Editorial „Sindicalistul“ şi… educaţia
Editorial: „Sindicalistul“ şi… educaţia
25 Jan, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2547
Marime text
Deşi, la nivel declarativ, preponderent în campanii electorale, educaţia este menţionată ca fiind prioritară, din păcate, realitatea confirmă faptul că politicienii ne vor pe noi şi pe-ai noştri copii nişte… proşti.
Fost lider sindical, actualul ministru al Educaţiei, Liviu Pop, a demonstrat cu vârf şi îndesat nu doar că nu-i pasă de foştii lui colegi, umiliţi şi plătiţi mult mai puţin decât un şofer din primărie, în pofida anilor de studii şi a vechimii în muncă, ci, de o vreme, vrea să distrugă şi viitorul copiilor noştri. Altă explicaţie nu pot găsi pentru „propunerile“ şi „soluţiile“ găsite de acesta atunci când vine vorba de educaţia copiilor noştri, de viitorul lor.
După manualul unic pentru elevii claselor a V-a, plin de greşeli, dar folosit în acest an şcolar până ce au fost tipărite cărţile necesare, fostul sindicalist şi actualul ministru al Educaţiei vine cu o nouă „revoluţie“ în domeniul învăţământului preuniversitar, de această dată fiind vizat sectorul liceal. Astfel, pentru elevii de liceu de la profilul real se vrea ca, în locul unei ore de Fizică, materie de examen la Bacalaureat, elevii să studieze Educaţie artistică, iar a doua limbă străină să fie înlocuită de Animaţie. Deocamdată, totul este în dezbatere publică privind planul-cadru pentru învăţământul liceal, filiera teoretică, existând trei variante. Concret, se doreşte ca liceenii să studieze în locul unor materii importante Educaţia vizuală la clasele a IX-a şi a X-a, respectiv Educaţie artistică la clasele a XI-a şi a XII-a. Totodată, se introduc orele de Consiliere şi opţionale, elevii urmând să aleagă între Biologie marină, Ecosisteme marine, Geologie, Apa şi viaţa sau Animaţie…
În atare situaţie, stau şi mă întreb: ce are a face „revoluţia“ fostului sindicalist din învăţământ cu educaţia? Probabil că şeful de la Educaţie a ajuns la concluzia că se impune să renunţăm la materii de top pentru a face „figuraţie“ şi a ne asigura viitoarea masa electorală de manevră…
Oare de ce nu se au în vedere opiniile avizate ale specialiştilor din domeniu care susţin răspicat că „revoluţia“ lui Pop „nu are vreo treabă cu binele elevului“, al elevilor direct vizaţi şi, nu în ultimul rând, al părinţilor acestora?
N-am niciun dubiu, eşecul „sindicalistului“ în educaţie este garantat, dar… nu făcând experimente pe copiii noştri şi afectându-le viitorul, domnule Liviu Pop!
Fost lider sindical, actualul ministru al Educaţiei, Liviu Pop, a demonstrat cu vârf şi îndesat nu doar că nu-i pasă de foştii lui colegi, umiliţi şi plătiţi mult mai puţin decât un şofer din primărie, în pofida anilor de studii şi a vechimii în muncă, ci, de o vreme, vrea să distrugă şi viitorul copiilor noştri. Altă explicaţie nu pot găsi pentru „propunerile“ şi „soluţiile“ găsite de acesta atunci când vine vorba de educaţia copiilor noştri, de viitorul lor.
După manualul unic pentru elevii claselor a V-a, plin de greşeli, dar folosit în acest an şcolar până ce au fost tipărite cărţile necesare, fostul sindicalist şi actualul ministru al Educaţiei vine cu o nouă „revoluţie“ în domeniul învăţământului preuniversitar, de această dată fiind vizat sectorul liceal. Astfel, pentru elevii de liceu de la profilul real se vrea ca, în locul unei ore de Fizică, materie de examen la Bacalaureat, elevii să studieze Educaţie artistică, iar a doua limbă străină să fie înlocuită de Animaţie. Deocamdată, totul este în dezbatere publică privind planul-cadru pentru învăţământul liceal, filiera teoretică, existând trei variante. Concret, se doreşte ca liceenii să studieze în locul unor materii importante Educaţia vizuală la clasele a IX-a şi a X-a, respectiv Educaţie artistică la clasele a XI-a şi a XII-a. Totodată, se introduc orele de Consiliere şi opţionale, elevii urmând să aleagă între Biologie marină, Ecosisteme marine, Geologie, Apa şi viaţa sau Animaţie…
În atare situaţie, stau şi mă întreb: ce are a face „revoluţia“ fostului sindicalist din învăţământ cu educaţia? Probabil că şeful de la Educaţie a ajuns la concluzia că se impune să renunţăm la materii de top pentru a face „figuraţie“ şi a ne asigura viitoarea masa electorală de manevră…
Oare de ce nu se au în vedere opiniile avizate ale specialiştilor din domeniu care susţin răspicat că „revoluţia“ lui Pop „nu are vreo treabă cu binele elevului“, al elevilor direct vizaţi şi, nu în ultimul rând, al părinţilor acestora?
N-am niciun dubiu, eşecul „sindicalistului“ în educaţie este garantat, dar… nu făcând experimente pe copiii noştri şi afectându-le viitorul, domnule Liviu Pop!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii