Francezii, atrasi de investitiile in hipermarketurile din Romania
Francezii, atrasi de investitiile in hipermarketurile din Romania
26 May, 2006 00:00
ZIUA de Constanta
902
Marime text
Vanzarile celor sase hipermarketuri Carrefour din Romania au totalizat, in primul trimestru, 111 milioane de euro, in timp ce vanzarile din reteaua din Franta, cu un numar dublu de magazine, s-au ridicat la 242 de milioane. Asadar, vanzarile pe magazin sunt aproape egale. Nu la fel este si ritmul de crestere a acestora: reteaua din Romania a consemnat un avans de 27%, in timp ce in Franta plusul a fost de 1,6%. Hipermarketurile din Romania au inregistrat, in primele trei luni ale anului 2006, o crestere cu 27% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit raportului trimestrial. In Romania, sunt sase hipermarketuri Carrefour, in timp ce in Franta grupul Hyparlo detine 12 astfel de magazine. Astfel, vanzarile din Franta, pe fiecare magazin, sunt aproape egale cu cele din Romania. Facand media vanzarilor pe un magazin de la noi, revin 18,6 milioane de euro. In Franta, cele 242 de milioane de euro inseamna o medie de 21,2 milioane de euro pentru fiecare magazin. Asadar, romanii cheltuiesc intr-un magazin Carrefour de la noi cam cat cheltuiesc francezii in unul de la ei. Asadar, romanii sunt mult mai predispusi spre cumparaturi la Carrefour decat francezii. Acest lucru a fost valabil mai ales in 2005: la nivelul intregului an, cresterea vanzarilor in Romania a fost de dubla fata de 2004 (pana la 435 de milioane de euro), in vreme ce in Franta vanzarile au consemnat un plus de doar 4,2%. Tocmai de aceea francezii vor sa se extinda in ritm sustinut in Romania. Planurile pe termen lung ale companiei franceze in Romania prevad deschiderea a sase magazine in Bucuresti si a 30-40 de hipermarketuri in toata tara. In toamna acestui an se va inaugura un hipermarket si la Constanta.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii