Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:51 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Reabilitarea invatamantului rural, in atentia inspectorilor scolari generali

ro

10 Aug, 2004 00:00 1067 Marime text

Echipa de inspectori reunita la Mangalia a cautat gasirea unor solutii pentru realizarea programului de reabilitare a scolilor din mediul rural # Evenimentul si-a propus sa creeze si premisele unei dezbateri pe marginea legii de modificare a prevederilor Legii invatamantului si Statutului personalului didactic * Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice se va face de catre inspectorul scolar general

Cea de-a doua intalnire a inspectorilor scolari generali cu reprezentantii Ministerului Educatiei si Cercetarii, desfasurata de curand la Mangalia, a constat in discutii pe marginea Legii privind finantarea invatamantului preuniversitar. De asemenea, in cadrul acesteia s-a vorbit despre programul de reabilitare a scolilor din mediul rural, dar si despre procedurile de selectie a unitatilor de invatamant profesional si tehnic ce vor fi asistate prin Programul PHARE TVET 2003 sau proiectul pentru invatamantul rural. Potrivit celor declarate de catre inspectorul scolar general adjunct, Constantin Boroianu, echipa de inspectori reunita la Mangalia a cautat, in mod special, gasirea unor solutii pentru realizarea programului de reabilitare a scolilor din mediul rural. De asemenea, evenimentul mentionat si-a propus sa creeze si premisele unei dezbateri pe marginea urmatoarelor documente: legile de modificare a prevederilor Legii invatamantului si Statutului personalului didactic, referitoare la finantarea si administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar, proiecte de metodologii si regulamente de aplicare a celor doua legi. In plus, se va incerca si estimarea impactului pe care il vor avea noile prevederi ale Legii invatamantului si Statutului asupra derularii Programului Bancii Mondiale privind dezvoltarea invatamantului rural. Boroianu a mai declarat ca printre subiectele discutate s-a regasit si cel referitor la obiectivul general al programului Granturi Scoala-Comunitate (GSC), care presupune imbunatatirea accesului elevilor din scolile din mediul rural la un invatamant de calitate prin stimularea parteneriatului dintre scoala si comunitatea locala. Prin acest program, a precizat inspectorul scolar, unitatile de invatamant si comunitatea locala vor fi, pe viitor, incurajate sa identifice impreuna problemele cu care se confrunta, sa formuleze si sa implementeze propriile solutii pentru rezolvarea acestora. In acest sens, programul va sprijini doua tipuri de activitati independente: va acorda asistenta consiliilor educationale locale si comitetelor judetene pentru educatie, inovatie si dezvoltare si va finanta si administra un program de granturi pentru scoala si comunitate destinat motivarii si indrumarii acestora in implementarea propriilor solutii de imbunatatire a calitatii procesului de invatamant. Se estimeaza ca programul GSC va aduce o serie de transformari calitative, precum: imbunatatirea cadrului de colaborare intre scolile din mediul rural si comunitatea din care fac parte; crearea unei dinamici interne a scolii, inclusiv facilitarea comunicarii pe orizontala si pe verticala intre factorii implicati; imbunatatirea calitatii procesului didactic; cresterea capacitatii locale de a administra unitatile de invatamant. In plus, inspectorii au vorbit foarte mult despre invatamantul de stat, precum si despre validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice, care, incepand cu anul viitor, se va face de catre inspectorul scolar general, urmand ca angajarea pe post sa fie facuta de directorul unitatii, pe baza deciziei de repartizare semnata de catre ISJ.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii