Prioritatile Universitatii "Ovidius"
Prioritatile Universitatii "Ovidius"Studiile universitare vor fi structurate pe trei cicluri: studii de licenta, de masterat si de doctorat * Conducerea institutiei are in vedere si amenajarea in doua cladiri achizitionate in anii anteriori a unui complex sportiv si a salilor de studiu pentru Facultatea de Psihologie, dar si pentru colegiile universitare * De asemenea, se doreste si intarirea bazei materiale pentru sustinerea procesului de cercetare performanta
Prioritatile pentru anul 2005 ale Universitatii "Ovidius" se refera la necesitatea restructurarii studiilor universitare, in conformitate cu noile reglementari aparute si la constituirea consortiilor universitare, a declarat pentru cotidianul "ZIUA de Constanta", rectorul Universitatii "Ovidius" Constanta, Victor Ciupina. Astfel, incepand cu anul universitar 2005-2006, ciclul de studii universitare de licenta se organizeaza pe domenii de studiu in toate institutiile de invatamant superior publice si private. Studiile universitare vor fi structurate pe trei cicluri: studii de licenta, de masterat si de doctorat. De exemplu, in cazul stiintelor exacte, ale naturii, umaniste, economice, obtinerea licentei este conditionata de 180 de credite transferabile, care se echivaleaza cu trei ani de studiu. La stiintele ingineresti, stiintele agricole sunt nevoie de 240 de credite, iar la medicina generala, medicina dentara durata studiilor ramane sase ani (360 de credite). Pentru absolvirea ciclului masteral vor fi necesare 60-120 de credite. Specializarile acreditate si/sau autorizate pentru functionare provizorie sunt modalitati alternative puse la dispozitia studentilor pentru a dobandi cunostinte si competente generale si de specialitate definitorii pentru un domeniu de studiu. In acest sens, Ministerul Educatiei si Cercetarii a recomandat, inca de pe acum, consultarea intre reprezentantii institutiilor de invatamant superior care ofera studii de licenta in acelasi domeniu. De asemenea, cu anul universitar urmator, institutiile de invatamant superior isi vor stabili reguli clare de trecere dintr-un an de studiu in altul, stabilind numarul minim de credite care trebuie acumulate de student pentru a putea fi inscris in urmatorul an de studiu. Totodata, se cer riguros definite cerintele disciplinare prealabile pentru acceptarea unui student la fiecare disciplina din anii de studiu de dupa anul I, tinand seama de relatia logica dintre discipline. Toate aceste sarcini, deosebit de importante in contextul aderarii tarii noastre la Uniunea Europeana, le revin tuturor institutiilor din invatamantul romanesc sunt prevazute in Declaratia de la Bologna si privesc constituirea unor consortii universitare intre institutii de invatamant superior de pe batranul continent si nu numai. In privinta proiectelor investitionale din acest an, Victor Ciupina s-a referit la finalizarea constructiei noului imobil de pe str. Unirii, destinat Facultatii de Constructii, transformarea Caminului nr.1 de pe b-dul Mamaia in unitate de cazare a studentilor, prevazuta cu garsoniere, precum si continuarea constructiilor la cladirea Facultatii de Medicina. Totodata, conducerea Universitatii "Ovidius" mai are in vedere amenajarea in doua cladiri achizitionate in anii anteriori a unui complex sportiv si a salilor de studiu pentru Facultatea de Psihologie, dar si pentru colegiile universitare. O alta prioritate a conducerii de la "Ovidius" este punerea in opera a programului legat de noul nomenclator al domeniilor de licenta. In legatura cu acest program pot fi numarate un numar mare de probleme. "Problema numarul 1 este cea a reformarii planurilor de invatamant pentru ca schimbarea numarului de ani de studiu insemneaza o revizuire a planurilor de invatamant. Desigur, o alta prioritate este intarirea bazei materiale la capitolul invatamant si intarirea bazei materiale pentru sustinerea procesului de cercetare performanta", a precizat Ciupina. "Totodata, o schimbare importanta se cere si in ce priveste corpul didactic, in sensul ca activitatea de cercetare in programul unui cadru didactic trebuie sa ocupe un loc mai larg decat pana acum. Ne intereseaza de asemenea, imbunatatirea conditiilor de viata ale studentilor (camine, cantine), integrarea lor in activitati legate de cercetare, consolidarea acelui parteneriat care inseamna cadru didactic- student. In acelasi timp, interactiunea intre cele doua parti trebuie ridicata la alte cote, mai ales in ciclul de masterat, cand studentul trebuie sa fie parte alaturi de cadrul didactic in procesul de cercetare", a conchis rectorul Universitatii "Ovidius".Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp