Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:21 16 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Procurorii Anticorupţie, Nicuşor Constantinescu şi RAJA Cum a început dosarul şefului Consiliului Judeţean Constanţa (11)

ro

01 Aug, 2013 00:00 1994 Marime text
Acuzat de procurorii anticorupţie că ar fi cauzat un prejudiciu de circa 1.000.000 de euro în dauna reţelei judeţene de apă, dar achitat de două ori de instanţele constănţene, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa a fost protagonistul unui proces care a durat aproximativ patru ani şi jumătate. ZIUA de Constanţa vă prezintă acum, pe baza documentelor oficiale puse la dispoziţie de magistraţi, întregul curs al dosarului în instanţă, începând de la actul de acuzare propriu-zis şi culminând cu hotărârile de achitare. Menţionăm că achitările au fost pronunţate în baza faptului că acuzaţiile aduse de procurori nu se susţin, pentru că presupusei fapte a lui Nicuşor Constantinescu îi lipseşte unul dintre elementele constitutive.
 
Conform magistraţilor, la finele pledoariei avocatului şefului CJC, instanţa, deliberând asupra cauzei penale de faţă, a constatat următoarele: „Prin rechizitoriul nr. 00/P/00 din data de 00.00.0000, înregistrat pe rolul Judecătoriei Constanţa la data de 00.00.00 sub număr unic de dosar 00/212/00, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia Naţională Anticoruptie - Secţia de combatere a infracţiunilor conexe infracţiunilor de corupţie a dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi trimiterea în judecată a inculpatului AA pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice, prevăzută de art. 248 Cod penat raportat la art. 248 ind. 1 Cod penal cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal”.„Prin actul de sesizare, în sarcina inculpatului s-a reţinut că, în calitatea sa de preşedinte al CJC şi ordonator principal de credite, nu a îndeplinit ori a îndeplinit în mod defectuos îndatoririle şi însărcinările sale în exerciţiul funcţiei, cu ştiinţă şi în mod deliberat, prin refuzul constant de a executa obligaţiile de plată ce rezultau din Memorandumul de finanţare nerambursabilă, din Contractul de Implementare a Măsurii ISPA, din Contractul de execuţie a lucrărilor, ceea ce a avut ca urmare producerea unui prejudiciu în paguba SC CC SA Constanţa, cu afectarea bunului mers al investiţiei ce se realiza prin Măsura ISPA. S-a reţinut că inculpatul nu a îndeplinit în mod voit şi deliberat obligaţiile ce-i incumbau din lege şi contracte, prin refuzul de a plăti la scadenţă CIP nr. 00-00 şi obligaţiile ce au fost stabilite cu titlu de penalităţi şi alte costuri (1.006.658,97 Euro), prin CIP 00, dar a afectat, în mod real şi serios şi bunul mers al investiţiei, prin implicaţiile sale, constând în îndeplinirea defectuoasă a îndatoririlor funcţiei. S-a reţinut că inculpatul a refuzat executarea obligaţiilor de plată pentru 4 Certificate Intermediare de Plată, ajunse la scadenţă, dar şi pentru CIP nr. 00 din 4.05.2007 privind penalităţile şi alte cheltuieli suplimentare, context în care s-a considerat că sunt aplicabile şi dispoziţiile art.41 al in. 2 Cp.”, potrivit judecătorilor. Conform aceleiaşi surse, „în cursul urmăririi penale au fost administrate următoarele mijloace de probă: sesizarea nr. 00 din 00.00.0000, formulată de SC CC SA Constanta către Curtea de Conturi a României, inclusiv documentele anexate (vol. I, filele 1-165), contractul de implementare încheiat la 16 iunie 2003 între Ministerul Finanţelor Publice prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, CJC şi SC CC SA, inclusiv 55 de Instrucţiuni emise de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE (O.P.C.P.) în perioada 26.08.2003 - 23.05.2007 (vol. II, filele 1-207)”. Lista mijloacelor de probă continuă cu „Certificate Intermediare de Plată (CIP) de la nr. 0 la 00, privind plăţile efectuate de SC CC SA Constanta către BB SA GRECIA Sucursala Constanţa, (vol. III, filele 1#205), CIP de la nr. 0 - 0, privind plăţile efectuate de SC CC SA către ATHENA SA GRECIA - Sucursala Constanţa, (vol. IV, filele 0 - 000), CIP de la nr. 0 la 00, privind plăţile efectuate de SC CC SA către ATHENA SA GRECIA - Sucursala Constanţa (vol. V, filele 1-204), CIP de la nr. 00 la 00, privind plăţile efectuate de CC şi SC CC SA Constanţa către ATHENA SA GRECIA - Sucursala Constanţa (vol. VI, filele 1-182), CIP de la nr. 00 la 00, privind plăţile efectuate de SC CC SA către ATHENA SA GRECIA - Sucursala Constanţa (vol. VII, filele 1-178)”. Mijloace de probă au mai fost considerate, conform magistraţilor, „şedinţele lunare ale Comitetului de Monitorizare a Proiectului IXXX din perioada 00.00 - 00.00.0000, inclusiv documentaţia referitoare la Pretenţia Contractorului nr. x, Contractul y, CIP nr. 00”, dar şi „determinarea Inginerului (filele 1-95); Condiţii generale şi particulare contractuale pentru Proiect IXXX - Cartea galbenă (filele 96-110)” şi „CIP de la nr. 00 la 00, privind plăţile efectuate de SC CC SA către ATHENA SA GRECIA - Sucursala Constanţa (vol. VIII, filele 111-206), documente referitoare la Pretenţia nr. 3 a Contractorului ATHENA SA GRECIA - Sucursala Constanţa privind plata unor daune pentru plăţi întârziate, inclusiv CIP nr. 00 (filele 1-43)”.
 
„Plângerea penală înaintată Parchetului”
 
„Şedinţa Consiliului de Administraţie al SC CC SA din 25 iulie 2007, inclusiv documentaţia referitoare la CIP nr. 000 (filele 54-84), documente privind reorganizarea CC Constanţa în societate comercială (filele 85-96); Raport de expertiză extrajudiciară întocmit de Expertul contabil V.V. La 9.10.2007 (filele 97-107); Documente ale SC CC SA Constanţa, Decizia Consiliului de Administraţie, Plângerea penală înaintată Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa şi Nota avocatului RC (filele 108-134); Corespondenţa dintre Ministerul Finanţelor Publice, Consiliul Judeţean Constanţa şi SC CC SA Constanta (filele 135-149); Contract 1XXX nr. OO/RO/OG/P/XX/OOO-OO din 21 martie 2005, intitulat «GVM», inclusiv Condiţii generale şi particulare contractuale pentru proiect, FIDIC YELLOW - CARTEA GALBENĂ (vol. IX, filele 150-166); acte normative - Măsura ISPA nr. OO/RO/OO/P/XX/OOO-OO - Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura «Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa, România» (filele 1-100); Nota Directorului general al SC CC SA Constanţa (filele 101-106); Documentaţie privind corespondenţa dintre CC Constanţa şi Consiliul Judeţean Constanţa, referitoare Ia aprobarea la plată a CIP-urilor (filele 107-149); Contractul de Implementare încheiat la 16 iunie 2003 între MFP (prin O.P.C.P.), Consiliul Judeţean Constanţa şi CC Constanţa (vol. X, filele 150-163); plângerea penală formulată de SC CC SA Constanţa la 00 00 2007, inclusiv anexele (filele 1-72); Plângerea formulată de deputatul XN Ia data de 7.08.2007, inclusiv documentaţia anexată (vol. XI filele 1-157); corespondenţa dintre SC CC SA Constanţa, O.P.C.P. şi ATHENA S.A. GRECIA - Sucursala Constanţa privind rezilierea Contractului de lucrări (vol. XII, filele 1-50); raportul specialistului DNA, cu anexele acestuia, cât şi cererile şi înscrisurile depuse de către inculpat; declaraţiile martorilor şi verificările Camerei de Conturi Constanta”, se mai arată în lista mijloacelor de probă, conform documentelor puse la dispoziţie de Judecătoria Constanţa. Într-o ediţie viitoare, ZIUA de Constanţa va continua prezentarea motivării pronunţării Judecătoriei Constanţa în dosarul cauzei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii