 Marime text

RAEDPP va introduce sistemul geografic informational, care va fi functional din primavara viitoare * Costurile se vor stabili in functie de volumul de munca * RAEDPP a inaintat in instanta sute de referate de evacuare * Cele mai multe debite se inregistreaza la spatiile de locuit

Activitatea Regiei Autonome de Exploatare a Domeniului Public si Privat cuprinde mai multe directii, printre care cea mai importanta este aceea legata de administrarea imobilelor si a spatiilor cu alta destinatie. In decursul anilor, aceasta componenta a dat multe batai de cap Directiei Administrare Imobile din cadrul RAEDPP deoarece cei care au inchiriat aceste spatii au acumulat datorii substantiale catre regie. Pentru recuperarea acestor sume institutia constanteana a recurs la toate metodele legale, ultima fiind executarea silita pe baza unei hotarari judecatoresti, definitiva si irevocabila.

Sute de sentinte de evacuare

In ceea ce priveste situatia evacuarilor, Madalina Motataianu, directorul Directiei Administrare Imobile din cadrul RAEDPP, a declarat ca, de la inceputul acestui an si pana la ora actuala, s-au efectuat aproximativ 45 de evacuari, vizati fiind chiriasii care aveau debite substantiale acumulate prin neplata chiriei. "Aceste evacuari s-au facut in baza unor sentinte judecatoresti definitive si irevocabile, sentinte obtinute in urma unor actiuni promovate de RAEDPP pentru neplata chiriei, in vederea rezilierii contractului de inchiriere, cu consecinta evacuarii debitorilor din imobile", a precizat Motataianu. Aceasta a mai adaugat ca au existat actiuni de evacuare si pentru proasta intretinere a spatiului de locuit, precum si pentru imposibila convietuire. Pe de alta parte, pana in momentul de fata, de la Directia Administrare Imobile au fost inaintate numeroase referate de actionare in instanta pentru toti rau-platnicii, majoritatea fiind legate de neplata chiriei pentru spatiile de locuit. Au existat insa astfel de referate si pentru spatiile cu alta destinatie. Astfel, la ora actuala, se afla pe rolul instantelor judecatoresti 286 de dosare, dintre care 70 sunt pentru spatiile cu alta destinatie, iar restul sunt impotriva chiriasilor cu restante. Pe langa actiunile in instanta, in prezent, directia are in lucru 60 de evacuari pentru restante mari.

Incasari multumitoare

In perioada ianuarie-septembrie 2003, Directia Administrare Imobile a incasat peste 26,5 miliarde lei, ceea ce reprezinta 96%. Astfel, pentru spatiile comerciale s-a incasat 94% din suma facturata, la garaje s-a incasat 132%, la constructiile pe teren s-a incasat 96% din suma totala, iar pentru chiria spatiilor de locuit s-au incasat aproximativ sapte miliarde lei, cu patru procente mai mult. Madalina Motataianu spune ca procentele incasate sunt multumitoare. La sumele incasate se adauga si debitele acumulate in timp. Aceasta a mai precizat ca, in comparatie cu anul trecut, sumele incasate sunt similare. Acest lucru se explica prin faptul ca a crescut foarte mult cursul euro.

Sistem geografic informational

Regia Autonoma de Exploatare a Domeniului Public si Privat va implementa de anul viitor un sistem geografic informational (GIS) menit sa usureze munca angajatilor. "Este un sistem informatic de evidenta si de gestiune a imobilelor care se afla in administrarea RAEDPP. Acest sistem a fost achizitionat de regie si va functiona la nivelul Directiei Administrare Imobile, Directiei Piete si Directiei Invatamant. Acest sistem, la care se lucreaza la ora actuala, consta in implementarea unei baze de date intr-un format digital ce va urmari eficientizarea intregii activitati a regiei. Concret, angajatii nu vor mai trebui sa rascoleasca pin dosare pentru a gasi informatii despre un anumit imobil, ci acest lucru se va rezolva prin apasarea unui singur buton. Se spera ca sistemul sa devina operational din primavara anului viitor. Cat priveste costurile implementarii, Madalina Motataianu a precizat ca acestea nu sunt cunoscute inca, firma care se ocupa de introducerea tuturor datelor urmand sa stabileasca suma totala in functie de volumul de munca. Operatiunea de introducere a datelor a fost demarata luna trecuta, pana in prezent fiind introduse 80% din informatiile referitoare la zona peninsulara.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii