Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:30 26 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

APDRP a modificat procedura achizitiilor private din PNDR

ro

29 Jan, 2010 03:03 1755 Marime text
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) a anunţat că a modificat o serie de aspecte din procedura pentru desfăşurarea achiziţiilor private din cadrul Programului Naţional pentru Dezvoltare Rurală 2007 - 2013. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, modificările au intrat deja în vigoare, fiind aplicate începând cu 11 ianuarie 2010.

Astfel, beneficiarii privaţi care vor semna un contract de finanţare cu APDRP după această dată vor fi obligaţi ca, pentru licitaţiile pe care urmează să le organizeze, să solicite ofertanţilor care participă la licitaţie minim trei oferte conforme. Această procedură se aplică doar contractelor cu valoare mai mare de 50.000 de euro. Concomitent, anumiţi beneficiari ai Măsurii 121 vor trebui să prezinte acordul de mediu şi documentul legal de autorizare a persoanelor fizice, în momentul primei depuneri a dosarelor de achiziţii pentru avizare. Este vorba despre acei beneficiari care au depus cererea de finanţare fără acordul de mediu sau care erau persoane fizice la acel moment, luându-şi angajamentul să prezinte ulterior, atât documentul de autorizare, cât şi adresa din partea Agenţiei Judeţene de Protecţie a Mediului. Beneficiarii privaţi au obligaţia de a desfăşura achiziţiile conform Ordonanţei de Urgenţă nr. 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare dacă îndeplinesc prevederile articolului 9 din acest act normativ. Mai precis, dacă beneficiază cumulativ de un sprijin financiar mai mare de 50% din valoarea proiectului şi valoarea contractelor de servicii depăşeşte 200.000 de euro, iar contractele pentru efectuarea de lucrări este peste 5.000.000 de euro. De asemenea, beneficiarii privaţi care nu îndeplinesc aceste condiţii pot aplica, dacă doresc, prevederile legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice. APDRP precizează că achiziţiile pentru serviciile de elaborare a proiectelor tehnice, întocmirea studiilor de fezabilitate şi consultanţă elaborate înainte de semnarea contractelor de finanţare rămân valabile, urmând ca toate celelalte achiziţii efectuate după contractare să fie efectuate conform noilor proceduri.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii