Infrastructură rutieră pe bani europeni Transportul metropolitan, salvarea navetiştilor din Cumpăna
Infrastructură rutieră pe bani europeni: Transportul metropolitan, salvarea navetiştilor din Cumpăna
03 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
3420
Marime text
Reprezentanţii Primăriei şi Consiliului Local Cumpăna nu mai contenesc în elaborarea de proiecte care să atragă noi investiţii în comună, costurile urmând a fi acoperite, în cea mai mare parte, din fonduri europene nerambursabile. De altfel, primarul comunei, economist Mariana Gâju, ne-a recunoscut că acum aşteaptă deschiderea unei noi etape a Programului de Dezvoltare Rurală, pentru că funcţionarii din Primărie nu au şomat deloc.
„Aşteptăm deschiderea etapei a doua pentru Programul de Dezvoltare Rurală, pentru că am elaborat deja proiecte pe diverse măsuri. Pe măsura 4.3 vrem să realizăm un drum de exploatare în lungime de şase kilometri. Este vorba despre un drum de ocolire a comunei. Apoi, pe măsura 7.2, vrem să derulăm lucrări de pietruire şi asfaltare a altor şase kilometri de drumuri interioare“, a declarat, pentru ZIUA în judeţ, primarul comunei Cumpăna.
În paralel, Mariana Gâju încearcă să deruleze lucrări de infrastructură rutieră şi pe cheltuială proprie, din bugetul local. „În regie proprie, vrem să facem un alt proiect pentru patru kilometri de drumuri interioare. Proiectul este elaborat, însă, pentru a câştiga timp, demarăm etapele premergătoare implementării, astfel încât, în primăvară, când vremea ne va permite, să putem demara efectiv lucrările“, a menţionat Mariana Gâju.
Şi nu vă imaginaţi că între timp se stă! Şefa administraţiei locale a ţinut să precizeze că, în această perioadă, sunt în lucru alte două artere - strada Iederei şi strada Ciocârliei.
Nemulţumirea oamenilor vine din faptul că sunt nevoiţi să cheltuiască, lunar, sume importante din bugetul familiei, având în vedere că, pentru a ajunge la serviciu, schimbă adesea mai multe mijloace de transport.
Includerea comunei Cumpăna, alături de alte localităţi limitrofe municipiului reşedinţă de judeţ, în Zona Metropolitană Constanţa ar putea rezolva situaţia… dar nu se ştie când. Concret, de ani buni se tot vorbeşte despre crearea unei reţele de transport metropolitan, dar, cel puţin până acum, nu s-a concretizat nimic. Şi, în opinia primarului din Cumpăna, aceasta ar fi soluţia salvatoare pentru navetiştii din comună.
„Sper din suflet să intre în aplicare transportul metropolitan. Asta presupune ca mijloacele de transport din municipiul Constanţa să îşi extindă reţelele în localităţile din cadrul Zonei Metropolitane Constanţa, deci, inclusiv în Cumpăna“, a explicat Mariana Gâju. Aceasta speră că astfel „nu vom mai primi atâtea reclamaţii de la oameni că, de la anumite ore, nu mai au cu ce să circule pentru că mijloacele de transport private au un anumit program ori sunt prea puţine şi de capacitate mică pentru orele de vârf. Din păcate, de cinci ani se tot lucrează la acest proiect al transportului metropolitan şi nu se mai demarează“, a afirmat, vizibil afectată şi nemulţumită, şefa administraţiei locale Cumpăna, ec. Mariana Gâju.
„Aşteptăm deschiderea etapei a doua pentru Programul de Dezvoltare Rurală, pentru că am elaborat deja proiecte pe diverse măsuri. Pe măsura 4.3 vrem să realizăm un drum de exploatare în lungime de şase kilometri. Este vorba despre un drum de ocolire a comunei. Apoi, pe măsura 7.2, vrem să derulăm lucrări de pietruire şi asfaltare a altor şase kilometri de drumuri interioare“, a declarat, pentru ZIUA în judeţ, primarul comunei Cumpăna.
În paralel, Mariana Gâju încearcă să deruleze lucrări de infrastructură rutieră şi pe cheltuială proprie, din bugetul local. „În regie proprie, vrem să facem un alt proiect pentru patru kilometri de drumuri interioare. Proiectul este elaborat, însă, pentru a câştiga timp, demarăm etapele premergătoare implementării, astfel încât, în primăvară, când vremea ne va permite, să putem demara efectiv lucrările“, a menţionat Mariana Gâju.
Şi nu vă imaginaţi că între timp se stă! Şefa administraţiei locale a ţinut să precizeze că, în această perioadă, sunt în lucru alte două artere - strada Iederei şi strada Ciocârliei.
Proiect de cinci ani în lucru?!
În opinia primarului comunei Cumpăna, ec. Mariana Gâju, situaţia transportului de persoane încă generează nemulţumiri atât pentru autoritatea publică locală, cât mai ales pentru localnici. Este cunoscut faptul că mulţi cetăţeni stau în Cumpăna, dar muncesc în municipiul Constanţa, ceea ce presupune drumuri zilnice pe ruta respectivă.Nemulţumirea oamenilor vine din faptul că sunt nevoiţi să cheltuiască, lunar, sume importante din bugetul familiei, având în vedere că, pentru a ajunge la serviciu, schimbă adesea mai multe mijloace de transport.
Includerea comunei Cumpăna, alături de alte localităţi limitrofe municipiului reşedinţă de judeţ, în Zona Metropolitană Constanţa ar putea rezolva situaţia… dar nu se ştie când. Concret, de ani buni se tot vorbeşte despre crearea unei reţele de transport metropolitan, dar, cel puţin până acum, nu s-a concretizat nimic. Şi, în opinia primarului din Cumpăna, aceasta ar fi soluţia salvatoare pentru navetiştii din comună.
„Sper din suflet să intre în aplicare transportul metropolitan. Asta presupune ca mijloacele de transport din municipiul Constanţa să îşi extindă reţelele în localităţile din cadrul Zonei Metropolitane Constanţa, deci, inclusiv în Cumpăna“, a explicat Mariana Gâju. Aceasta speră că astfel „nu vom mai primi atâtea reclamaţii de la oameni că, de la anumite ore, nu mai au cu ce să circule pentru că mijloacele de transport private au un anumit program ori sunt prea puţine şi de capacitate mică pentru orele de vârf. Din păcate, de cinci ani se tot lucrează la acest proiect al transportului metropolitan şi nu se mai demarează“, a afirmat, vizibil afectată şi nemulţumită, şefa administraţiei locale Cumpăna, ec. Mariana Gâju.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii