Procurorii Anticorupţie, Nicuşor Constantinescu şi RAJA Cum a început dosarul şefului Consiliului Judeţean Constanţa (12)
Procurorii Anticorupţie, Nicuşor Constantinescu şi RAJA: Cum a început dosarul şefului Consiliului Judeţean
03 Aug, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
1738
Marime text
Acuzat de procurorii anticorupţie că ar fi cauzat un prejudiciu de circa 1.000.000 de euro în dauna reţelei judeţene de apă, dar achitat de două ori de instanţele constănţene, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa a fost protagonistul unui proces care a durat aproximativ patru ani şi jumătate. ZIUA de Constanţa vă prezintă acum, pe baza documentelor oficiale puse la dispoziţie de magistraţi, întregul curs al dosarului în instanţă, începând de la actul de acuzare propriu-zis şi culminând cu hotărârile de achitare. Menţionăm că achitările au fost pronunţate în baza faptului că acuzaţiile aduse de procurori nu se susţin, pentru că presupusei fapte a lui Nicuşor Constantinescu îi lipseşte unul dintre elementele constitutive.
Potrivit motivării Judecătoriei Constanţa, „în baza mijloacelor de probă mai sus expuse, procurorul a reţinut următoarea situaţie de fapt: din iunie 2004 şi până în prezent, inculpatul A.A. a îndeplinit şi îndeplineşte în continuare funcţia de autoritate a administraţiei publice locale - preşedinte al CJC - conform dispoziţiilor art. 122 din Constituţia României şi art. 114 şi următoarele din Legea nr. 215/2001 a Administraţiei publice locale. În cadrul exercitării funcţiei, inculpatul are îndatoriri, printre altele, şi pe acelea de a reprezenta judeţul în relaţiile cu alte autorităţi publice, persoane juridice şi fizice, asigurarea, respectarea prevederilor Constituţiei, punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor Consiliului Judeţean, precum şi a altor acte normative, de a asigura aducerea la îndeplinire a hotărârilor CJ şi a analiza periodic stadiul îndeplinirii acestora, de a coordona şi controla activitatea instituţiilor şi serviciilor publice de sub autoritatea CJ, de a exercita funcţia de ordonator principal de credite, de întocmire a proiectului bugetului propriu al judeţului, de urmărire a modului de realizare a veniturilor bugetare, de a prezenta CJ, anual sau Ia cererea acestuia, rapoarte cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor proprii şi a hotărârilor Consiliului şi alte atribuţii prevăzute de lege sau sarcini date de CJ”.
„Condiţii ferme”
„În raport de acest cadru normativ, inculpatul A.A., în exercitarea funcţiei publice pe care o deţine, nu şi-a îndeplinit îndatoririle ce-i reveneau Ia nivelul cerinţelor impuse, ceea ce a fost de natură a aduce prejudiciu CC Constanţa.
SC CC SA Constanţa se află în subordinea Consiliului Judeţean Constanţa, iar prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 00/00.00.0000, societatea a fost transformată şi în operator regional pe servicii comunitare de utilitate publică pentru alimentarea cu apă şi canalizare.
Astfel, între Guvernul României şi Comisia Europeană s-a convenit şi s-a încheiat Memorandumul de finanţare privind asistenţa financiară nerambursabilă ce urma a se acorda prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare (ISPA) referitor Ia Măsura «Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa».
Memorandumul de finanţare a fost semnat la Bruxelles la 36.11.2000 şi la Bucureşti la data de 22.12.2000 şi s-a ratificat prin Legea nr. 497/2001.
Măsura ISPA precizată mai sus cu nr. OOOO/RO/OO/X/XX/OOO a fost o prioritate a Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi avea ca obiectiv protejarea Mării Negre şi a zonei de coastă Constanţa de poluarea generată de deversarea apelor de canalizare netratate şi a apelor industriale uzate, prin realizarea de staţii de epurare, cât şi îmbunătăţirea infrastructurii de canalizare în scopul reducerii pierderilor şi a deversărilor subterane.
În aceste condiţii, CJC, prin hotărârea nr. 000/00.00.0000, a aprobat obiectivul de investiţii numit «Reabilitarea reţelei de canalizare şi a staţiilor de epurare în scopul protejării Mării Negre şi a zonei litorale Constanţa», obiectiv prezentat şi acceptat pentru finanţare nerambursabilă, în sensul celor convenite între Guvernul României şi Comisia Europeană prin Memorandumul amintit”, potrivit Judecătoriei Constanţa. Conform aceleiaşi surse, „acest act juridic de finanţare nerambursabilă acordată a impus condiţii ferme referitor Ia implementare şi finanţare a Măsurii, pentru Statul Român, CJC (beneficiar local - BL) şi CC Constanţa (beneficiar final ~ BF)”. „Conform Legii nr. 497/2001 de ratificare a Memorandumului de finanţare nerambursabilă, ISPA contribuia, sub forma asistenţei financiare, la finanţarea Măsurii nr. OOOO/RO/OO/X/XX/OOO («Reabilitarea reţelei de canalizare 'şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa») pentru perioada 2000-2007, cu o valoare maximă a asistentei de 72.417.490 euro”, se mai arată în actele magistraţilor constănţeni. Într-o ediţie viitoare, ZIUA de Constanţa va continua prezentarea motivării pronunţării Judecătoriei Constanţa în dosarul cauzei.
Potrivit motivării Judecătoriei Constanţa, „în baza mijloacelor de probă mai sus expuse, procurorul a reţinut următoarea situaţie de fapt: din iunie 2004 şi până în prezent, inculpatul A.A. a îndeplinit şi îndeplineşte în continuare funcţia de autoritate a administraţiei publice locale - preşedinte al CJC - conform dispoziţiilor art. 122 din Constituţia României şi art. 114 şi următoarele din Legea nr. 215/2001 a Administraţiei publice locale. În cadrul exercitării funcţiei, inculpatul are îndatoriri, printre altele, şi pe acelea de a reprezenta judeţul în relaţiile cu alte autorităţi publice, persoane juridice şi fizice, asigurarea, respectarea prevederilor Constituţiei, punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor Consiliului Judeţean, precum şi a altor acte normative, de a asigura aducerea la îndeplinire a hotărârilor CJ şi a analiza periodic stadiul îndeplinirii acestora, de a coordona şi controla activitatea instituţiilor şi serviciilor publice de sub autoritatea CJ, de a exercita funcţia de ordonator principal de credite, de întocmire a proiectului bugetului propriu al judeţului, de urmărire a modului de realizare a veniturilor bugetare, de a prezenta CJ, anual sau Ia cererea acestuia, rapoarte cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor proprii şi a hotărârilor Consiliului şi alte atribuţii prevăzute de lege sau sarcini date de CJ”.
„Condiţii ferme”
„În raport de acest cadru normativ, inculpatul A.A., în exercitarea funcţiei publice pe care o deţine, nu şi-a îndeplinit îndatoririle ce-i reveneau Ia nivelul cerinţelor impuse, ceea ce a fost de natură a aduce prejudiciu CC Constanţa.
SC CC SA Constanţa se află în subordinea Consiliului Judeţean Constanţa, iar prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 00/00.00.0000, societatea a fost transformată şi în operator regional pe servicii comunitare de utilitate publică pentru alimentarea cu apă şi canalizare.
Astfel, între Guvernul României şi Comisia Europeană s-a convenit şi s-a încheiat Memorandumul de finanţare privind asistenţa financiară nerambursabilă ce urma a se acorda prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare (ISPA) referitor Ia Măsura «Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa».
Memorandumul de finanţare a fost semnat la Bruxelles la 36.11.2000 şi la Bucureşti la data de 22.12.2000 şi s-a ratificat prin Legea nr. 497/2001.
Măsura ISPA precizată mai sus cu nr. OOOO/RO/OO/X/XX/OOO a fost o prioritate a Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi avea ca obiectiv protejarea Mării Negre şi a zonei de coastă Constanţa de poluarea generată de deversarea apelor de canalizare netratate şi a apelor industriale uzate, prin realizarea de staţii de epurare, cât şi îmbunătăţirea infrastructurii de canalizare în scopul reducerii pierderilor şi a deversărilor subterane.
În aceste condiţii, CJC, prin hotărârea nr. 000/00.00.0000, a aprobat obiectivul de investiţii numit «Reabilitarea reţelei de canalizare şi a staţiilor de epurare în scopul protejării Mării Negre şi a zonei litorale Constanţa», obiectiv prezentat şi acceptat pentru finanţare nerambursabilă, în sensul celor convenite între Guvernul României şi Comisia Europeană prin Memorandumul amintit”, potrivit Judecătoriei Constanţa. Conform aceleiaşi surse, „acest act juridic de finanţare nerambursabilă acordată a impus condiţii ferme referitor Ia implementare şi finanţare a Măsurii, pentru Statul Român, CJC (beneficiar local - BL) şi CC Constanţa (beneficiar final ~ BF)”. „Conform Legii nr. 497/2001 de ratificare a Memorandumului de finanţare nerambursabilă, ISPA contribuia, sub forma asistenţei financiare, la finanţarea Măsurii nr. OOOO/RO/OO/X/XX/OOO («Reabilitarea reţelei de canalizare 'şi a facilităţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa») pentru perioada 2000-2007, cu o valoare maximă a asistentei de 72.417.490 euro”, se mai arată în actele magistraţilor constănţeni. Într-o ediţie viitoare, ZIUA de Constanţa va continua prezentarea motivării pronunţării Judecătoriei Constanţa în dosarul cauzei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii