De la societăţi fără angajaţi Cum a închiriat RAJDP-ul utilaje inexistente de la firme „specializate“ pentru lucrările de drumuri (document)
De la societăţi fără angajaţi: Cum a închiriat RAJDP-ul utilaje inexistente de la firme „specializate“
02 Apr, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4574
Marime text
Drumurile care brăzdează judeţul ar trebui să fie cel puţin la fel de bune precum cele din ţările nordice, de pildă, dacă ţinem cont de sumele mari direcţionate de Consiliul Judeţean către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa, în ultimii ani.
Banii publici care au fost „înghiţiţi“ de drumurile judeţene prin Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa au fost atent număraţi şi de Curtea de Conturi. Şi nu mică le-a fost mirarea auditorilor Curţii de Conturi când au văzut cum asfaltarea unor sectoare de drum judeţean a costat aproape la fel de mult precum construcţia unei autostrăzi. Sau cum regia care primea automat de la şefii din CJC sarcina de a face din şoselele judeţului străzi „cum n-a văzut Parisu’“. Uimiţi au fost şi în momentul în care au observat „angajarea şi efectuarea unor cheltuieli nejustificate pentru servicii de închiriere utilaje şi mijloace auto plătite unor furnizori, în situaţia în care s-a constatat că aceştia nu au avut activitate în perioada 2011 - 2013, nu au raportat livrări către RAJDP Constanta şi nu au deţinut active imobilizate de natura celor care fac obiectul contractelor de servicii închiriere utilaje şi mijloace auto“. Valoarea estimată a prejudiciului a fost stabilită la suma de 7.829.000 de lei.
Regia de drumuri, fără utilaje?!?!
Din verificările efectuate de auditorii Curţii de Conturi în anul 2014 la RAJDP Constanţa, privind legalitatea angajării şi plăţii cheltuielilor cu serviciile de închiriere utilaje şi mijloace de auto, s-a constatat că, în perioada 2011 - 2013, RAJDP a încheiat contracte anuale cu aproximativ 55 de firme, valoarea obligaţiilor asumate prin aceste contracte, reflectată în evidenţă contabilă, ajungând la suma totală de 35.641.204 lei. „RAJDP, în calitate de autoritate contractantă, nu a aplicat procedurile de achiziţie publică prevăzute de OUG nr. 34/2006 şi a încheiat contracte pentru aceste servicii direct cu furnizorii. În majoritatea contractelor pe care le-a încheiat, se precizează: «Contractul va fi valabil până la încheierea procedurilor de achiziţie.» Din verificările efectuate, s-a constatat că, deşi s-a prevăzut, în aproximativ toate contractele de servicii închiriere utilaje şi mijloace auto încheiate de RAJDP, că acestea sunt valabile până la organizarea procedurilor de achiziţie, s-a constatat că, până la dată controlului, acestea nu au fost organizate“, se arată în raportul de control al Curţii de Conturi din anul 2014. „Totodată, prin neaplicarea procedurilor de achiziţie, regia nu a avut posibilitatea selectării celei mai avantajoase oferte din punct de vedere al preţului şi nici nu a asigurat concurenţa între operatorii economici, astfel încât să poată să obţină tarife cât mai avantajoase“, mai spun auditorii Curţii de Conturi.
RAJDP-ul a reuşit imposibilul: a închiriat utilaje de la firme trase pe dreapta
Deoarece clientul principal al regiei în perioada verificată a fost Consiliul Judeţean Constanţa - unitate administrativ-teritorială care gestionează fonduri publice, „nu au fost create premisele utilizării cu eficienţă şi eficacitate a fondurilor publice. Din aplicarea testelor de detaliu asupra eşantionului selectat, a rezultat faptul că 16 societăţi nu au desfăşurat activitate în perioada 2011 - 2013, existând livrări neraportate în relaţia cu RAJDP, nu au deţinut şi nu deţin utilajele şi mijloacele auto pe care le-au închiriat, nu au avut personal angajat pentru efectuarea prestaţiilor, fapt ce a condus la concluzia că serviciile facturate nu puteau fi efectuate în condiţiile contractate“, au concluzionat auditorii Curţii de Conturi care au verificat modul de gestionare şi de utilizare a mijloacelor materiale şi băneşti, precum şi asigurarea integrităţii patrimoniului public şi privat al UAT, pentru perioada 2011 - 2013.
Cum a închiriat regia, în 2012, utilaje radiate din 2010?
Auditorii îşi susţin observaţiile menţionate, dând exemple concrete în ceea ce priveşte relaţiile stabilite de RAJDP cu firmele de la care au fost închiriate utilaje.
Astfel, de la firma Auto Utilaje SRL, RAJDP Constanţa a avut facturi emise în sumă de 1.696.315 lei pentru perioada 2011 - 2012. Potrivit ANAF, firma nu a declarat însă venituri pentru anii respectivi, nefiind depuse situaţii pentru aceste perioade. „Având în vedere faptul că RAJDP nu a prezentat documente din care să rezulte că SC Auto Utilaje SRL deţine utilajele şi mijloacele auto care fac obiectul contractului (...), în timpul controlului s-a solicitat Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa lista bunurilor mobile declarate de această societate pentru plata impozitelor şi taxelor locale. Precizăm că a fost solicitată această listă şi pentru alte societăţi care, în perioada 2011 - 2013, au încheiat cu RAJDP contracte de prestări servicii închiriere utilaje şi mijloace auto şi care, la rândul lor, nu au avut activitate în perioada respectivă şi nu au raportat livrări către RAJDP“, precizează auditorii Curţii de Conturi în raportul de control cu privire la RAJDP Constanţa. Potrivit informaţiilor furnizate de SPIT Constanţa auditorilor, firma Auto Utilaje SRL a radiat toate autovehiculele de transport marfă de peste 12 tone pe care le-a avut declarate, încă din anul 2010. Cât priveşte utilajele pe care le-ar fi închiriat regiei (încărcător frontal, excavator, cilindru compactor), în evidenţa SPIT nu figurează vehicule lente declarate şi nici radiate ulterior. Rămâne aşadar întrebarea: pe ce a dat bani RAJDP Constanţa firmei Auto Utilaje SA?
Cine este Auto-Utilaje SRL? Potrivit datelor de la Egistrul Comerţului, unic asociat şi administrator este Ionuţ Leonard Florea. Firma se ocupă cu „Activităţi de închiriere şi leasing cu maşini şi echipamente pentru construcţii“. Societatea nu are datele financiare actualizate din anul 2010, iar ultima intervenţie în datele de la Registrul Comerţului este din anul 2012.
Închirieri de utilaje de la o firmă care avea doar două autoturisme
O altă firmă „binecuvântată“ de RAJDP este SC Nerrom Construcţii Speciale SRL. Din documentele verificate, rezultă că între RAJDP şi societate s-a încheiat un contract de servicii prin care au fost închiriate, pentru suma de 20 de lei/oră, mai multe utilaje. Contractul prevede că beneficiarul (adică RAJDP) urma să asigure carburantul, după cum arată auditorii Curţii de Conturi. „Din informaţiile primite de la SPIT Constanţa, SC Nerrom Construcţii Speciale SRL nu a avut şi nu are declarate utilaje (vehicule lente), singurele mijloace auto fiind două autoturisme“, spun reprezentanţii Curţii de Conturi.
Firma Nerrom Construcţi Speciale SRL este deţinută de Iulia Neacşu şi are ca obiect de activitate „Lucrări de pregătire a terenului“. Înfiinţată în anul 2008, firma declara în 2010 o cifră de afaceri de 465.814 lei şi un profit de 28.077 de lei. Anul următor, cel în care RAJDP-ul ar fi închiriat o serie de utiljae contra sumei de 1.590.275 de lei potrivit facturilor, firma aproape că şi-a triplat cifra de afaceri, ajungând la 1.201.906 lei, însă profitul a rămas la aprocimativ acelaşi nivel - 31.002 lei.în anul 2012, cifra de afaceri declarată era de 445.486 de le, iar profitul - 38.955 de lei. La finalul lui 2013, firma avea o cifră de afaceri de 315.760 de lei, profit de doar 43.251de lei. cei mai mulţi salariaţi - 5 au lucrat în anul 2011, însă in 2013 funcţiona cu doar doi salariaţi.
Oligopol
În perioada 2011-2013, RAJDP a înregistrat pe cheltuieli facturi emise de SC DORADA SRL în suma totală de 1.127.464 lei, după cum arata auditorii de conturi în raportul de control. Regia a închiriat mai multe utilaje şi mijloace auto (3 autobasculante, doua încărcătoare frontale, 3 excavatoare şi un buldoexcavator cu picon). Regia a reuşit să închirieze aceste utilaje, deşi, potrivit adresei trimise de primăria Aliman (localitatea unde funcţionează firma) la solicitarea auditorilor de conturi, firma nu ar fi deţinut în perioada 2010-2013 mijloace de transport şi vehicule lente. „Şi în cazul acestei societăţi, potrivit datelor înregistrate în contabilitate, se observa că numărul facturilor emise este în ordine cronologică ceea ce conduce la concluzia că RAJDP a fost singurul client pentru DORADA SRL “, menţionează auditorii de conturi în raportul de control. Mai mult, obiectul de activitate al firmei este Lucrări de pregătire a terenului “, fără vreo legătură cu activitatea de transport. “Având în vedere aspectele prezentate, concluzionam ca serviciile facturate de societatea Dorada în suma de 1.127.464 lei nu au puteau fi onorate, făcând încă odată precizarea ca regia deţine atât utilajele de natura celor închiriate de la Dorada cât şi salariaţi “, au concluzionat reprezentanţii Curţii de Conturi veniţi în control. Asociaţi în firma sunt Adriana şi Tudor Neagu, cel din urmă fiind şi administratorul firmei care are ca obiect de activitate „Lucrări de pregătire a terenului “. Anul 2011 a reprezentat pentru firmă unul cu adevărat bun, declarând o cifră de afaceri de 666.863 de lei şi un profit de 148.035 de lei. Din anul 2012, firma înregistrează pierderi frecvente.
Colegii de dosar ai lui Constantinescu - Coman şi Popa, „strike again“
Următoare firma care a încheiat contracte pentru furnizarea de utilaje este una cu vechime deja în ceea ce priveşte relaţiile contractuale cu RAJDP-ul: Agrozootehnica Aliman. Firma, care îi are că asociaţi pe colegii de dosar ai lui Nicuşor Constantinescu, Daniel Dan Popa şi Victor Aurelian Coman a beneficiat de 1.078.279 de lei şi pentru „închiriere IFRON “. Conform datelor furnizate de ANAF auditorilor de conturi, „societatea a declarat livrări/prestări către RAJDP în cuantum de 788.595 lei. Rezultă astfel o diferenţă neraportată de SC Agrozootehnica Aliman S.R.L în suma de 289.684
Lei. Faptul că societatea nu deţine în patrimoniu vehicule cu capacitate mai mare de 12 to şi nici vehicule lente Ifron, a fost confirmat de Primăria Comunei Aliman “, se mai arăta în raportul de control al Curţii de Conturi. Mai mult decât atât, din datele publicate pe site-ul ANAF rezulta că respectivul agent economic în anul 2011 nu a avut personal salariat iar obiectul de activitate îl reprezintă „Activităţi în ferme mixte (cultura vegetală combinată cu creşterea animalelor) “. „Potrivit informaţiilor din fisa de cont a furnizorului Agrozootehnica Aliman rezulta că numerele de facturi emise sunt în ordine cronologică, ceea ce înseamnă că regia este singurul client. În consecinţă, din cele prezentate rezulta că societatea nu putea să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale în relaţia cu pentru care cheltuielile înregistrate şi plăţile efectuate au fost în suma totală de 1.078.279 lei “, au arătat auditorii de conturi în raportul de control. Mai mult, pe data de 15 septembrie 2014, Tribunalul Constantă a admis solicitarea Agrozootehnica ALiman de deschidere a procedurii de insolventa.
Aceeaşi Popa şi Coman au deţinut şi Translignum Dobrogea SRL, firma care în perioada 2012-2013 a încasat aproape 160.000 de lei tot dela RAJDP. „Potrivit informaţiilor furnizate de ANAF referitoare la neconcordantele în relaţia cu RAJDP, s-a constatat că societatea, în perioada 2012 – 2013 nu a raportat livrări/prestări în relaţia cu RAJDP în valoare de 61.948 lei. Totodată, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul ANAF, agentul economic în anul 2013 nu a avut personal salariat în condiţiile în care acesta a emis facturi către RAJDP în valoare de 96.862 lei reprezentând servicii închiriere încărcător frontal şi transport materiale cu autobasculanta de 40 de tone. Concluzionam ca, suma de 158.810 Iei decontata de RAJDP în perioada 2012 – 2013 nu reprezintă contravaloarea prestaţiilor efectuate de societate pe considerentul celor menţionate mai sus “, au arătat auditorii de conturi cu privire la situaţiile descoperite la această firmă controlată de Popa şi Coman.
În secţiunea Documente puteţi vizualiza sinteza raportului auditorilor Curţii de Conturi.
Banii publici care au fost „înghiţiţi“ de drumurile judeţene prin Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa au fost atent număraţi şi de Curtea de Conturi. Şi nu mică le-a fost mirarea auditorilor Curţii de Conturi când au văzut cum asfaltarea unor sectoare de drum judeţean a costat aproape la fel de mult precum construcţia unei autostrăzi. Sau cum regia care primea automat de la şefii din CJC sarcina de a face din şoselele judeţului străzi „cum n-a văzut Parisu’“. Uimiţi au fost şi în momentul în care au observat „angajarea şi efectuarea unor cheltuieli nejustificate pentru servicii de închiriere utilaje şi mijloace auto plătite unor furnizori, în situaţia în care s-a constatat că aceştia nu au avut activitate în perioada 2011 - 2013, nu au raportat livrări către RAJDP Constanta şi nu au deţinut active imobilizate de natura celor care fac obiectul contractelor de servicii închiriere utilaje şi mijloace auto“. Valoarea estimată a prejudiciului a fost stabilită la suma de 7.829.000 de lei.
Regia de drumuri, fără utilaje?!?!
Din verificările efectuate de auditorii Curţii de Conturi în anul 2014 la RAJDP Constanţa, privind legalitatea angajării şi plăţii cheltuielilor cu serviciile de închiriere utilaje şi mijloace de auto, s-a constatat că, în perioada 2011 - 2013, RAJDP a încheiat contracte anuale cu aproximativ 55 de firme, valoarea obligaţiilor asumate prin aceste contracte, reflectată în evidenţă contabilă, ajungând la suma totală de 35.641.204 lei. „RAJDP, în calitate de autoritate contractantă, nu a aplicat procedurile de achiziţie publică prevăzute de OUG nr. 34/2006 şi a încheiat contracte pentru aceste servicii direct cu furnizorii. În majoritatea contractelor pe care le-a încheiat, se precizează: «Contractul va fi valabil până la încheierea procedurilor de achiziţie.» Din verificările efectuate, s-a constatat că, deşi s-a prevăzut, în aproximativ toate contractele de servicii închiriere utilaje şi mijloace auto încheiate de RAJDP, că acestea sunt valabile până la organizarea procedurilor de achiziţie, s-a constatat că, până la dată controlului, acestea nu au fost organizate“, se arată în raportul de control al Curţii de Conturi din anul 2014. „Totodată, prin neaplicarea procedurilor de achiziţie, regia nu a avut posibilitatea selectării celei mai avantajoase oferte din punct de vedere al preţului şi nici nu a asigurat concurenţa între operatorii economici, astfel încât să poată să obţină tarife cât mai avantajoase“, mai spun auditorii Curţii de Conturi.
RAJDP-ul a reuşit imposibilul: a închiriat utilaje de la firme trase pe dreapta
Deoarece clientul principal al regiei în perioada verificată a fost Consiliul Judeţean Constanţa - unitate administrativ-teritorială care gestionează fonduri publice, „nu au fost create premisele utilizării cu eficienţă şi eficacitate a fondurilor publice. Din aplicarea testelor de detaliu asupra eşantionului selectat, a rezultat faptul că 16 societăţi nu au desfăşurat activitate în perioada 2011 - 2013, existând livrări neraportate în relaţia cu RAJDP, nu au deţinut şi nu deţin utilajele şi mijloacele auto pe care le-au închiriat, nu au avut personal angajat pentru efectuarea prestaţiilor, fapt ce a condus la concluzia că serviciile facturate nu puteau fi efectuate în condiţiile contractate“, au concluzionat auditorii Curţii de Conturi care au verificat modul de gestionare şi de utilizare a mijloacelor materiale şi băneşti, precum şi asigurarea integrităţii patrimoniului public şi privat al UAT, pentru perioada 2011 - 2013.
Cum a închiriat regia, în 2012, utilaje radiate din 2010?
Auditorii îşi susţin observaţiile menţionate, dând exemple concrete în ceea ce priveşte relaţiile stabilite de RAJDP cu firmele de la care au fost închiriate utilaje.
Astfel, de la firma Auto Utilaje SRL, RAJDP Constanţa a avut facturi emise în sumă de 1.696.315 lei pentru perioada 2011 - 2012. Potrivit ANAF, firma nu a declarat însă venituri pentru anii respectivi, nefiind depuse situaţii pentru aceste perioade. „Având în vedere faptul că RAJDP nu a prezentat documente din care să rezulte că SC Auto Utilaje SRL deţine utilajele şi mijloacele auto care fac obiectul contractului (...), în timpul controlului s-a solicitat Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa lista bunurilor mobile declarate de această societate pentru plata impozitelor şi taxelor locale. Precizăm că a fost solicitată această listă şi pentru alte societăţi care, în perioada 2011 - 2013, au încheiat cu RAJDP contracte de prestări servicii închiriere utilaje şi mijloace auto şi care, la rândul lor, nu au avut activitate în perioada respectivă şi nu au raportat livrări către RAJDP“, precizează auditorii Curţii de Conturi în raportul de control cu privire la RAJDP Constanţa. Potrivit informaţiilor furnizate de SPIT Constanţa auditorilor, firma Auto Utilaje SRL a radiat toate autovehiculele de transport marfă de peste 12 tone pe care le-a avut declarate, încă din anul 2010. Cât priveşte utilajele pe care le-ar fi închiriat regiei (încărcător frontal, excavator, cilindru compactor), în evidenţa SPIT nu figurează vehicule lente declarate şi nici radiate ulterior. Rămâne aşadar întrebarea: pe ce a dat bani RAJDP Constanţa firmei Auto Utilaje SA?
Cine este Auto-Utilaje SRL? Potrivit datelor de la Egistrul Comerţului, unic asociat şi administrator este Ionuţ Leonard Florea. Firma se ocupă cu „Activităţi de închiriere şi leasing cu maşini şi echipamente pentru construcţii“. Societatea nu are datele financiare actualizate din anul 2010, iar ultima intervenţie în datele de la Registrul Comerţului este din anul 2012.
Închirieri de utilaje de la o firmă care avea doar două autoturisme
O altă firmă „binecuvântată“ de RAJDP este SC Nerrom Construcţii Speciale SRL. Din documentele verificate, rezultă că între RAJDP şi societate s-a încheiat un contract de servicii prin care au fost închiriate, pentru suma de 20 de lei/oră, mai multe utilaje. Contractul prevede că beneficiarul (adică RAJDP) urma să asigure carburantul, după cum arată auditorii Curţii de Conturi. „Din informaţiile primite de la SPIT Constanţa, SC Nerrom Construcţii Speciale SRL nu a avut şi nu are declarate utilaje (vehicule lente), singurele mijloace auto fiind două autoturisme“, spun reprezentanţii Curţii de Conturi.
Firma Nerrom Construcţi Speciale SRL este deţinută de Iulia Neacşu şi are ca obiect de activitate „Lucrări de pregătire a terenului“. Înfiinţată în anul 2008, firma declara în 2010 o cifră de afaceri de 465.814 lei şi un profit de 28.077 de lei. Anul următor, cel în care RAJDP-ul ar fi închiriat o serie de utiljae contra sumei de 1.590.275 de lei potrivit facturilor, firma aproape că şi-a triplat cifra de afaceri, ajungând la 1.201.906 lei, însă profitul a rămas la aprocimativ acelaşi nivel - 31.002 lei.în anul 2012, cifra de afaceri declarată era de 445.486 de le, iar profitul - 38.955 de lei. La finalul lui 2013, firma avea o cifră de afaceri de 315.760 de lei, profit de doar 43.251de lei. cei mai mulţi salariaţi - 5 au lucrat în anul 2011, însă in 2013 funcţiona cu doar doi salariaţi.
Oligopol
În perioada 2011-2013, RAJDP a înregistrat pe cheltuieli facturi emise de SC DORADA SRL în suma totală de 1.127.464 lei, după cum arata auditorii de conturi în raportul de control. Regia a închiriat mai multe utilaje şi mijloace auto (3 autobasculante, doua încărcătoare frontale, 3 excavatoare şi un buldoexcavator cu picon). Regia a reuşit să închirieze aceste utilaje, deşi, potrivit adresei trimise de primăria Aliman (localitatea unde funcţionează firma) la solicitarea auditorilor de conturi, firma nu ar fi deţinut în perioada 2010-2013 mijloace de transport şi vehicule lente. „Şi în cazul acestei societăţi, potrivit datelor înregistrate în contabilitate, se observa că numărul facturilor emise este în ordine cronologică ceea ce conduce la concluzia că RAJDP a fost singurul client pentru DORADA SRL “, menţionează auditorii de conturi în raportul de control. Mai mult, obiectul de activitate al firmei este Lucrări de pregătire a terenului “, fără vreo legătură cu activitatea de transport. “Având în vedere aspectele prezentate, concluzionam ca serviciile facturate de societatea Dorada în suma de 1.127.464 lei nu au puteau fi onorate, făcând încă odată precizarea ca regia deţine atât utilajele de natura celor închiriate de la Dorada cât şi salariaţi “, au concluzionat reprezentanţii Curţii de Conturi veniţi în control. Asociaţi în firma sunt Adriana şi Tudor Neagu, cel din urmă fiind şi administratorul firmei care are ca obiect de activitate „Lucrări de pregătire a terenului “. Anul 2011 a reprezentat pentru firmă unul cu adevărat bun, declarând o cifră de afaceri de 666.863 de lei şi un profit de 148.035 de lei. Din anul 2012, firma înregistrează pierderi frecvente.
Colegii de dosar ai lui Constantinescu - Coman şi Popa, „strike again“
Următoare firma care a încheiat contracte pentru furnizarea de utilaje este una cu vechime deja în ceea ce priveşte relaţiile contractuale cu RAJDP-ul: Agrozootehnica Aliman. Firma, care îi are că asociaţi pe colegii de dosar ai lui Nicuşor Constantinescu, Daniel Dan Popa şi Victor Aurelian Coman a beneficiat de 1.078.279 de lei şi pentru „închiriere IFRON “. Conform datelor furnizate de ANAF auditorilor de conturi, „societatea a declarat livrări/prestări către RAJDP în cuantum de 788.595 lei. Rezultă astfel o diferenţă neraportată de SC Agrozootehnica Aliman S.R.L în suma de 289.684
Lei. Faptul că societatea nu deţine în patrimoniu vehicule cu capacitate mai mare de 12 to şi nici vehicule lente Ifron, a fost confirmat de Primăria Comunei Aliman “, se mai arăta în raportul de control al Curţii de Conturi. Mai mult decât atât, din datele publicate pe site-ul ANAF rezulta că respectivul agent economic în anul 2011 nu a avut personal salariat iar obiectul de activitate îl reprezintă „Activităţi în ferme mixte (cultura vegetală combinată cu creşterea animalelor) “. „Potrivit informaţiilor din fisa de cont a furnizorului Agrozootehnica Aliman rezulta că numerele de facturi emise sunt în ordine cronologică, ceea ce înseamnă că regia este singurul client. În consecinţă, din cele prezentate rezulta că societatea nu putea să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale în relaţia cu pentru care cheltuielile înregistrate şi plăţile efectuate au fost în suma totală de 1.078.279 lei “, au arătat auditorii de conturi în raportul de control. Mai mult, pe data de 15 septembrie 2014, Tribunalul Constantă a admis solicitarea Agrozootehnica ALiman de deschidere a procedurii de insolventa.
Aceeaşi Popa şi Coman au deţinut şi Translignum Dobrogea SRL, firma care în perioada 2012-2013 a încasat aproape 160.000 de lei tot dela RAJDP. „Potrivit informaţiilor furnizate de ANAF referitoare la neconcordantele în relaţia cu RAJDP, s-a constatat că societatea, în perioada 2012 – 2013 nu a raportat livrări/prestări în relaţia cu RAJDP în valoare de 61.948 lei. Totodată, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul ANAF, agentul economic în anul 2013 nu a avut personal salariat în condiţiile în care acesta a emis facturi către RAJDP în valoare de 96.862 lei reprezentând servicii închiriere încărcător frontal şi transport materiale cu autobasculanta de 40 de tone. Concluzionam ca, suma de 158.810 Iei decontata de RAJDP în perioada 2012 – 2013 nu reprezintă contravaloarea prestaţiilor efectuate de societate pe considerentul celor menţionate mai sus “, au arătat auditorii de conturi cu privire la situaţiile descoperite la această firmă controlată de Popa şi Coman.
În secţiunea Documente puteţi vizualiza sinteza raportului auditorilor Curţii de Conturi.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii