Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:05 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Debut de sezon Pilotul constănţean Alex Cascatău, dublă victorie în Campionatul Național de Anduranță

ro

23 Apr, 2021 00:00 2731 Marime text
  • Primele înfruntări din noua stagiune s-au desfăşurat la MotorPark România.
  • Echipajul West Competition Racing a fost format din constănţeanul Alex Cascatău și din Alexandru Șiclovan.
  • Alex Cascatău a venit la circuit direct de la aeroport, la timp pentru a intra în sesiunea de calificări.
 
Primele două curse ale sezonului 2021 din Romanian Endurance Series au adus victorii categorice pentru echipajul West Competition Racing, format din constănţeanul Alex Cascatău și din Alexandru Șiclovan. Primele înfruntări din noua stagiune s-au desfăşurat la MotorPark România, primul circuit de viteză din țara noastră.
 
„Universul competițiilor de circuit din România și-a continuat evoluția cu repere importante în acest debut de sezon: record de participare pentru etapele din Romanian Endurance Series și Romanian Retro Racing (categoria viteză), dar și o nouă competiție de sprint lansată pentru piloții de prototipuri. Creșterea numerică și valorică a plutonului din RES a determinat separarea în două divizii (CN-GT, respectiv Touring), fiecare având câte două curse de o oră în deschiderea sezonului pe Motorpark România”, se arată într-un comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion.
 

Revenire după un an de pauză

 
Conform sursei citate, West Competition Racing a revenit în campionat după un an de pauză, la timp pentru a celebra cinci ani de la prima prezență pe grilă a grupării fondate de Alexandru Șiclovan, care a fost totodată și prima cursă din istoria campionatului de anduranță. Problemele întâmpinate de Ciprian Petrăreanu și Dinu Dumitrașcu au determinat o schimbare de ultim moment, Alex Cascatău fiind invitat să piloteze BMW-ul E36 325i, ce avea la activ ani de participări în VLN înainte de a fi importat în România în 2019.
 

La circuit, direct de la aeroport
 

Alex Cascatău a venit la circuit direct de la aeroport, la timp pentru a intra în sesiunea de calificări, în care și-a amintit rapid senzațiile date de motorul BMW cu 6 cilindri în linie ce-i era familiar după evoluțiile de la Spa-Francorchamps și Zolder în BMW Clubsport Trophy. „Trei tururi lansate au fost de ajuns pentru ca mașina să fie plasată în pole position cu un timp de 1:58.994. A fost al cincilea pole consecutiv pentru Cascatău la categoria A2, după cele obținute în drum spre titlu în 2019”, se menţionează în comunicat.
 

S-a desprins în fruntea primei manșe

 
Ziua de cursă a stat sub amenințarea ploii, însă aceasta nu s-a intensificat suficient pentru a fi necesară renunțarea la anvelopele slick. Pilotul constănţean s-a desprins în fruntea primei manșe și a predat mașina către Șiclovan cu un avans facil de gestionat, ce a permis aplicarea planului inițial: menajarea materialului tehnic pentru cea de-a doua cursă. „Aceasta a fost de asemenea câștigată de echipajul West Competition Racing, grație unui start inspirat de pe poziția a cincea pentru Șiclovan, care a urcat până pe locul secund și a rămas la o distanță mică de lider. Cascatău a preluat mașina și a efectuat depășirea decisivă pentru maximum de puncte în divizia RES Touring”, se mai arată în comunicatul West Competition Racing Promotion.
 

„M-am bucurat să revin în echipa noastră de casă”

 
„Această chemare a venit în mod neașteptat, pe seama absenței de ultim moment a lui Dinu Dumitrașcu. M-am bucurat să revin în echipa noastră de casă, cu care ne-am distrat de minune în anii trecuți și acum am putut continua seria victoriilor. Campionatul a crescut mult, ca expunere și ca valoare a investițiilor, fapt ce ne motivează să dăm totul pentru ca această ramură să ajungă în România la fel de populară precum în țările cu tradiție. Momentan sunt în discuții cu echipele pentru o posibilă participare în RES și cu ocazia etapei următoare, cursa de 500 de km”, a declarat Alex Cascatău, la finele etapei.
 

Urmează cea mai lungă cursă a stagiunii

 
Următoarea etapă a Romanian Endurance Series va avea loc peste trei săptămâni, fiind cea mai lungă cursă a stagiunii. RES 500 va contopi cele două divizii cu ocazia unei întreceri de peste patru ore, timp necesar pentru a parcurge de 122 de ori traseul din județul Ialomița spre a trece borna celor 500 de kilometri.
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
În secţiunea Galerie Foto găsiţi mai multe imagini de la curse. Credit foto: Mihnea Tatu
 
Citeşte şi:
 

Interviu cu pilotul constănțean Alex Cascatău
„Mi-ar plăcea enorm să reprezint România la cursa de 24 de ore de la Le Mans”

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii