Editorial Nici nu a început, că li s-a şi urcat descentralizarea la cap - Circul de la podul Agigea, în regia Consiliului Judeţean Constanţa
Editorial: Nici nu a început, că li s-a şi urcat descentralizarea la cap - Circul de la podul Agigea, în regia
10 Oct, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
1984
Marime text
La finalul săptămânii trecute, Nicuşor Constantinescu a propus consilierilor judeţeni şi aceştia au decis fără să stea pe gânduri, fără obiecţii, fără semne de întrebare, că pe podul de la Agigea, închis pentru reparaţii, în ciuda restricţiilor de tonaj, vor putea circula maşinile cu o greutate mai mare de 3,5 tone, dacă acestea intră în categoria transportului de călători, transportului de elevi şi de angajaţi.
Marţi, Guvernul României, a „clarificat” lucrurile.
Executivul a emis Ordinul privind introducerea unor restricţii de circulaţie pe podul de la Agigea, în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2013 - 30 mai 2014. În total contrast cu ceea ce au decis consilierii judeţeni, Ordinul Guvernului României prevede închiderea benzilor marginale ale podului, restricţie de tonaj pentru autovehiculele cu masa totală maxim autorizată peste 3,5 tone şi restricţionarea vitezei de deplasare la 50 de kilometri/oră. Ordinul este semnat de ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, şi nu prevede niciun fel de excepţii pentru transportul elevilor, angajaţilor şi călătorilor. Aceasta ne demonstrează ceea ce ştiam deja: Consiliul Judeţean Constanţa a acţionat de capul lui, fără să ţină cont şi fără să se consulte cu reprezentanţii Executivului şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care împărtăşesc o aceeaşi idee în privinţa restricţionării circulaţiei şi a tonajului pe podul de la Agigea.
Ca atare, de o eventuală lipsă de comunicare între autorităţi nu putem să vorbim. Putem lua în calcul o vădită răzvrătire a autorităţii judeţene (nu ar fi prima pe acest an), care, probabil, luată de valul descentralizării a uitat că peste ea se află alte instituţii cu rol de decizie, şi a venit cu o hotărâre care nu face decât să complice lucrurile şi să-i dezorienteze pe elevi, părinţi, angajaţi şi călători, care aşteaptă cu sufletul la gură să le fie permisă circulaţia pe pod. Nu de circul amplificat de Consiliul Judeţean aveau nevoie oamenii, ci de soluţii concrete şi măsuri strategice, gândite cu ceva timp în urmă, care să nu le pericliteze astăzi activitatea zilnică. Se pare, însă, că la acest capitol nu se pricepe niciuna dintre autorităţi, fie că vorbim de cea judeţeană sau de cele centrale...
Marţi, Guvernul României, a „clarificat” lucrurile.
Executivul a emis Ordinul privind introducerea unor restricţii de circulaţie pe podul de la Agigea, în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2013 - 30 mai 2014. În total contrast cu ceea ce au decis consilierii judeţeni, Ordinul Guvernului României prevede închiderea benzilor marginale ale podului, restricţie de tonaj pentru autovehiculele cu masa totală maxim autorizată peste 3,5 tone şi restricţionarea vitezei de deplasare la 50 de kilometri/oră. Ordinul este semnat de ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, şi nu prevede niciun fel de excepţii pentru transportul elevilor, angajaţilor şi călătorilor. Aceasta ne demonstrează ceea ce ştiam deja: Consiliul Judeţean Constanţa a acţionat de capul lui, fără să ţină cont şi fără să se consulte cu reprezentanţii Executivului şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care împărtăşesc o aceeaşi idee în privinţa restricţionării circulaţiei şi a tonajului pe podul de la Agigea.
Ca atare, de o eventuală lipsă de comunicare între autorităţi nu putem să vorbim. Putem lua în calcul o vădită răzvrătire a autorităţii judeţene (nu ar fi prima pe acest an), care, probabil, luată de valul descentralizării a uitat că peste ea se află alte instituţii cu rol de decizie, şi a venit cu o hotărâre care nu face decât să complice lucrurile şi să-i dezorienteze pe elevi, părinţi, angajaţi şi călători, care aşteaptă cu sufletul la gură să le fie permisă circulaţia pe pod. Nu de circul amplificat de Consiliul Judeţean aveau nevoie oamenii, ci de soluţii concrete şi măsuri strategice, gândite cu ceva timp în urmă, care să nu le pericliteze astăzi activitatea zilnică. Se pare, însă, că la acest capitol nu se pricepe niciuna dintre autorităţi, fie că vorbim de cea judeţeană sau de cele centrale...
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii