Admiterea din iulie, debutul unui nou sistem universitar
Admiterea din iulie, debutul unui nou sistem universitar
25 Aug, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1146
Marime text
Atat concursul din iulie, cat si sesiunea din toamna reprezinta premiere privind modul de desfasurare, in conformitate cu reorganizarea invatamantului universitar romanesc
Sesiunea din iulie a fost prima la care concursul de admitere s-a sustinut pe domenii de licenta si nu pe specializari, asa cum s-a intamplat in anii precedenti si cum prevedea stilul clasic, care a fost insa parasit, abandonat. In aceeasi modalitate se va desfasura si sesiunea din toamna, unde sunt scoase la concurs locurile ramase neocupate. Gratie noului sistem, un candidat are posibilitatea ca in perioada imediat urmatoare sa aleaga specializarea de licenta in cadrul domeniului respectiv. Potrivit reprezentantilor universitatii Ovidius, acesta este un semn al ridicarii nivelului de autonomie a candidatului, care nu este obligat sa se orienteze de la bun inceput, inainte de a intra la facultate, pe un domeniu ingust. Astfel, el are posibilitatea de a face acest lucru dupa ce devine student. Desigur, trebuie remarcat faptul ca aceasta sesiune din iulie a fost prima admitere care se organizeaza pentru primul ciclu, de licenta, in cadrul noii structuri a invatamantului universitar romanesc. Aceasta admitere reprezinta asadar debutul acestui nou sistem universitar romanesc, care va merge de-acum inainte pe trei cicluri, cel de licenta (incheiat cu examen si diploma de licenta), ciclul de masterat si nu in ultimul rand, ciclul de doctorat. In cadrul primului, este vorba despre diploma de licenta, dar si de un supliment. Acest supliment de licenta este redactat in limba romana si engleza pentru ca absolventul sa aiba posibilitati mai largi pentru a fi apreciat nu numai in spatiul romanesc, ci si in cel european. Ciclul de masterat se incheie la randul sau cu un examen de masterat si cu o diploma. De asemenea, ciclul de doctorat este destinat celor care se dedica cercetarii, care vor sa lucreze in invatamantul universitar. Aceasta noua forma de organizare aseaza intr-o succesiune logica si fireasca a treptelor pe care actualul candidat devenit astazi student, urmeaza sa le "urce" pentru desavarsirea sa profesionala. Mai exista un lucru care trebuie remarcat si trebuie stiut de catre cei care vor sa devina studenti (sau au facut-o deja) si anume acela ca in cursul etapelor de pregatire pe care le vor urma, vor avea contact, mai ales in ciclurile de masterat si doctorat, cu un nivel extrem de ridicat, cu pretentii extrem de ridicate in ceea ce priveste angajarea lor in cercetarea stiintifica. Exista asadar cateva momente care ne indreptatesc sa credem ca admiterea din acest an (n.r. in ambele sesiuni) este una incarcata de semnificatii, pentru ca in cadrul sau se face prima selectie pentru un sistem nou de invatamant, de la care evident se asteapta schimbarea intregului complex de educatie si instructie a tinerilor in Romania. Modul in care se sustin incepand de anul acesta examenele de admitere sunt rezultatul integrarii Romaniei in UE, integrare care nu se poate face fara modificarea sistemului nostru de invatamant dupa standardele occidentale. In conformitate cu sistemul admis de Procesul de la Bologna, se doreste ca tarile din Europa de Est sa se integreze in structurile occidentale, cu valente comune si in acelasi timp se intentioneaza sa se ridice invatamantul european la nivelul de eficienta al celui american.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii