Pilotul constănțean Alex Cascatău, gata să înceapă primul său sezon în campionatul olandez Supercar Challenge (galerie foto)
Pilotul constănțean Alex Cascatău, gata să înceapă primul său sezon în campionatul olandez Supercar Challenge
05 Sep, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3868
Marime text
- Prima etapă a Supercar Challenge, de la Assen, se dispută în acest weekend.
- Alex Cascatău își începe drumul în cunoscuta serie Supercar Challenge dedicată GT-urilor, turismelor și prototipurilor.
- Pentru constănțean, stagiunea se anunță a fi una de învățare, de explorare, dar și una în care Alex speră să-și susțină cu succes coechipierul.
Pilotul BS Racing by Baticonsult Alex Cascatău (din Constanța) este, în sfârșit, gata să pună capăt pauzei lungi din acest an, cauzată de pandemia de coronavirus, și să înceapă primul său sezon în campionatul olandez Supercar Challenge. Etapa de deschidere de la Assen din acest weekend face parte din programul suport pentru DTM, se arată într-un comunicat al agenției West Competition Racing Promotion.
La aproape 60 de zile de la data în care ar fi trebuit să-și înceapă drumul în cunoscuta serie Supercar Challenge dedicată GT-urilor, turismelor și prototipurilor, Alex Cascatău va coborî în fine la bordul modelului Norma M20 FC a BS Racing pentru a începe o stagiune care se anunță a fi una de învățare, de explorare, dar și una în care Alex speră să-și susțină cu succes coechipierul, pe Alain Berg, care face trecerea după câțiva ani la bordul unui Radical SR3. Cursele vor putea fi urmărite în direct, pe canalele de social media ale Supercar Challenge, menționează sursa citată.
Cascatău este deja familiar cu Norma M20 FC
Berg și Cascatău vor întâlni la Assen mai multe figuri cunoscute din Belcar și nu numai, clasa CN din Supercar Challenge fiind deschisă prototipurilor cu cockpit deschis sau închis care sunt echipate cu motoare mai mici de 3 litri. Norma M20 FC este printre cele mai populare alegeri la această categorie, rezultatele sale peste tot în lume (și chiar și în România) vorbind de la sine despre povestea de succes a unei mașini cu care Cascatău este deja familiar. Constănțeanul a luat, anul trecut, parte pentru a doua oară la cursa de 24 de ore de la Zolder, cea de-a doua participare în cursa-regină din Belcar, campionatul belgian de anduranță, fiind și prima sa ocazie de a merge cu un prototip Norma M20 FC. Înscris pe mașina #67 a T2 Racing, Alex a fost printre cei mai rapizi piloți de pe circuit atunci când a contat, efortul său fiind răsplătit cu un podium în clasamentul clasei sale.S-a dovedit a fi prea zgomotoasă
Acum, însă provocarea va fi diferită căci în Supercar Challenge se pune accentul pe curse de sprint. După ce Zandvoort Superprix, etapa care ar fi trebuit să deschidă sezonul, a fost anulat ca urmare a pandemiei de COVID-19, Alex va debuta la Assen. Pe pista cunoscută ca și „catedrala” motociclismului viteză, se vor da lupte strânse între mașini de clasă CN ca Norma de 260 de cai putere a lui Alex, Radical-uri SR3, prototipuri de clasă LMP3 și GT-uri foarte rapide de clasă Super GT. Cursele au o lungime de o oră plus un tur, iar fiecare etapă conține două astfel de întreceri. Echipa BS Racing a testat înainte de începerea acestui sezon la Zolder, dar timpul petrecut pe pistă de către Berg și Cascatău a fost foarte limitat, căci plafonul maxim de zgomot admis la Zolder este jos, iar Norma M20 FC a formației luxemburgheze s-a dovedit a fi prea zgomotoasă. Niște tururi la bordul unui Radical SR3 – o altă premieră – sunt, pe lângă orele adunate în simulator, pregătirea lui Alex înainte de acest weekend, unde procesul de învățare se va derula cu multe alte mașini pe pistă în același timp.O legendă vie
„Pista de la Assen, mai degrabă un areal al iubitorilor curselor pe două roți, este o legendă vie pentru a cărui început trebuie să dăm timpul înapoi până în 1925. În acele vremuri, circuitul era unul stradal, drumul cu dale care lega mai multe sate din apropierea orașului Assen fiind închise pentru a se forma un traseu-mamut de 28.5 kilometri (Nurburgring-Nordschleife măsoară 22 de kilometri fără circuitul de Grand Prix). În acea formulă s-a rulat până în 1955 când s-a construit în apropiere un circuit dedicat cu o lungime de aproape opt kilometri. Deși mai puțin complex decât traseul original, noul circuit de la Assen era mai sigur și a continuat să găzduiască curse de Grand Prix (sub titulatura de Tourist Trophy-ul Olandei) și nu numai“, se menționează în comunicatul West Competition Racing Promotion.Era cunoscut pentru virajele sale ușor banchizate
În 2006, bucla nordică a fost scoasă din uz și s-au mai efectuat modificări și asupra altor viraje care au fost fie lățite, fie s-au adăugat zone de degajare mai generoase în confirmitate cu ultimele reglementări în materie de siguranță. Astfel s-a ajuns la circuitul de 4.5 kilometri de astăzi care mai împarte cu vechiul traseu stradal doar linia de sosire ce nu a fost niciodată mutată de la locul său. În trecut, Assen era cunoscut pentru virajele sale ușor banchizate, însă această caracteristică, ce făcea din pista olandeză una dintre cele mai rapide din calendarul motomondialului, a dispărut încetul cu încetul deoarece vitezele atinse aici erau periculos de mari. Cu toate acestea, TT Circuit Assen rămâne o pistă rapidă, deși virajele foarte rapide se îmbină cu câteva curbe lente. Alături de Supercar Challenge, și DTM-ul va alerga în weekend la Assen, circuit care mai primește an de an și vizita MotoGP-ului și a Campionatului Mondial de Superbike.Programul weekend-ului de la Assen (ora României)
Zua de vineri, 4 septembrie, a fost dedicată celor două sesiuni de antrenamente libere.Sâmbătă, 5 septembrie
9.25 - 9.45 - Calificări Grupa 1
9.50 - 10.10 - Calificări Grupa 2
16.50 - 17.50 - Cursa 1*
Duminică, 6 septembrie
16.15 - 17.15 - Cursa 2*
* Cursele vor fi transmise live, pe canalele de social media ale Supercar Challenge.
Calendar Supercar Challenge
Etapa 1 - 4-6 Septembrie - TT Circuit Assen (Olanda)Etapa 2 - 25-27 Septembrie - TT Circuit Assen (Olanda)
Etapa 3 - 9-11 Octombrie - Circuit Zandvoort (Olanda)
Etapa 4 - 31 Octombrie - 1 Noiembrie - TT Circuit Assen (Olanda).
Credit foto: Rob Blank / Federico Vecchio / Daniel Mossessohn / Ivan Tarantsov
Citește și:
Alain Berg l-a ales coechipier Pilotul Alexandru Cascatău, primele teste cu bolidul Norma M20FC al echipei BSRacing
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii