Cum îşi apără spatele mai-marii judeţului Consiliul Judeţean pasează responsabilitatea în curtea Regiei de Drumuri şi viceversa (documente)
Cum îşi apără spatele mai-marii judeţului: Consiliul Judeţean pasează responsabilitatea în curtea Regiei
05 Dec, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
2786
Marime text
Judeţul Constanţa, prin reprezentanţii lui, pasează responsabilitatea de la o instituţie la alta, evitând să ofere date despre activitatea sa financiară. Cotidianul ZIUA de Constanţa a trimis, în urmă cu o lună, Consiliului Judeţean Constanţa două adrese. În prima a solicitat să i se prezinte centralizatorul investiţiilor realizate sau în curs de realizare de către SC Domeniul Public şi Privat Judeţean SRL în perioada 2012 - 2013 în judeţul Constanţa, cu menţionarea obiectivului, a localităţii şi a sumei alocate şi cu numele societăţilor cărora le-au fost acordate lucrările de investiţii. În cea de-a doua a fost cerut centralizatorul investiţiilor realizate sau în curs de realizare de către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri, în perioada 2012 - 2013, în judeţul Constanţa, cu menţionarea obiectivului şi a sumei alocate şi cu numele societăţilor cărora le-au fost acordate lucrările de investiţii, precum şi centralizatorul achiziţiilor realizate de Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri, în perioada 2012 - 2013, şi sumele alocate pentru fiecare achiziţie în parte.
Răspunsul în cazul celor două adrese, primit pe ultima sută de metri, după 30 de zile de aşteptare, nu oferă absolut nicio informaţie. Din contră, CJC pasează chestiunea în curtea celor două instituţii. Atât în cazul Regiei de Drumuri, cât şi în cel al Domeniului Public şi Privat, CJC ne comunică faptul că „informaţiile de interes public” solicitate de cotidianul ZIUA de Constanţa, „nu sunt gestionate de către instituţia noastră”.
Unde sunt banii judeţului, la cine au ajuns şi cum au fost cheltuiţi aceştia prin intermediul celor două instituţii, una subordonată, alta un SRL al CJC-ului? Rămân, în continuare, chestiuni fără răspuns. Vom proceda aşa cum am fost sfătuiţi de Consiliul Judeţean şi vom trimite adrese celor două instituţii, în speranţa că acestea vor fi de acord să ofere un răspuns.
Situaţia aceasta ne aminteşte însă de un caz petrecut recent în Constanţa, care ne demonstrează că nu numai solicitările instituţiilor media, ci şi ale instituţiilor de control financiar nu au trecere în faţa mai-marilor CJC.
Curtea de Conturi Constanţa, instituţie de control financiar, a încercat în perioada mai-iunie a acestui an, fără sorţi de izbândă, să verifice activitatea Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri, instituţie subordonată Consiliului Judeţean Constanţa. Curtea de Conturi s-a lovit de refuzul ambelor instituţii. Mai precis, RAJDP-ul, cel vizat de control, a pasat problema în curtea Consiliului Judeţean Constanţa, iar Consiliul Judeţean a respins vehement verificarea instituţiei de control financiar. Ce motive a avut şeful CJC, Nicuşor Constantinescu, să le refuze celor de la Curtea de Conturi verificarea? Dacă te ştii cu actele în regulă, ce motiv poţi avea pentru a refuza o astfel de verificare?
La jumătatea lunii iulie, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), Nicuşor Constantinescu, oferea o serie de explicaţii. Mai-marele CJC declara că a contestat un raport pe care Curtea de Conturi l-ar fi întocmit ulterior unui control efectuat la Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa. Preşedintele CJC spunea, la momentul respectiv, că este contrariat de faptul că acel control ar fi fost derulat de angajaţi ai Camerei de Conturi Brăila: „Toate programele USL cu care am câştigat alegerile şi pe care le continuăm şi astăzi sunt ilegale în opinia domnilor de la Curtea de Conturi. Dar, atenţie! Culmea că nu-s din Constanţa, sunt din Brăila. Domnii auditori sunt funcţionari publici de la Curtea de Conturi Brăila. Ce competenţe au auditorii angajaţi ai Curţii de Conturi Brăila la Constanţa?!?”.
Aceasta sunt scuzele preşedintelui Consiliului Judeţean, care a dorit cu orice preţ să refuze controlul Curţii de Conturi. Dar iată poziţia Curţii de Conturi Constanţa cu privire la cele întâmplate, o instituţie de control financiar care într-un răspuns la o adresă oficială ne prezintă cum a fost pasată de la o instituţie la alta, fiindu-i obstrucţionat controlul!
„Potrivit programului anual de activitate, aprobat de plenul Curţii de Conturi a României, în perioada 7.05.2013 - 28.06.2013, Camera de Conturi Constanţa avea programată o acţiune de control la Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa cu tema «Controlul situaţiei, evoluţiei şi modului de administrare a patrimoniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale de către regii autonome de interes local»”, se menţionează în răspunsul Curţii de Conturi la o solicitare în baza Legii 544/2001 a cotidianului ZIUA de Constanţa.
RAJDP ştia despre controlul cu auditori externi, dar şi ce documente urmau să fie verificate!
În acelaşi răspuns al Curţii de Conturi se arată că, în data de 22 aprilie, acţiunea de control a fost notificată de Camera de Conturi Constanţa, Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri fiind înştiinţată de faptul că trebuie să pună la dispoziţia echipei de control formată din auditori publici externi ai Camerei de Conturi Constanţa, auditori publici externi din structura centrală a Curţii de Conturi, respectiv din cadrul Departamentului „Coordonarea verificării bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale”, o serie de documente şi informaţii, care au fost prevăzute într-o listă anexată la notificare.
Rezoluţia trasată de Nicuşor Constantinescu - „Nu sunt de acord”
În răspunsul la adresa trimisă de cotidianul ZIUA de Constanţa, Curtea de Conturi face o menţiune importantă, fiind descrisă maniera la care au apelat mai-marii judeţului pentru a nu permite controlul auditorilor externi. „Directorul general al Regiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa (n.r. Adrian Gâmbuţeanu) a trimis preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Daniel Constantinescu, o copie după notificarea Camerei de Conturi Constanţa, aceasta din urmă trasând rezoluţia «Nu sunt de acord». La prezentarea echipei de control a Curţii de Conturi a României la sediul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa pentru deschiderea misiunii, aceasta nu a primit documentele solicitate prin notificare, conducătorul Regiei motivând lipsa acordului preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa”. Altfel spus, RAJDP-ul s-a spălat pe mâini şi a pasat responsabilitatea în curtea Consiliului Judeţean, care nu şi-a dorit niciun moment să-şi asume un astfel de control.
Răspunsul în cazul celor două adrese, primit pe ultima sută de metri, după 30 de zile de aşteptare, nu oferă absolut nicio informaţie. Din contră, CJC pasează chestiunea în curtea celor două instituţii. Atât în cazul Regiei de Drumuri, cât şi în cel al Domeniului Public şi Privat, CJC ne comunică faptul că „informaţiile de interes public” solicitate de cotidianul ZIUA de Constanţa, „nu sunt gestionate de către instituţia noastră”.
Unde sunt banii judeţului, la cine au ajuns şi cum au fost cheltuiţi aceştia prin intermediul celor două instituţii, una subordonată, alta un SRL al CJC-ului? Rămân, în continuare, chestiuni fără răspuns. Vom proceda aşa cum am fost sfătuiţi de Consiliul Judeţean şi vom trimite adrese celor două instituţii, în speranţa că acestea vor fi de acord să ofere un răspuns.
Situaţia aceasta ne aminteşte însă de un caz petrecut recent în Constanţa, care ne demonstrează că nu numai solicitările instituţiilor media, ci şi ale instituţiilor de control financiar nu au trecere în faţa mai-marilor CJC.
Curtea de Conturi Constanţa, instituţie de control financiar, a încercat în perioada mai-iunie a acestui an, fără sorţi de izbândă, să verifice activitatea Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri, instituţie subordonată Consiliului Judeţean Constanţa. Curtea de Conturi s-a lovit de refuzul ambelor instituţii. Mai precis, RAJDP-ul, cel vizat de control, a pasat problema în curtea Consiliului Judeţean Constanţa, iar Consiliul Judeţean a respins vehement verificarea instituţiei de control financiar. Ce motive a avut şeful CJC, Nicuşor Constantinescu, să le refuze celor de la Curtea de Conturi verificarea? Dacă te ştii cu actele în regulă, ce motiv poţi avea pentru a refuza o astfel de verificare?
La jumătatea lunii iulie, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), Nicuşor Constantinescu, oferea o serie de explicaţii. Mai-marele CJC declara că a contestat un raport pe care Curtea de Conturi l-ar fi întocmit ulterior unui control efectuat la Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa. Preşedintele CJC spunea, la momentul respectiv, că este contrariat de faptul că acel control ar fi fost derulat de angajaţi ai Camerei de Conturi Brăila: „Toate programele USL cu care am câştigat alegerile şi pe care le continuăm şi astăzi sunt ilegale în opinia domnilor de la Curtea de Conturi. Dar, atenţie! Culmea că nu-s din Constanţa, sunt din Brăila. Domnii auditori sunt funcţionari publici de la Curtea de Conturi Brăila. Ce competenţe au auditorii angajaţi ai Curţii de Conturi Brăila la Constanţa?!?”.
Aceasta sunt scuzele preşedintelui Consiliului Judeţean, care a dorit cu orice preţ să refuze controlul Curţii de Conturi. Dar iată poziţia Curţii de Conturi Constanţa cu privire la cele întâmplate, o instituţie de control financiar care într-un răspuns la o adresă oficială ne prezintă cum a fost pasată de la o instituţie la alta, fiindu-i obstrucţionat controlul!
„Potrivit programului anual de activitate, aprobat de plenul Curţii de Conturi a României, în perioada 7.05.2013 - 28.06.2013, Camera de Conturi Constanţa avea programată o acţiune de control la Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa cu tema «Controlul situaţiei, evoluţiei şi modului de administrare a patrimoniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale de către regii autonome de interes local»”, se menţionează în răspunsul Curţii de Conturi la o solicitare în baza Legii 544/2001 a cotidianului ZIUA de Constanţa.
RAJDP ştia despre controlul cu auditori externi, dar şi ce documente urmau să fie verificate!
În acelaşi răspuns al Curţii de Conturi se arată că, în data de 22 aprilie, acţiunea de control a fost notificată de Camera de Conturi Constanţa, Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri fiind înştiinţată de faptul că trebuie să pună la dispoziţia echipei de control formată din auditori publici externi ai Camerei de Conturi Constanţa, auditori publici externi din structura centrală a Curţii de Conturi, respectiv din cadrul Departamentului „Coordonarea verificării bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale”, o serie de documente şi informaţii, care au fost prevăzute într-o listă anexată la notificare.
Rezoluţia trasată de Nicuşor Constantinescu - „Nu sunt de acord”
În răspunsul la adresa trimisă de cotidianul ZIUA de Constanţa, Curtea de Conturi face o menţiune importantă, fiind descrisă maniera la care au apelat mai-marii judeţului pentru a nu permite controlul auditorilor externi. „Directorul general al Regiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa (n.r. Adrian Gâmbuţeanu) a trimis preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Daniel Constantinescu, o copie după notificarea Camerei de Conturi Constanţa, aceasta din urmă trasând rezoluţia «Nu sunt de acord». La prezentarea echipei de control a Curţii de Conturi a României la sediul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa pentru deschiderea misiunii, aceasta nu a primit documentele solicitate prin notificare, conducătorul Regiei motivând lipsa acordului preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa”. Altfel spus, RAJDP-ul s-a spălat pe mâini şi a pasat responsabilitatea în curtea Consiliului Judeţean, care nu şi-a dorit niciun moment să-şi asume un astfel de control.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii