Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:58 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mirajul castigurilor mari, atractia meseriei de agent imobiliar

ro

29 Sep, 2006 00:00 2853 Marime text

# In ultimii doi ani, oferta imobiliara s-a diversificat, numarul agentiilor crescand vizibil * Patronii acestora au fost atrasi de castigurile mari din domeniu * Aparitia a peste 300 de agentii, conform Registrului Comertului, a dus insa la o concurenta acerba intre agenti si la diminuarea veniturilor acestora

La vanzarea unei proprietati, o agentie imobiliara castiga 4% din valoarea tranzactiei. Jumatate din acest comision este achitat de vanzator, iar restul de catre cumparator. Un agent imobiliar experimentat castiga lunar aproximativ 3000 de euro. Depinde insa si de noroc, nu numai de pricepere si rapiditate. Exista posibilitatea ca mai bine de o luna sa nu se reuseasca nici o vanzare si apoi sa se incheie trei tranzactii intr-o zi. Agentii nu au nici salariu, nici program fix. Aurelian, agent la o firma din Constanta, isi incepe programul la ora 7.30. El cumpara ziarele si merge la sediu. Aici secretara centralizeaza toate anunturile, le verifica telefonic si preda informatia agentilor. Rolul acestora este sa faca conexiuni, sa fructifice informatia. Acelasi agent ne marturiseste si ca, desi meseria lui este profitabila, ea cere enorm de multa rabdare: "Nu exista doi clienti la fel. Unii sunt mai mofturosi, altii stiu foarte bine ce vor si nu accepta nici un sfat. Agentul nu trebuie sa para nici o clipa deranjat de pretentiile clientilor. Concurenta este dura". Punerea in legatura a vanzatorilor cu cumparatorii si vizionarile sunt cele care necesita cea mai mare rabdare. Exista posibilitatea ca un cumparator sa vizioneze si 5-6 case pana sa se hotarasca. In plus, agentul nu are - pana la incheierea tranzactiei - certitudinea ca omul pe care il duce la vizionari are intr-adevar resursele financiare pentru a cumpara. In meseria asta, telefoanele mobile nu se inchid niciodata. Chiar si la 12 noaptea poti fi sunat de un client ce trebuie sa se mute urgent si care iti poate aduce peste 1000 de euro. Agentul trebuie sa fie mereu la dispozitia clientului, pentru ca acesta sa revina la el data viitoare cand vinde sau cumpara o locuinta.Relatiile sunt mai valoroase decat baniiFlorentina Homoriceanu, agent imobiliar, afirma ca are un program de oameni nebuni, insa nu si-ar dori sa practice o alta meserie. "Aici imi fac singura banii, nu stau la mana patronului. Pentru un salariu de 370 RON nici nu ma dau jos din pat". Acest lucru este de inteles, daca ne gandim ca la incheierea unei tranzactii de 60.000 de euro, agentia castiga 2 400 de euro.Nici patronul agentiei, Ion Cosma, nu regreta nimic. "Viata de agent e cea mai frumoasa! Daca ai o masina buna si cateva costume, poti sa te apuci de treaba si sa scoti bani frumosi". A fi patronul unei firme de imobiliare nu e deloc usor. "Cand am pus afacerea pe picioare nu aveam un capital prea mare. Tot ce vedeti in firma este facut de mainile mele. Cel mai important pentru directorul firmei este sa aiba clienti multumiti". De aceea este chiar dispus la o mica negociere a comisionului. Pe langa avantajul financiar pe care il aduce firma, Cosma si-a creat si foarte multe relatii. "Fiecare firma are un notar anume cu care lucreaza frecvent si cunostinte la primarie. Uneori, relatiile sunt mai valoroase decat banii", spune Cosma.Toata lumea e de acord cu un lucru. Daca vrei sa lucrezi in vanzari, trebuie sa cunosti foarte bine subconstientul oamenilor, sa stii ce isi doreste clientul chiar daca el pare nehotarat. De asemenea, un agent trebuie sa cunoasca bine orasul si pretul curent al proprietatilor din fiecare zona. Altfel, risti sa fii un agent muritor de foame, iar cazurile de acest gen sunt destul de numeroase. Daca intentionati sa apelati la o agentie imobiliara nu uitati totusi un lucru: la semnarea precontractului intre vanzator si cumparator se achita si comisionul agentiei. Daca va razganditi, comisionul nu se returneaza. Dincolo de multumirea clientului, scopul agentului ramane totusi obtinerea comisionului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii