La bordul noului prototip Nova Proto NP02 Pilotul constănțean Alex Cascatău, revenire de succes la Spa-Francorchamps. „Experiența a fost fantastică!“ (GALERIE FOTO)
La bordul noului prototip Nova Proto NP02: Pilotul constănțean Alex Cascatău, revenire de succes la Spa-Francorchamps.
21 Oct, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
1487
Marime text
- Ultima dată când Alex Cascatău reușea să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la Spa-Francorchamps, el o făcea după o cursă cu un BMW Seria 3 E90 înscris în Belcar Series.
- La primul start în GT & Prototype Challenge, Alex s-a impus cu o mașină care nu mai concurase niciodată în acest campionat și nici pe anvelopele Hankook.
- Echipat cu un motor V8, NP02 este mai puternic decât un prototip standard de clasă CN, apropiindu-se, mai degrabă, de cifrele Ginettei G58 cu al său motor Nissan.
Pilotul Alex Cascatău a concurat din nou la Spa-Francorchamps, iar revenirea sa pe circuitul care găzduiește Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei a fost una de succes, constănțeanul reușind să câștige o cursă la bordul noului prototip Nova Proto NP02, în condiții de vreme schimbătoare.
După cum se arată într-un comunicat remis de Alex Cascatău Motorsport, ultima dată când Alex reușea să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la Spa-Francorchamps, el o făcea după o cursă cu un BMW Seria 3 E90 înscris în Belcar Series. „Acum, situația s-a repetat și, deși Alex a avut, din nou, un acoperiș deasupra capului, alte paralele ar fi greu de găsit. La primul start în GT & Prototype Challenge, Alex s-a impus cu o mașină care nu mai concurase niciodată în acest campionat și nici pe anvelopele Hankook. Echipa belgiană Deldicheracing a acceptat provocarea de a primi în scop evaluativ un exemplar al noului model Nova Proto NP02, prototip construit de aceeași companie care pune la punct M20 FC-ul Turbo folosit în mod uzual de echipă în Olanda și Belgia. Echipat cu un motor V8, NP02 este mai puternic decât un prototip standard de clasă CN, apropiindu-se, mai degrabă, de cifrele Ginettei G58 cu al său motor Nissan“, se arată în comunicat.
Dansul ploii, efectuat frenetic
Primele tururi au fost parcurse, în testele private, în absența lui Alex Cascatău, care s-a urcat la volan abia în prima sesiune de antrenamente liberei. „Vremea se schimbase destul de mult în câteva zile, asfaltul uscat fiind înlocuit de o suprafață mult mai alunecoasă din cauza ploii. Dar acest lucru avea să fie un avantaj pentru Nova Proto NP02, care nu a fost competitivă pe uscat, ceea ce a obligat echipa să efectueze frenetic dansul ploii. Timpii competitivi reușiți de Alex în FP1 și FP2, timpi cu care sufla în ceafa Duqueine-ului LMP3 al celor de la Racing Experience, au dus la și mai multe dansuri înaintea calificărilor“, menționează sursa citată.
Primul la clasa prototipurilor din divizia LMP
Alex a ieșit pe circuit în urma lui Sam Dejonghe, pilotul cel mai rapid de pe prototipul de clasă CN al cleor de la Deldicheracing. În cele din urmă, Dejonghe a reușit un 2:34.922 cu care a obținut pole position-ul la general, în timp ce Cascatău a fost al doilea cu un 2:35.476, dar primul la clasa prototipurilor din divizia LMP. Prin comparație, NP02-ul fusese la circa 11 secunde în urma M20-ului FC Turbo pe uscat.
O posibilă depășire a limitelor de viteză sub FCY
Prima cursă a propus încă de la start un duel între Dejonghe și Cascatău. „Românul a trecut în față încă din primul viraj și a fost urmat de Duqueine-ul lui Hauser care a păstrat presiunea constantă pe parcursul primelor 30 de minute. Diferența de timpi dintre cei doi era minimă, câteva zecimi pe tur în favoarea lui Alex ducând ecartul la aproximativ trei secunde în momentul în care a venit prima neutralizare cauzată de ieșirea în decor a unui prototip Funyo din care erau aproape 20 pe grilă. Sub neutralizare Hauser s-a apropiat de Cascatău, dar o posibilă depășire a limitelor de viteză sub FCY nu a fost investigată în cazul pilotului Racing Experience. Alex a intrat la boxe la scurt timp după restart și acela a fost momentul în care coechipierul Thomas Piessens a preluat mașina. Acesta a avut de stat mai mult la boxe decât rivalii de la Racing Experience ca urmare a unei «penalizări» de rezultat care se aplică în GT & Prototype Challenge“, se punctează în comunicat.
Avans de aproape 40 de secunde
Pe scurt, organizatorii se folosesc de un sistem prin care piloții care au avut rezultate bune în etapele anterioare din sezon petrec mai mult timp la boxe decât cei fără rezultate. În ciuda pit stop-ului prelungit, Piessens a reușit să se apropie și apoi să depășească Duqueine-ul pilotat în a doua parte de Mauer. În cele din urmă, după 21 de tururi, Piessens a trecut linia de sosire învingător cu un avans de aproape 40 de secunde în fața tuturor.
A fost reaprinsă lupta cu Dejonghe
„Cursa a doua nu a urmat același scenariu și asta nu doar pentru că, la ora startului, asfaltul începea să se usuce pe alocuri. Pe lângă starea pistei, echipa mai avusese probleme cu un senzor la accelerație și asta i-a provocat îngrijorări lui Alex. Dar acestea au fost uitate rapid în momentul startului când a fost reaprinsă lupta cu Dejonghe. Deși o depășire în primul viraj n-a mai fost posibilă, Alex a încercat să treacă totuși prin Les Combes, Sam răspunzând în a doua parte a șicanei. Mai apoi, Cascatău a subvirat în Speaker’s Corner și a trecut prin pietriș, pierzând patru poziții“, se precizează în comunicatul Alex Cascatău Motorsport.
I-a costat trei tururi
La puțin timp după ce pilotul constănțean a revenit pe traseu, s-au afișat steagurile galbene aferente unei neutralizări ce fusese cauzată de alt incident. „Din păcate, NP02-ul a refuzat să mai funcționeze și s-a oprit la marginea circuitului în timpul neutralizării. În ciuda încercărilor repetate ale lui Alex de a reporni mașina, aceasta a refuzat să mai funcționeze normal, motorul mergând intermitent. Ajuns la boxe, echipa a reușit să diagnosticheze problema, dar trecerea de la pompa de benzină principală la cea secundă i-a costat pe cei de la Deldicheracing trei tururi“, menționează sursa citată.
Impresionat de capacitățile mașinii pe asfalt ud
Piessens s-a urcat în mașină în a doua jumătate de oră, dar n-a mai putut recupera tot timpul pierdut și a încheiat cursa pe poziția a doua la clasa Prototype, după ce Ginetta lui Aschoff a întâmpinat și ea probleme tehnice. „Trecând peste situația frustrantă de duminică, acesta a fost un weekend foarte bun pentru pilotul constănțean care a fost impresionat de capacitățile mașinii pe asfalt ud, deși pe uscat setup-ul nu era încă rafinat“, se concluzionează.
„Nova Proto NP02 are mult potențial“
„Experiența de la Spa a fost fantastică. Să obțin din nou o victorie pe acest circuit este ceva cu totul special și faptul că am reușit asta cu o mașină atât de nouă, care nu mai mersese niciodată în mâinile celor de la Deldicheracing și nici pe anvelope Hankook, este ceva la care nu mă așteptam. Evident că au fost și probleme și asta este ceva inerent în cazul mașinilor noi, dar Nova Proto NP02 are mult potențial și sper să mai am ocazia să mă urc la volanul său pe viitor”, a declarat Alex Cascatău.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Credit foto: Rob Blank, Ollivision Media, Roel Louwers
Citește și:
Alex Cascatău, din nou la Spa-Francorchamps. Constănțeanul va pilota noul prototip Nova Proto NP02 (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii