Terenurile de la MAp - solutia pentru Murfatlar
Terenurile de la MAp - solutia pentru Murfatlar
14 Nov, 2008 07:18
ZIUA de Constanta
1218
Marime text
--
Primarul orasului, George Cojocaru: "De aceea avem nevoie de un Guvern
cu care sa comunicam. De aceea avem nevoie de un deputat precum domnul
Chirila"
Murfatlar, orasul cu nume de brand, are o multitudine de probleme, pentru care actuala guvernare nu a miscat niciun deget, desi edilii localitatii au facut nenumarate sesizari.
Primarul orasului, George Cojocaru, ne-a declarat ca principalele probleme cu care se confrunta comunitatea pe care o reprezinta sunt lipsa locurilor de casa si lipsa spatiilor locative. Edilul orasului Murfatlar este de parere ca dezvoltarea orasului a fost intrucatva blocata de faptul ca este inconjurata de plantatii de vita de vie. Astfel, nefiind teren liber in jurul Murfatlarului, primaria nu are de unde sa ofere locuri de casa in zona. George Cojocaru spune ca solutii pentru rezolvarea crizei de teren si de locuinte sunt, insa este nevoie ca aceste probleme sa aiba rasunet la Guvern. Primaria ar putea obtine teren de la Statiunea de Cercetare si Dezvoltare Viti-Vinicola Murfatlar sau de la Ministerul Apararii, care detine in zona suprafete mari de teren, insa aceste doua variante nu se pot concretiza fara sprijinul unui parlamentar care sa se implice. "De aceea avem de nevoie de un Guvern care sa ne ajute si de un deputat precum domnul Constantin Chirila", ne-a declarat primarul orasului, George Cojocaru.
MAp nu a raspuns solicitarilor primariei
Concret, MAp detine in zona un poligon cu o suprafata de 225 ha. Primaria Murfatlar a solicitat ministerului 68 ha, care sunt situate in extravilanul orasului. "Terenul ne este foarte necesar pentru extinderea intravilanului localitatii in vederea realizarii unui parc industrial, a unei zone rezidentiale si a unor obiective de utilitate publica", a afirmat primarul. El a adaugat ca aceasta suprafata, de 68 ha, este practic ca o bariera in calea dezvoltarii localitatii, impiedicand accesul la suprafata de 59,50 ha - pasunea comunala a orasului situata la sud de aceasta.
De asemenea, autoritatea locala din Murfatlar a solicitat si o suprafata de 7,5 ha teren intravilan din cadrul Cazarmii 342, ocupat fara forme legale, din patrimoniul public si privat al orasului Murfatlar. Desi primaria a facut nenumarate adrese la minister, nu s-a luat nicio masura, singurul raspuns din partea celor de la Bucuresti fiind acela ca se fac masuratori. Pana in prezent nu s-a rezolvat nimic.
De aceea, primarul George Cojocaru a discutat cu Constantin Chirila despre aceste probleme. Dupa ce va ajunge deputat, democrat-liberalul va sprijini administratia locala din Murfatlar sa preia aceste suprafete atat de necesare locuitorilor care intentioneaza sa-si faca o casa.
Dezvoltarea orasului depinde de aceste terenuri
"Sper ca actualul guvern sa nu vanda pe <blat> terenurile aferente fostei unitati militare, asa cum am aflat ca se intentioneaza. De ce? Pentru ca aici se afla solutia locurilor de casa, dar nu numai a lor. Eu cred ca nu vanzarea de teren este solutia, desi Guvernul ar lua niste banuti, pe care i-ar cheltui rapid, iar problemele locuitorilor ar ramane. Acest teren, impreuna cu altele, aflate in administrarea Statiunii de Cercetari Viticole, ar putea fi solutia pentru locuinte. De fapt, este chiar singura solutie. In plus, ar fi solutia si pentru crearea unui parc industrial, ca parte a Zonei Metropolitane Constanta, existand avantajul ca autostrada Constanta - Bucuresti va trece prin imediata apropiere, ceea ce va stimula apetitul investitorilor. In acest fel, se vor crea locuri de munca, ceea ce ar rezolva si problemele sociale din zona", a precizat Constantin Chirila.
Toate atuurile pentru crearea unei zone industriale
In momentul de fata se lucreaza la realizarea Planului Urbanistic General al Zonei Metropolitane Constanta. S-a constatat, astfel, ca orasul Murfatlar dispune de cele mai multe facilitati pentru infiintarea unei zone industriale. Una dintre acestea consta in faptul ca orasul Murfatlar se situeaza pe malul drept al Canalului Dunare - Marea Neagra, intre localitatile Poarta Alba si Ovidiu. Potrivit primarului, in localitate vin multi investitori care isi manifesta intentia de a incepe o afacere aici. In plus, prin zona trece DC 27 Murfatlar - Siminoc, unde va fi realizata singura intrare pe autostrada pana la Cernavoda. De asemenea, prin oras trece si DN 3 spre Ostrov, DE 81, in plus are si port. Orasul are si magistrala de cale ferata, dar si o statie de inalta tensiune care ar putea oferi energie de putere foarte mare investitorilor.
Administratia locala are nevoie de sprijinul democrat-liberalului Constantin Chirila si pentru asfaltarea DC 3 Murfaltar - Baraganu (n.r. actualmente drum de pamant), care, in cazul infiintarii unui parc industrial in zona, ar putea deschide accesul la aceasta regiune industrializata, creatoare de locuri de munca, si celorlalte localitati din sudul judetului: Baraganu, Mereni, Amzacea, Comana, Albesti, Cerchezu, Negru Voda, Dumbraveni.
Murfatlar, orasul cu nume de brand, are o multitudine de probleme, pentru care actuala guvernare nu a miscat niciun deget, desi edilii localitatii au facut nenumarate sesizari.
Primarul orasului, George Cojocaru, ne-a declarat ca principalele probleme cu care se confrunta comunitatea pe care o reprezinta sunt lipsa locurilor de casa si lipsa spatiilor locative. Edilul orasului Murfatlar este de parere ca dezvoltarea orasului a fost intrucatva blocata de faptul ca este inconjurata de plantatii de vita de vie. Astfel, nefiind teren liber in jurul Murfatlarului, primaria nu are de unde sa ofere locuri de casa in zona. George Cojocaru spune ca solutii pentru rezolvarea crizei de teren si de locuinte sunt, insa este nevoie ca aceste probleme sa aiba rasunet la Guvern. Primaria ar putea obtine teren de la Statiunea de Cercetare si Dezvoltare Viti-Vinicola Murfatlar sau de la Ministerul Apararii, care detine in zona suprafete mari de teren, insa aceste doua variante nu se pot concretiza fara sprijinul unui parlamentar care sa se implice. "De aceea avem de nevoie de un Guvern care sa ne ajute si de un deputat precum domnul Constantin Chirila", ne-a declarat primarul orasului, George Cojocaru.
MAp nu a raspuns solicitarilor primariei
Concret, MAp detine in zona un poligon cu o suprafata de 225 ha. Primaria Murfatlar a solicitat ministerului 68 ha, care sunt situate in extravilanul orasului. "Terenul ne este foarte necesar pentru extinderea intravilanului localitatii in vederea realizarii unui parc industrial, a unei zone rezidentiale si a unor obiective de utilitate publica", a afirmat primarul. El a adaugat ca aceasta suprafata, de 68 ha, este practic ca o bariera in calea dezvoltarii localitatii, impiedicand accesul la suprafata de 59,50 ha - pasunea comunala a orasului situata la sud de aceasta.
De asemenea, autoritatea locala din Murfatlar a solicitat si o suprafata de 7,5 ha teren intravilan din cadrul Cazarmii 342, ocupat fara forme legale, din patrimoniul public si privat al orasului Murfatlar. Desi primaria a facut nenumarate adrese la minister, nu s-a luat nicio masura, singurul raspuns din partea celor de la Bucuresti fiind acela ca se fac masuratori. Pana in prezent nu s-a rezolvat nimic.
De aceea, primarul George Cojocaru a discutat cu Constantin Chirila despre aceste probleme. Dupa ce va ajunge deputat, democrat-liberalul va sprijini administratia locala din Murfatlar sa preia aceste suprafete atat de necesare locuitorilor care intentioneaza sa-si faca o casa.
Dezvoltarea orasului depinde de aceste terenuri
"Sper ca actualul guvern sa nu vanda pe <blat> terenurile aferente fostei unitati militare, asa cum am aflat ca se intentioneaza. De ce? Pentru ca aici se afla solutia locurilor de casa, dar nu numai a lor. Eu cred ca nu vanzarea de teren este solutia, desi Guvernul ar lua niste banuti, pe care i-ar cheltui rapid, iar problemele locuitorilor ar ramane. Acest teren, impreuna cu altele, aflate in administrarea Statiunii de Cercetari Viticole, ar putea fi solutia pentru locuinte. De fapt, este chiar singura solutie. In plus, ar fi solutia si pentru crearea unui parc industrial, ca parte a Zonei Metropolitane Constanta, existand avantajul ca autostrada Constanta - Bucuresti va trece prin imediata apropiere, ceea ce va stimula apetitul investitorilor. In acest fel, se vor crea locuri de munca, ceea ce ar rezolva si problemele sociale din zona", a precizat Constantin Chirila.
Toate atuurile pentru crearea unei zone industriale
In momentul de fata se lucreaza la realizarea Planului Urbanistic General al Zonei Metropolitane Constanta. S-a constatat, astfel, ca orasul Murfatlar dispune de cele mai multe facilitati pentru infiintarea unei zone industriale. Una dintre acestea consta in faptul ca orasul Murfatlar se situeaza pe malul drept al Canalului Dunare - Marea Neagra, intre localitatile Poarta Alba si Ovidiu. Potrivit primarului, in localitate vin multi investitori care isi manifesta intentia de a incepe o afacere aici. In plus, prin zona trece DC 27 Murfatlar - Siminoc, unde va fi realizata singura intrare pe autostrada pana la Cernavoda. De asemenea, prin oras trece si DN 3 spre Ostrov, DE 81, in plus are si port. Orasul are si magistrala de cale ferata, dar si o statie de inalta tensiune care ar putea oferi energie de putere foarte mare investitorilor.
Administratia locala are nevoie de sprijinul democrat-liberalului Constantin Chirila si pentru asfaltarea DC 3 Murfaltar - Baraganu (n.r. actualmente drum de pamant), care, in cazul infiintarii unui parc industrial in zona, ar putea deschide accesul la aceasta regiune industrializata, creatoare de locuri de munca, si celorlalte localitati din sudul judetului: Baraganu, Mereni, Amzacea, Comana, Albesti, Cerchezu, Negru Voda, Dumbraveni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii