Class 1 Romanian Grand Prix, disperarea soferilor
Class 1 Romanian Grand Prix, disperarea soferilor
01 Sep, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
1239
Marime text
Interzicerea traficului rutier pe cate o banda a fiecarui sens nu numai ca nu a fluidizat circulatia, asa cum isi dorea primarul Mazare, ba, mai mult, a provocat aglomeratie
O competitie mult prea luxoasa pentru Constanta. Asa este considerata Class 1 Romanian Grand Prix de catre majoritatea soferilor care au tranzitat, astazi, statiunea Mamaia. Masurile excesive luate de catre autoritati, pentru acest concurs, nu numai ca nu au fluidizat traficul in statiunea de pe litoral, ba, mai mult, au provocat aglomeratie si chiar ambuteiaje. Din cele trei benzi pe care se circula in mod normal, una a fost interzisa soferilor "de rand", care s-au vazut nevoiti sa se inghesuie intr-un spatiu mult mai mic. Dar, nu-i asa, o statiune are edilul, iar faptul ca prin ea mai trec si oameni cu treburi sau turisti care platesc sa se simta bine, se vede ca nu prea a contat. Si de ce ar conta, atunci cand un eveniment cu un asemenea potential financiar (nu pentru cetateni, desigur) se iveste la orizont? Potrivit spuselor primarului Mazare, o parte din fondurile destinate competitiei Class 1, provin din taxa de bariera, perceputa turistilor din tara, la intrarea in Mamaia. Deci, o destinatie numai potrivita a acestor bani, pentru constanteni, care, in mod sigur, vor respira un aer mai curat, dupa ce grandioasa cursa se va fi incheiat. Macar sa nu asistam, Doamne fereste, la accidente pe lac, insa autoritatile promit ca si-au facut temele, iar obstacolele au fost eliminate. Ieri, au avut loc si primele antrenamente oficiale urmand ca azi sa aiba loc calificarile. Competitia a ajuns la a patra etapa din acest an a Campionatului Mondial World Powerboat Championship Class 1. In concursul de la Mamaia isi disputa premiile si punctele de calificare 11 ambarcatiuni din mai multe tari, clasamentul la zi in cadrul "Class One" indicand conducerea detasata a echipajului de pe Victory 77, cu 58 de puncte, urmata pe locul doi de Qatar 96 - 43 de puncte, Victory 7 - 40 de puncte (locul trei), apoi Spirit of Norway 10 - 36 de puncte, Qatar 95 - 20 de puncte, italienii de pe Foresti & Suardi 8 - 17 puncte, Spirit of Norway 20 - 12 puncte, Seveneleven 18 - 8 puncte, Negotiator 50 si Foresti & Suardi 2, cu patru puncte si Jotun 90, care nu a inregistrat nicio victorie pana in prezent, avand zero puncte in clasamentul general. Unul dintre favoritii cursei de la Mamaia, seicul Hassan bin Jabor Al-Thani, membru al guvernului din Qatar si pilot al barcii "Qatar 96", a declarat ca este decis sa obtina, pe circuitul de pe lacul Siutghiol, prima victorie din acest sezon. "Va fi o cursa foarte grea in acest weekend, dar trebuie sa castig pentru a fi aproape de liderul Victory 77 si pentru a mentine suspansul pana la sfarsitul campionatului", a declarat seicul Al-Thani, inainte de inceperea antrenamentului oficial. Circuitul intrecerii are o lungime de sase mile marine, intre discoteca Sunquest si Hotelul Caraiman, in format circular, urmand a fi strabatut de 21 de ori, de barcile care iau startul. Ambarcatiunile de Formula 1 au 14 metri lungime si ating viteze de peste 250 km pe ora, fiind dotate cu cate doua motoare de 900 cai putere.Scris de: {autor}Cristian TENTU{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii