Premieră în cariera pilotului constănțean Alex Cascatău. Va concura cu o mașină de clasă LMP3. „Mă bucur să încep acest nou capitol“
Premieră în cariera pilotului constănțean Alex Cascatău. Va concura cu o mașină de clasă LMP3. „Mă bucur
22 Mar, 2023 00:00
ZIUA de Constanta
1624
Marime text
- Cursa din Franța durează patru ore, începând sâmbătă, 25 martie, la ora 19.50.
Prima etapă din Endurance Prototype Challenge, parte a Ultimate Cup Series (UCS), îl aduce la start, în Franța, pe circuitul „Paul Ricard“, și pe pilotul constănțean Alex Cascatău. Acesta va concura pentru BHK Motorsport, la categoria LMP3, pentru prima oară în cariera sa!
Este vorba despre o cursă de patru ore, care va începe sâmbătă, 25 martie, la ora 19.50 (ora Franței). Acțiunea se va derula astfel pe timp de noapte, încheindu-se la ora 23.50. Evenimentul începe încă de joi, când au fost programate sesiuni de teste private. Calificările sunt programate tot sâmbătă, în prima parte a zilei, cele trei segmente derulându-se în intervalul 12.15 - 13.10.Stelele nu s-au aliniat în vara anului trecut
„Fostul campion din Romanian Endurance Series și GT & Prototype Challenge Alex Cascatău este la câteva zile distanță de prima sa cursă cu o mașină de clasă LMP3 - Ligier JS P320. Acesta este un vis pentru Alex, care a muncit timp de mai bine de trei ani pentru a ajunge în acest punct, după patru teste private alături de trei echipe diferite. Sezonul 2022 a fost unul dificil pentru Alex Cascatău. În paralel cu participările sale în Romanian Endurance Series alături de Junior Motorsport, Alex a lucrat foarte mult pentru a debuta într-o cursă la bordul unei mașini de clasă LMP3. Nu mai este un secret faptul că o participare în cunoscuta cursă «Road To Le Mans», care are loc în același weekend ca și cursa de 24 de ore de pe Circuit de la Sarthe, a părut posibilă la un moment dat. Din păcate, stelele nu s-au aliniat în vara anului trecut, dar Cascatău va bifa un pas important în cariera sa chiar în prima etapă din Endurance Prototype Challenge, seria de prototipuri din cadrul Ultimate Cup Series“, se arată într-un comunicat.Are ritm pe timp de noapte
Alex Cascatău a debutat în Ultimate Cup Series la finalul anului 2021, concurând la bordul unei Nova Proto NP02, în ultima etapă a campionatului. „Prima sa experiență în acest campionat a fost foarte bună, deși a ratat victoria la bordul prototipului înscris de ANS Motorsport. Aceia erau primii kilometri ai lui Alex cu o Nova Proto NP02 pe pneuri Michelin, respectiv primii pași pe fostul circuit de Grand Prix al Franței. De această dată, modelele Nova Proto NP02 vor fi niște simpli rivali de clasă inferioară, căci Cascatău se va alătura echipei BHK Motorsport, formație cu care a mai testat în 2021. Acela a fost al doilea test al său la bordul unei mașini de LMP3 și a venit la aproape un an distanță de primul. Au mai urmat apoi încă două teste, dar lucrurile devin cu adevărat serioase acum căci vorbim, în sfârșit, de o cursă. Știm deja că Alex are ritm pe timp de noapte, dar BHK Motorsport nu și-a dovedit în întregime viteza în acest campionat. Acest lucru contează, deoarece clasa LMP3 va fi plină, cu 12 mașini pe lista provizorie de start. Trei Duqueine sunt pe lista de start, dar și Ginetta G61 și, în rest, Ligier-uri JS P320, cum este și cel cu numărul 35, pe care Alex îl va împărți cu Joel Roussel (Bronze) și Elia Sperandio“, mai menționează sursa citată.Cu un pluton de 26 de mașini, traficul va fi interesant
La start, vor fi 12 mașini de LMP3, iar în întrecerea care va marca cinci ani de la lansarea conceptului Ultimate Cup Series, mai multe formații aduc piloți cunoscuți. „Astfel, aruncând un ochi pe lista provizorie de start, observăm patru piloți cu licență Gold, adică piloți profesioniști după sistemul de clasificare FIA. Mai vedem și că cele 12 LMP3-uri vor fi întâmpinate de alte 10 Nova Proto NP02, respectiv de 4 mașini de clasă CN. Deci, cu un pluton de 26 de mașini, traficul va fi interesant pe un circuit notoriu pentru lipsa de lumini pe timp de noapte. Revenind la piloți, spuneam că ies în evidență câteva nume: Mathias Beche, Matt Bell, Stephane Ortelli, Yann Ehrlacher și Marc Basseng“, se mai arată în comunicat.Victoria smulsă pe nedrept
Având în vedere că atât circuitul, cât și mașina îi sunt deja cunoscute, Alex Cascatău poate veni mai pregătit decât de obicei la cursă.„Parcă îmi și vine greu să cred că în cele din urmă voi avea șansa de a îmi face debutul de cursă la categoria LMP3. După ce am fost foarte aproape în repetate rânduri de participări fie în ELMS fie în Le Mans Cup, mă bucur acum să încep acest nou capitol alături de BHK Motorsport. Pot veni mai pregătit decât de obicei la această cursă, fiindcă atât circuitul cât și mașina îmi sunt deja cunoscute. Sper să ne descurcăm bine și să fim competitivi, având opțiunea de a continua în 2023 chiar și pentru tot sezonul din Ultimate Cup, dacă toate lucrurile se așează la locul lor. Voi da tot ce pot pentru o clasare cât mai bună, simțind că victoria la clasa NP02 ne-a fost smulsă pe nedrept în finala de anul trecut, pe fondul problemelor tehnice”, a menționat Alex Cascatău.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Credit foto: Nivola Foto
Citește și:
Debut de succes în Ultimate Cup Series
Pilotul Alex Cascatău, pole position, iar apoi podium, pe circuitul „Paul Ricard“ din Franța (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii