Alex Cascatău și Radu Tămaș, pe locul doi la prima etapă a Romanian Endurance Series. „M-a impresionat cu ritmul său fantastic“ (GALERIE FOTO)
Alex Cascatău și Radu Tămaș, pe locul doi la prima etapă a Romanian Endurance Series. „M-a impresionat cu
11 Mar, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
2400
Marime text
- Desfășurată pe circuitul Motor Park Romania, runda a reunit, în cele trei divizii ale campionatului, 35 de mașini.
- Alex Cascatău a făcut echipă cu Radu Tămaș pe Peugeot-ul 206 RC de clasă A2 al echipei Junior Motorsport, cu care s-au luptat la vârf în ambele întreceri.
- Penalizările dictate în ambele curse i-au împiedicat pe cei doi să realizeze o dublă victorie în deschiderea sezonului.
A debutat al șaptelea sezon al Romanian Endurance Series, campionat național de anduranță auto aflat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Prima etapă s-a desfășurat pe circuitul Motor Park Romania, cu participarea a 35 de mașini, care au concurat în cele trei divizii ale campionatului.
Printre piloții care au luat startul s-a numărat și constănțeanul Alex Cascatău, acesta făcând echipă cu Radu Tămaș pe Peugeot-ul 206 RC de clasă A2 al echipei Junior Motorsport, cu care s-au luptat la vârf în ambele întreceri. Dintre cele trei divizii, Touring, cea în care au concurat Cascatău și Tămaș, a fost și cea mai populară. După centralizarea tuturor rezultatelor, cei doi au urcat pe locul doi la clasa lor. Totodată, Radu Tămaș a câștigat în ierarhia Juniorilor (piloții care n-au împlinit încă vârsta de 18 ani).
S-au remarcat încă din antrenamente
Potrivit unui comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion, penalizările dictate în ambele curse au stat între piloții Junior Motorsport și o dublă victorie în deschiderea sezonului din Romanian Endurance Series. „Cascatău și Tămaș s-au remarcat încă din antrenamente, cei doi coborând până la 2:05 în ciuda lipsei ABS-ului. Lucrurile au continuat în aceeași manieră și în calificări, Alex fiind al doilea cel mai rapid în prima sesiune de calificări, în timp ce Radu a pus mașina pe poziția a patra pe grila celei de-a doua curse. Ca și în trecut, formatul propus de RES a adus celor care au urmărit transmisiunea nu mai puțin de patru curse: două pentru divizia Touring și două pentru diviziile Proto și GT reunite din cauza numărului redus de participanți“, se arată în comunicat.
S-a duelat câteva momente cu Dani Oțil
Prima cursă a diviziei Touring, divizie pe care Cascatău a cucerit-o alături de West Competition Racing în 2021, a început la ora 10.45. „Imediat, Alex a fost la atac, poziționându-se în spatele lui Dani Oțil, cu care s-a duelat preț de câteva momente înaintea instituirii primei neutralizări cu Cod 60. Această neutralizare nu a fost singura, cursa fiind marcată de mai multe perioade în care mașinile au rulat lent pe circuitul Motor Park Romania. Fereastra destinată opririlor obligatorii la boxe s-a deschis chiar în timpul unei asemenea neutralizări, Radu preluând mașina fără a fi conștient de acest fapt. În consecință, mașina cu numărul 111 Junior Motorsport Black Sea a primit o penalizare de 60 de secunde pentru depășirea flagrantă a vitezei în condiții de neutralizare. Astfel, deși Tămaș a trecut primul linia de sosire, echipajul a fost aruncat tocmai pe poziția a 10-a a clasamentului general, respectiv pe trei la clasa A2 în care mai erau alte trei echipaje. Victoria la general și la clasa A2 a revenit Renault-ului Megane ASOT Racing #55“, conform comunicatului.
Un pit stop prea scurt ca durată
În cursa secundă, Alex Cascatău și Radu Tămaș au avut iar ghinion, primind o penalizare de 15 secunde, pentru un pit stop prea scurt ca durată. „Cursa a doua a fost lipsită de incidente, iar asta a pus în lumină, pe final, capacitatea piloților de a pilota în așa manieră încât să consume cât mai puțin combustibil cu putință, căci majoritatea echipajelor puseseră înainte de start destul de puțin carburant, așteptându-se la o altă cursă cu multe întreruperi. Printre ghinioniști s-a numărat și liderul cursei, în timp ce ghinionul lui Cascatău și Tămaș a ținut de un pit stop prea scurt ca durată care a adus după sine o penalizare de 15 secunde. În cele din urmă, Peugeot-ul cu numărul 111 a fost clasat pe poziția a șasea la general, respectiv pe trei la A2. După ce rezultatele au fost coroborate, Tămaș și Cascatău au urcat pe treapta a doua a podiumului la clasa lor, în spatele Megane-ului ASOT Racing care a realizat dubla. În plus, Radu a câștigat în ierarhia Juniorilor, adică a piloților care n-au împlinit încă vârsta de 18 ani“, mai menționează sursa citată.
Premise corecte
„Sunt foarte mulțumit de modul în care au decurs lucrurile în primul weekend în care am concurat alături de Junior Motorsport. Sunt cu siguranță câteva aspecte pe care vom trebui să le îmbunătățim până la etapa a doua, dar trebuie să laud efortul echipei de a pune la punct mașina noastră și, în plus, trebuie să-l laud pe Radu care m-a impresionat din primele clipe cu ritmul său fantastic. Se vede, deci, că premisele de la care a plecat acest proiect sunt corecte și mă bucur că pot pune în continuare umărul la creșterea acestor tinere speranțe ale motorsportului autohton”, a declarat Alex Cascatău.
Următoarea etapă a Romanian Endurance Series a fost programată în perioada 2-3 martie, pe Transilvania Motor Ring, circuit aflat în apropiere de municipiul Târgu-Mureș.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Credit foto: Sorin Marius Mirea
Citește și:
În sezonul 2022 al Romanian Endurance Series, pilotul constănțean Alex Cascatău va concura pentru Junior Motorsport (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii