Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:41 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Procurorii Anticorupţie, Nicuşor Constantinescu şi RAJA Cum a început dosarul şefului Consiliului Judeţean Constanţa (20)

ro

23 Aug, 2013 00:00 2140 Marime text
Acuzat de procurorii anticorupţie că ar fi cauzat un prejudiciu de circa 1.000.000 de euro în dauna reţelei judeţene de apă, dar achitat de două ori de instanţele constănţene, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa a fost protagonistul unui proces care a durat aproximativ patru ani şi jumătate. ZIUA de Constanţa vă prezintă acum, pe baza documentelor oficiale puse la dispoziţie de magistraţi, întregul curs al dosarului în instanţă, începând de la actul de acuzare propriu-zis şi culminând cu hotărârile de achitare. Menţionăm că achitările au fost pronunţate în baza faptului că acuzaţiile aduse de procurori nu se susţin, pentru că presupusei fapte a lui Nicuşor Constantinescu îi lipseşte unul dintre elementele constitutive.
 
În motivarea Judecătoriei Constanţa se arată că, „la data de 25.08.2006, Contractantul xxxxxxxxxx SA GRECIA a comunicat OPCP că din 26 august 2006 va reduce ritmul de lucru, rezervându-şi dreptul de a solicita daune financiare şi rezilierea contractului”. „La data de 27.09.2006, OPCP a comunicat CJC obligaţia de a plăti în continuare suma ce-i revine pentru cofinanţare în conformitate cu prevederile contractuale, precum şi faptul că suma aferentă CJC ce trebuie plătită Contractantului se ridică la valoarea de 1.088.893,23 Euro, reprezentând contravaloarea Certificatelor Intermediare de Plată nr. 11, 12, 13 şi 14, neachitate la data scadenţei. La data de 6.11.2006, Contractantul xxxxxxxxxx SA GRECIA a transmis Inginerului Pretenţia nr. 3 pentru extindere de timp şi plata costului plus un profit rezonabil, subliniind reducerea ritmului de execuţie a lucrărilor în perioada 26.08-31.10.0000, motivat de faptul certificatele intermediare de plată nr. 11 (aprilie 0000), nr. 12 (mai 0000), nr. 13 (iunie 0000) şi nr. 14 (iulie 0000) au fost plătite integral abia la data de 13.10.0000, cu întârziere de 108 zile, 79 zile, 49 zile şi, respectiv, 18 zile.

La data de 14.12.2006, OPCP a comunicat CJC şi SC CC SA Constanţa despre Pretenţia Contractantului privind plata unor sume compensatorii în cuantum de 2.827.029,4 Euro şi o extindere de timp de 207 zile, precum şi atenţionarea că în cazul în care în urma determinării făcute de către Inginer rezultă costuri suplimentare care trebuie plătite către Contractant, acestea vor fi suportate în totalitate de către Beneficiarul Final împreună cu Beneficiarul Local, respectiv SC CC SA Constanţa şi CJC”, conform documentelor oficiale puse la dispoziţie de magistraţi. Potrivit aceleiaşi surse, „la data de 10.01.2007, Inginerul a comunicat OPCP că a evaluat Pretenţia nr. 3 prezentată de Contractant în data de 6.11.2006, precizând că, Ia data de 4.08.2006, Contractantul a dat notificarea de 21 zile de reducere a ritmului de lucru, că plata sumelor neplătite a fost primită de Contractant în 13.10.2006, că acesta a reluat în totalitate lucrul la 1.11.2006, şi a recomandat corectarea pretenţiilor Contractantului, respectiv extindere de timp de 100 zile şi Costuri de compensare în sumă de 1.006.658,97 EURO”.
 
„Costuri neeligibile pentru măsura ISPA”
 
„La data de 14.05.2007, SC CC SA Constanţa a comunicat CJC implicaţiile produse de întârzierile la plata cotei de Cofinanţare ce revine CJC, că aceste costuri nu pot fi suportate din contract şi reprezintă costuri neeligibile pentru măsura ISPA, respectiv să decidă asupra soluţionării Certificatului Intermediar de Plată nr. 000 în care s-a înscris suma de 1.006.658,97 Euro, reprezentând penalităţile corectate şi recomandate de Inginer potrivit Pretentiei nr. 3 înaintată de Contractantul xxxxxxxxx SA GRECIA.
La data de 17.05.2007, OPCP a comunicat CJC şi SC CC SA Constanţa că plata penalităţilor cerute de către Contractant sunt în valoare totală de 1.006.658,97 EURO, valoare determinată de către Inginer în urma plângerii depuse de Contractant, care se bazează pe întârzieri la plată a Certificatelor Intermediare de Plată nr. 1, 2, 3, 5, că toate cheltuielile declarate neeligibile sunt suportate de Beneficiarul Local şi/sau Beneficiarul Final, precum şi somaţia ca, în termen de 30 de zile, să dispună de suma de 1.006.658,97 EURO pentru a efectua plata penalităţilor.
La data de 18.06.0000, SC CC SA Constanţa a comunicat CJC că a returnat Contractantului factura fiscală 000 în valoare de 1.006.658,97 EURO, reprezentând daune pentru plăţi întârziate, având în vedere art. 11.8 din Contractul de Implementare care prevede că Beneficiarul Final nu va aproba plata unor costuri care nu sunt eligibile în conformitate cu prevederile Memorandumului de Finanţare.
 
La datele de 26.06.2007 şi 18.07.2007, Contractantul a comunicat OPCP o notificare de 21 de zile cu intenţia de a suspenda lucrările (sau de reducere a ritmului lucrărilor), apoi suspendarea acestora din data de 18.07.2007.
 
La data de 26.07.2007, SC CC SA Constanta a comunicat Consiliului

Judeţean Constanţa că, în conformitate cu solicitarea OPCP prin care s-a notificat Beneficiarului Final obligaţia de a achita direct CIP nr. 000, SC CC SA a plătit suma de 1.006,658,97 euro cu dispoziţia de plată externă nr. B040640 din 25.07.2007, plata fiind efectuată în baza Hotărârii Consiliului de Administraţie nr. 11 din 25.07.2007, pentru evitarea acumulărilor de penalităţi şi a altor prejudicii în sarcina SC CC SA, ca urmare a suspendării lucrărilor de către Contractant până Ia încasarea sumei revendicate”, conform motivării Judecătoriei Constanţa.
 
Într-o ediţie viitoare, ZIUA de Constanţa va continua prezentarea motivării pronunţării Judecătoriei Constanţa în dosarul cauzei.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii