Constructorul spune că s-au folosit materiale necorespunzătoare! DJ 392 Pecineaga - Amzacea, lăsat de izbelişte (galerie foto)
Constructorul spune că s-au folosit materiale necorespunzătoare!: DJ 392 Pecineaga - Amzacea, lăsat de izbelişte
04 Apr, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
7286
Marime text
Consiliul Judeţean Constanţa, Regia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, dar şi constructorul - SC Vega 93 Galaţi - par să fi uitat de Drumul Judeţean 392 Pecineaga - Amzacea. Niciun utilaj nu se află în prezent la faţa locului pentru refacerea drumului, lucrare aşteptată de localnici încă din vara anului trecut.
Amintim că asfaltarea DJ 392 Pecineaga - Amzacea s-a finalizat la sfârşitul anului 2011. Lucrarea derulată prin programul de modernizare a drumurilor al Consiliului Judeţean Constanţa nu a avut viață lungă. Mai precis, la șase luni de la finalizarea lucrărilor, în vara anului trecut, aproximativ jumătate din tronsonul reabilitat avea asfaltul umfalt și a crăpat.
Dacă vara trecută din cei 11 kilometri de drum erau puternic deterioraţi 4 kilometri, la această dată aproape întreg tronsonul este avariat. Iar tot ce a făcut constructorul din vara anului trecut până în prezent a fost să decoperteze drumul cu încetinitorul, cu un singur utilaj, susţin localnicii. Singurele „măsuri" luate până la această dată sunt astfel legate de decopertarea drumului şi depozitarea în câmp, în apropiere de Amzacea, a unei cantităţi semnificative din asfaltul deteriorat. Nici pomeneală de reabilitare. Cum era de aşteptat, drumul judeţean uitat de autorităţi s-a deteriorat de la o zi la alta şi a ajuns în prezent la stadiul iniţial de pământ şi piatră, pe alocuri apărând deja gropile, circulaţia maşinilor pe acest tronson fiind un coşmar pentru şoferii care tranzitează frecvent drumul.
Reabilitarea drumului, întârziată în laborator
Directorul general al SC Vega 93 Galaţi, Doru Chiper, susţine că lucrările de reabilitare a drumului vor începe la sfârşitul acestei săptămâni şi se vor finaliza în 2-3 săptămâni. Întrebat de ce s-a întârziat atât de mult cu repararea drumului, Doru Chiper a precizat că „analizele de laborator pentru a se determina factorul care a condus la avarierea drumului au fost reluate, fiind necesară analiza a noi probe”. Cine este de vină pentru situaţia în care se află DJ 392?! Doru Chiper susţine că de vină sunt cei care i-au furnizat materialele de construcţie. „S-au folosit materiale necorespunzătoare, care ne-au fost livrate de mai mulţi furnizori”, a explicat Doru Chiper. Întrebat cine va suporta costurile unei noi reabilitări, directorul general al SC Vega 93 Galaţi a răspuns: „În momentul de faţă, constructorul şi furnizorii se află în litigiu. Vor trebui să rezolve problema”. Constructorul nu a putut să ne ofere numele furnizorilor care i-au livrat materialele neconforme. „Sunt într-o delegaţie, mă deplasez la Bucureşti. Este o listă întreagă de furnizori. Sunaţi-mă mâine şi vă voi da numele lor”, a menţionat Doru Chiper. Directorul general al SC Vega 93 Galaţi susţine ca a mai colaborat cu furnizorii respectivi şi că este prima dată când i-au livrat materiale neconforme, fiind de asemenea pentru prima dată când o lucrare realizată de ei se deteriorează la scurt timp de la finalizare. Interesant este cum de constructorul nu a sesizat că materialele livrate de furnizori nu sunt conforme?!
Am încercat să obţinem un punct de vedere şi de la Adrian Gâmbuţeanu, directorul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri, autoritatea subordonată Consiliului Judeţean Constanţa şi în a cărei administrare se află DJ 392. I-am trimis directorului RAJDP şi un mesaj text în acest sens. Şeful RAJDP nu a răspuns solicitării noastre, dar dacă o va face în zilele următoare, îi vom publica cele declarate.
CJC a plătit 3.995.000 de lei pentru lucrări!
Câţi bani au fost risipiţi pe o lucrare-eşec?! Modernizarea DJ 392 Pecineaga - Amzacea a fost făcută cu bani de la CJC, reiese dintr-un articol intitulat „Ţinta primarului Niculae Stan: dezvoltarea infrastructurii" şi publicat în data de 23 mai 2012 de Ziarul Telegaf, taman în perioada campaniei electorale pentru alegerile locale. De asemenea, pe site-ul CJC, la capitolul investiţii realizate în mandatul 2008 - 2012, este trecut proiectul, dar şi valoarea acestuia, în felul următor: „Modernizare DJ 392 Pecineaga - Amzacea (10,185 km - 3.995.000 de lei)”. Un calcul arată că un kilometru de drum costă aproximativ 400.000 de lei. Deşi costul este atât de ridicat, culmea este că, potrivit lui Doru Chiper, drumul are o garanţie de doar 18 luni.
Amintim că asfaltarea DJ 392 Pecineaga - Amzacea s-a finalizat la sfârşitul anului 2011. Lucrarea derulată prin programul de modernizare a drumurilor al Consiliului Judeţean Constanţa nu a avut viață lungă. Mai precis, la șase luni de la finalizarea lucrărilor, în vara anului trecut, aproximativ jumătate din tronsonul reabilitat avea asfaltul umfalt și a crăpat.
Dacă vara trecută din cei 11 kilometri de drum erau puternic deterioraţi 4 kilometri, la această dată aproape întreg tronsonul este avariat. Iar tot ce a făcut constructorul din vara anului trecut până în prezent a fost să decoperteze drumul cu încetinitorul, cu un singur utilaj, susţin localnicii. Singurele „măsuri" luate până la această dată sunt astfel legate de decopertarea drumului şi depozitarea în câmp, în apropiere de Amzacea, a unei cantităţi semnificative din asfaltul deteriorat. Nici pomeneală de reabilitare. Cum era de aşteptat, drumul judeţean uitat de autorităţi s-a deteriorat de la o zi la alta şi a ajuns în prezent la stadiul iniţial de pământ şi piatră, pe alocuri apărând deja gropile, circulaţia maşinilor pe acest tronson fiind un coşmar pentru şoferii care tranzitează frecvent drumul.
Reabilitarea drumului, întârziată în laborator
Directorul general al SC Vega 93 Galaţi, Doru Chiper, susţine că lucrările de reabilitare a drumului vor începe la sfârşitul acestei săptămâni şi se vor finaliza în 2-3 săptămâni. Întrebat de ce s-a întârziat atât de mult cu repararea drumului, Doru Chiper a precizat că „analizele de laborator pentru a se determina factorul care a condus la avarierea drumului au fost reluate, fiind necesară analiza a noi probe”. Cine este de vină pentru situaţia în care se află DJ 392?! Doru Chiper susţine că de vină sunt cei care i-au furnizat materialele de construcţie. „S-au folosit materiale necorespunzătoare, care ne-au fost livrate de mai mulţi furnizori”, a explicat Doru Chiper. Întrebat cine va suporta costurile unei noi reabilitări, directorul general al SC Vega 93 Galaţi a răspuns: „În momentul de faţă, constructorul şi furnizorii se află în litigiu. Vor trebui să rezolve problema”. Constructorul nu a putut să ne ofere numele furnizorilor care i-au livrat materialele neconforme. „Sunt într-o delegaţie, mă deplasez la Bucureşti. Este o listă întreagă de furnizori. Sunaţi-mă mâine şi vă voi da numele lor”, a menţionat Doru Chiper. Directorul general al SC Vega 93 Galaţi susţine ca a mai colaborat cu furnizorii respectivi şi că este prima dată când i-au livrat materiale neconforme, fiind de asemenea pentru prima dată când o lucrare realizată de ei se deteriorează la scurt timp de la finalizare. Interesant este cum de constructorul nu a sesizat că materialele livrate de furnizori nu sunt conforme?!
Am încercat să obţinem un punct de vedere şi de la Adrian Gâmbuţeanu, directorul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri, autoritatea subordonată Consiliului Judeţean Constanţa şi în a cărei administrare se află DJ 392. I-am trimis directorului RAJDP şi un mesaj text în acest sens. Şeful RAJDP nu a răspuns solicitării noastre, dar dacă o va face în zilele următoare, îi vom publica cele declarate.
CJC a plătit 3.995.000 de lei pentru lucrări!
Câţi bani au fost risipiţi pe o lucrare-eşec?! Modernizarea DJ 392 Pecineaga - Amzacea a fost făcută cu bani de la CJC, reiese dintr-un articol intitulat „Ţinta primarului Niculae Stan: dezvoltarea infrastructurii" şi publicat în data de 23 mai 2012 de Ziarul Telegaf, taman în perioada campaniei electorale pentru alegerile locale. De asemenea, pe site-ul CJC, la capitolul investiţii realizate în mandatul 2008 - 2012, este trecut proiectul, dar şi valoarea acestuia, în felul următor: „Modernizare DJ 392 Pecineaga - Amzacea (10,185 km - 3.995.000 de lei)”. Un calcul arată că un kilometru de drum costă aproximativ 400.000 de lei. Deşi costul este atât de ridicat, culmea este că, potrivit lui Doru Chiper, drumul are o garanţie de doar 18 luni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- sofer constantean 23 May, 2013 14:23 Haide domne si dvs acuma! Pai orice drum face Nicusor tine cam 6 luni! S-a descoperit si cauza: este Ana a lui Manloe, pe care toti o ingropa in asfalt si dupa 6 luni o iau iar de la capat! Ca de furat nu fura nimenea, numai piatra nu e de calitate, asfaltul e dala ieftin, chinezesc din palstic si alte asemenea tampenii! Da unde ati mai vazut voi in lumea asta drum facut cu 1 milion de euro sa tina 6 luni? Nu va mai saturati de furat!!!
- rosa 06 Apr, 2013 20:59 s-a vandut piatra la greu cum sa faca astia drumul ca sa nu mai zic de motorina. ca asa e la noi la romani. satul asta ( pecineaga) parca este blestemat nu se implica nimeni in nimic nimeni nu face nimic le place numai sa se laude si nu fac nimic ca sa nu mai zic ca au facut un parc care este plin de buruieni de nu poti sa plimbi un copil in el. au stricat terenul de fotbal si nu au mai facut altul in loc.