Pilotul constănțean Alex Cascatău a urcat pe podium la Zolder, în GT & Prototype Challenge. Norma M20 FC, reconstruită (galerie foto)
Pilotul constănțean Alex Cascatău a urcat pe podium la Zolder, în GT & Prototype Challenge. Norma M20 FC, reconstruită
23 Jul, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
2855
Marime text
- Runda a fost găzduită de circuitul din Belgia, la aproape două luni distanță de prima etapă a stagiunii 2021, cea de la la Hockenheim.
- Întrecerile de la Spa-Francorchamps, contând pentru runda secundă, au fost anulate, după inundațiile din luna iunie.
- În cele două curse de la Zolder, echipa Baticonsult Racing a ocupat locul doi, respectiv patru.
Pilotul constănțean Alex Cascatău și coechipierul său din echipa Baticonsult Racing, luxemburghezul Alain Berg, au concurat la etapa a treia a GT & Prototype Challenge, campionatul cu cele mai rapide mașini din Olanda.
Runda a fost găzduită de circuitul Zolder, din Belgia, și s-a desfășurat la aproape două luni distanță de prima rundă a stagiunii 2021, cea de la la Hockenheim, din Germania. Zolder, o fostă gazdă a Marelui Premiu al Belgiei, trebuia să fie etapa a treia a întrecerii, însă întrecerile de la Spa-Francorchamps, legendarul circuit de șapte kilometri, contând pentru runda secundă, au fost anulate, după ce inundațiile din luna iunie au afectat și zona din Ardeni unde se întinde circuitul. Astfel că piloții care evoluează în GT & Prototype Challenge s-au reunit la Zolder pentru a continua lupta începută la Hockenheim. „Micul Zolder a devenit practic gazda etapei secunde, această schimbare de planuri jucând în favoarea întregii echipe Baticonsult Racing, care, altfel, ar mai fi pierdut puncte importante în ierarhia categoriei CN, deoarece nu a făcut deplasarea la Spa, ca urmare a accidentului de la Hockenheim“, se arată într-un comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion.
Un nou agregat Honda K20 de doi litri
La etapa inaugurală a stagiunii, din Germania, Alain Berg a suferit un accident, astfel că, la Zolder, echipa Baticonsult Racing s-a prezentat la start cu o mașină proaspăt reconstruită. Zolder a fost prima ocazie pentru Cascatău și Berg să ruleze cu Norma M20 FC a echipei Baticonsult după ce aceasta a fost reconstruită, în mijlocul său aflându-se un nou agregat Honda K20 de doi litri. Echipa a pierdut vechiul motor chiar în testele din pre-sezon, care au avut loc la Spa în primăvară. În cele două curse de la Zolder, Baticonsult Racing a ocupat locul doi, respectiv patru.
Rivalii au fost mai numeroși ca oricând
Conform sursei citate, programul etapei de la Zolder a fost cel obișnuit în GT & Prototype Challenge, cu două sesiuni de antrenamente libere, urmate de o unică sesiune de calificări și, apoi, cele două curse, fiecare cu o lungime de o oră plus un tur.
„Rivalii mașinii #614 pilotate de Cascatău și Berg au fost mai numeroși ca oricând, la categoria CN fiind înscrise alte patru modele Norma: trei din partea Deldiche Racing, rivali la titlu și în sezonul 2020, și, respectiv, una din partea McDonald’s Racing. Deldiche Racing și-a anunțat intențiile încă din prima sesiune de antrenamente libere ce s-a desfășurat pe un asfalt ud. În ciuda aderenței precare, modelele turbo au fost la vârf, cel mai rapid tur fiind un 1:36.750 înregistrat de echipajul cu numărul 610 format din Piessens și de Jonghe. Cei doi piloți Deldiche Racing au fost urmați de coechipierul Tom Boonen din mașina #611 (1:37.838)“, se menționează în comunicat.
N-a avut la dispoziție decât 20 de minute
Piloții Baticonsult Racing au ales să ruleze într-un ritm conservator în prima sesiune, Alain Berg fiind trimis pe circuit pentru a roda motorul cel nou, motiv pentru care acesta a terminat sesiunea pe poziția a patra la general și la categoria CN. Abia în a doua sesiune de antrenamente, care s-a desfășurat pe uscat, a avut ocazia și Cascatău să ruleze cu mașina echipei Baticonsult Racing.
„Deși nu a rulat prea mult, pneurile slick folosite dezvoltând niște pene lente pe partea stângă după câteva tururi, Cascatău a coborât până la un 1:29.904, la doar o jumătate de secundă de turul-etalon reușit de același echipaj #610 format din Piessens și de Jonghe. Boonen a fost iarăși al doilea, el fiind urmat de Bouillon și van Dosselaer, piloții McDonald’s Racing. Sesiunea de calificări a fost mai scurtă decât cele două sesiuni de antrenamente libere. Dacă fiecare sesiune de antrenamente s-a întins pe durata a 50 de minute, Cascatău n-a avut decât 20 de minute la dispoziție pentru a pune pe tabelă două tururi rapide care să-i asigure o poziție de start cât mai bună în cele două întreceri ale weekend-ului. Ca de fiecare dată, cel mai rapid tur reușit în timpul sesiunii îți decide poziția pe grila primei curse, în timp ce al doilea cel mai rapid timp pe tur te poziționează pe grilă în cursa a doua“, potrivit comunicatului.
Au plecat de pe poziția a patra a grilei în ambele curse
Sursa citată precizează că Alex Cascatău a bifat mai întâi câteva tururi în care a inspectat condițiile circuitului, rulând confortabil în 1:29. Apoi, după ce a trecut la boxe pentru a se verifica presiunea în anvelope, constănțeanul a revenit pe traseu și a coborât imediat până la un 1:28.397. Următorul tur ar fi putut să fie chiar mai rapid, dar problemele la baterie l-au obligat pe Cascatău să tragă pe dreapta. Astfel, acel 1:28 a fost cel mai bun timp al sesiunii pentru echipajul #614, care a plecat de pe poziția a patra a grilei în ambele curse.
În urmărire
Prima cursă a avut loc sâmbătă, startul fiind unul destul de strâns în care Cascatău a fost devansat de Bob Herber și al său Lamborghini Huracan Super Trofeo, care a trecut în față în primul viraj din pricina avantajului de putere, înainte ca Alex să riposteze pe exterior în primul viraj, pentru a reveni pe poziția a patra. Apoi, Cascatău s-a pus în urmărirea celor trei modele Norma ale Deldiche Racing, pe care le-a și depășit în cele din urmă.
„Primul pe listă a fost Joosen care și-a ratat punctul de frânare în ultima șicană, Piessens și Boonen fiind depășiți în doar câteva tururi în trafic. Ajutându-se tot de mașinile mai lente de pe circuit, Cascatău și-a construit un avans de 10 secunde înainte de a opri la boxe pe când mai erau doar 25 de minute din cursă. Cum pe îngustul circuit belgian au concurat un total de 35 de mașini de diverse categorii, Cascatău și-a putut folosi racecraft-ul pentru a suplini lipsa de viteză de vârf a Normei sale care, pe liniile drepte, era cu până la 8 km/h mai lentă decât modelele turbo ale rivalilor de la Deldiche și McDonald’s Racing - deși aceștia din urmă au avut probleme tot weekend-ul și n-au contat în lupta pentru podium“, se arată în comunicat.
Manevra care a decis podiumul
După oprire, Berg a revenit pe circuit tot în poziția de lider, dar, pe final, luxemburghezul a fost prins din urmă și depășit de coechipierul lui Piessens, de Jonghe. În urma acestei manevre s-a decis și podiumul primei curse, cu Cascatău și Berg pe treapta a doua a podiumului, Joosen și de Cock terminând pe poziția a treia. „Modelele de categorie GT3 nu au contat pe acest traseu sinuos“, precizează West Competition Racing Promotion.
„Cursa a doua a debutat la fel ca prima, cu Cascatău atacat rapid de Bob Herber, înainte ca un adevărat trenuleț de Norme să se formeze la vârful plutonului. O neutralizare cu safety car a păstrat această ordine, cu Cascatău pe patru, pentru mai multe tururi, compactarea plutonului nefiind în favoarea românului, care își putea depășii rivalii doar prin trafic. O a doua neutralizare i-a prins pe concurenți chiar în momentul în care s-a deschis fereastra de opriri la boxe de la jumătatea cursei. Cascatău n-a trecut pe la boxe în același tur cu rivalii de la Deldiche, ci în bucla următoare. Această greșeală l-a aruncat pe coechipierul Berg la coada trenulețului făcut de safety car. Astfel, după restart, Berg și-a început recuperarea prin pluton. Acesta a trecut linia de sosire pe poziția a 10-a la general, respectiv locul patru la categoria CN. Victoria a revenit lui Tom Boonen, de Jonghe și Piessens fiind pe doi cu cel de-al treilea echipaj Deldiche Racing, acela format din Joosen și de Cock, pe poziția a treiaׅ“, se precizează în comunicat.
Diferență micșorată
În urma etapei de la Zolder, Alex Cascatău și Alain Berg se mențin pe poziția a treia în ierarhia categoriei CN, dar diferența dintre ei și echipajele din fața lor s-a micșorat. Următoarele etape din GT & Prototype Challenge se vor desfășura la Assen, în Olanda, circuit care va găzdui două întâlniri: prima în intervalul 6 - 8 august, iar cea de-a doua între 17 și 19 septembrie.
Le-au lipsit clar puterea și viteza pe linia dreaptă
Ținând cont de problemele cu care echipa Baticonsult Racing s-a confruntat la început de sezon, Alex Cascatău s-a declarat „foarte mulțumit“ de evoluția sa de la Zolder. „Ne-au lipsit clar puterea și viteza pe linia dreaptă, dar, chiar și așa, am putut să mă impun în cursa de sâmbătă în fața Normelor turbo, pe traseul lor de casă. Cred că la Assen vom fi și mai competitivi, fiindcă avem deja idei pentru a remedia o parte din deficitul de putere pe care mașina îl acuză în acest moment, iar Assen e un circuit care îmi place foarte mult și pe care am fost foarte rapizi anul trecut“, a precizat pilotul constănțean, citat de West Competition Racing Promotion.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
În secţiunea Galerie Foto găsiţi mai multe imagini cu pilotul constănţean. Credit foto: Rob Blank.
Citește și:
GT & Prototype Challenge
Pilotul constănțean Alex Cascatău revine pe circuit la Zolder. Averse cu noroc la Spa-Francorchamps (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii