Rămânem cu drumuri judeţene de pământ (!), iar multe tronsoane nu prind reabilitarea nici anul acesta Cum a repartizat CJC fondurile pentru drumuri (galerie foto)
Rămânem cu drumuri judeţene de pământ (!), iar multe tronsoane nu prind reabilitarea nici anul acesta: Cum
06 Jun, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
3147
Marime text
Consiliul Judeţean Constanţa a actualizat, la sfârşitul lunii trecute, programul cu obiectivele şi lucrările de drumuri şi poduri finanţate din bugetul judeţului pe anul 2013 (Hotărârea 161/22.05.2013).
Din cuprinsul acestei hotărâri reiese că, pentru 2013, CJC a alocat pentru acest program, care va fi derulat de Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri, instituţie subordonată CJC, suma de 72.265,55 mii lei, 57.976,69 mii lei provenind de la bugetul judeţului, iar 14.288,86 mii lei de la bugetul de stat.
Interesant este cum a decis CJC să repartizeze suma de 72.265,55 mii lei, la ce investiţii a renunţat şi pe care a decis să le finanţeze.
Cât ne mai costă plombările de drumuri judeţene şi în ce zone se fac?
La capitolul „Plombări îmbrăcăminţi rutiere, 86.500 metri pătraţi”, CJC a alocat, din propriul buget, suma de 1.952,51 mii lei. Cei mai mulţi bani, 300 mii lei, au fost direcţionaţi către plombarea, pe o distanţă de 4.000 mp, a DJ 223 Saraiu - Cernavodă - Ion Corvin, drumul având în total 7.500 mp. Sume asemănătoare au fost alocate pentru DJ 222 H. Tulcea - Târguşor - Mihail Kogălniceanu - Pietreni (239,38 mii lei pentru o suprafaţă de 3.200 mp dintr-un total de 13.000 mp) şi DJ Amzacea - Dumbrăveni (225 mii lei pentru 3.000 mp dintr-un total de 5.000 mp). În schimb, nu au fost luate în calcul şi nu s-a prevăzut niciun leu, nici în anul 2012, nici în anul 2013, pentru DJ 223B Peştera - Ivrinezu Mare (500 mp) şi pentru DJ 223C Cernavodă - DN 22C (500 mp). Vorbim astfel de un drum judeţean aferent unui oraş, precum Cernavodă, cu primar liberal (Gheorghe Hânsă), şi de o localitate cu un primar independent (Valentin Vrabie), în speţă Peştera, primar care a criticat în diferite ocazii dezinteresul foştilor săi şefi de partid, Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu, atât faţă de locuitorii comunei pe care o reprezintă, cât şi faţă de tot judeţul.
1.002,74 mii lei dintr-un foc pentru drumurile de piatră de la Mircea Vodă
Întâmplător sau nu, la capitolul următor - întreţinere drumuri pietruite, singura localitate care va primi bani în acest an este comuna Mircea Vodă, condusă de Dumitru Dedu, coincidenţă sau nu, primar cu aceeaşi culoare politică cu cea a şefului CJC, social-democratul Nicuşor Constantinescu. Pentru întreţinerea străzilor din comuna Mircea Vodă, pe o distanţă de 5 kilometri, CJC a prevăzut din bugetul judeţului suma de 1.002,74 mii lei, de altfel o lucrare cu una din cele mai mari alocări pe 2013.
Unde a mai decis CJC să (nu) intervină cu fonduri băneşti?
Pentru amenajarea şi întreţinerea căilor de acces, a platformelor şi a construcţiilor la oboare, CJC a alocat toţi banii necesari, şi anume 7.872,02 mii lei. În schimb, pentru amenajarea şi întreţinerea construcţiilor, căilor de acces, aleilor şi platformelor la instituţiile de învăţământ, sănătate, cultură şi cimitire, din cei 60.000 mii lei, cât este valoarea programului, CJC nu a prevăzut fonduri nici în 2012, nici pentru anul în curs. La fel se întâmplă şi în cazul amenajării infrastructurii turistice pentru turiştii români şi străini care tranzitează judeţul Constanţa cu rulote. Pentru acest program este prevăzută suma de 7.500 mii lei, însă nici anul trecut, nici anul acesta nu au fost direcţionaţi bani către un astfel de obiectiv. Un capitol interesant este cel privind asigurarea esteticii rutiere (tăiere cavaliere, cosire vegetaţie pe acostamente şi rigole, rectificare coroane arbori, tăiere lăstăriş, văruire plantaţie etc.), pentru care a fost prevăzută în 2013 suma de 6.905,91 mii lei.
Deşi drumurile nu sunt niciodată curăţate, iar în fiecare iarnă maşinile rămân blocate în trafic, acea deszăpezire pe care nu o vede nimeni „înghite” de fiecare dată bani. Pentru 2013, CJC a pus deoparte pentru „deszăpeziri drumuri judeţene” suma de 6.357,45 mii lei. În schimb, pentru tratamente bituminoase pentru 269,15 kilometri de drumuri judeţene şi covoare bituminoase pentru 142,60 kilometri de drumuri judeţene nu au fost alocaţi bani, valoarea programelor rămase nefinanţate fiind de 27.231,30 mii lei, respectiv 74.124 mii lei.
Avem bani pentru marcaje rutiere şi indicatoare
„Siguranţa circulaţiei” nu a fost ocolită de fonduri. Pentru acest capitol, CJC a alocat 300 mii lei, din care: 100 mii lei pentru indicatoare rutiere, 100 mii lei pentru marcaje rutiere şi 100 mii lei pentru lise. Pentru borne kilometrice, deşi erau necesari 200 mii lei, nu a fost prevăzută nicio sumă.
Pentru drumurile judeţene de pământ nu sunt fonduri nici pentru întreţinere!
Nici pentru întreţinerea (nu asfaltarea!) drumurilor judeţene de pământ nu sunt bani (ne vine să credem sau nu, deşi suntem în secolul XXI, încă există drumuri judeţene de pământ!). Pentru întreţinerea drumului judeţean de pământ DJ 392 Vânători - Pecineaga (3 kilometri) erau necesari 825 mii lei, iar pentru DJ 393 Techirghiol - Pecineaga - Arsa (33 de kilometri) finanţarea pentru întreţinere se ridica la suma de 46.130 mii lei.
În schimb, pentru întreţinerea periodică a podurilor şi podeţelor a fost alocată suma de 500 mii lei, iar pentru reparaţii curente la drumurile publice 1.770,26 mii lei. Şi pentru „eliminare puncte periculoase” este prevăzută aceeaşi sumă de 1.770,26 mii lei.
Tronsoane care nu au şanse de reabilitare
În programul CJC pe 2013 există şi un capitol dedicat lucrărilor noi. Din cuprinsul acestuia aflăm că pentru lucrări de reparaţii capitale şi modernizare la obiectivele „Secţia de drumuri şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Băneasa” şi „Bază de producţie Constanţa” este alocată în 2013 suma de 405 mii lei, dintr-un total necesar de 2.142 mii lei. Pentru varianta rutieră pentru descărcarea traficului de pe A2 spre sudul litoralului - DJ 381 A (35,5 kilometri), din cei 798.105 mii lei nu a fost alocat niciun leu. Bani nu sunt nici pentru reabilitarea drumului judeţean DJ 222 - intravilan oraş Medgidia (3,19 kilometri), necesară fiind suma de 7.689,97 mii lei. De aşteptat mai au şi lucrările privind: reabilitarea şi modernizarea DJ 223 - DN22A (Saraiu) - Cloşca - Horia - DN2A (Hanul Morilor) - Tichileşti - Topalu - Capidava - Seimeni - Cernavodă (49,5 kilometri, valoare lucrare - 225.633,40 mii lei), modernizarea drumului judeţean DJ381B - DJ222 - DJ 381 - Centru Sud Municipiul Medgidia (5,45 kilometri, valoare program - 25.242,60 mii lei), reabilitarea drumului judeţean DJ226 Lumina - Năvodari - Mihai Viteazu (48,855 kilometri, valoare lucrare - 117.772,31 mii lei) şi modernizarea drumului judeţean DJ392 Amzacea - Dumbrăveni (37,2 kilometri, valoare program - 89.676,18 mii lei).
Din cuprinsul acestei hotărâri reiese că, pentru 2013, CJC a alocat pentru acest program, care va fi derulat de Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri, instituţie subordonată CJC, suma de 72.265,55 mii lei, 57.976,69 mii lei provenind de la bugetul judeţului, iar 14.288,86 mii lei de la bugetul de stat.
Interesant este cum a decis CJC să repartizeze suma de 72.265,55 mii lei, la ce investiţii a renunţat şi pe care a decis să le finanţeze.
Cât ne mai costă plombările de drumuri judeţene şi în ce zone se fac?
La capitolul „Plombări îmbrăcăminţi rutiere, 86.500 metri pătraţi”, CJC a alocat, din propriul buget, suma de 1.952,51 mii lei. Cei mai mulţi bani, 300 mii lei, au fost direcţionaţi către plombarea, pe o distanţă de 4.000 mp, a DJ 223 Saraiu - Cernavodă - Ion Corvin, drumul având în total 7.500 mp. Sume asemănătoare au fost alocate pentru DJ 222 H. Tulcea - Târguşor - Mihail Kogălniceanu - Pietreni (239,38 mii lei pentru o suprafaţă de 3.200 mp dintr-un total de 13.000 mp) şi DJ Amzacea - Dumbrăveni (225 mii lei pentru 3.000 mp dintr-un total de 5.000 mp). În schimb, nu au fost luate în calcul şi nu s-a prevăzut niciun leu, nici în anul 2012, nici în anul 2013, pentru DJ 223B Peştera - Ivrinezu Mare (500 mp) şi pentru DJ 223C Cernavodă - DN 22C (500 mp). Vorbim astfel de un drum judeţean aferent unui oraş, precum Cernavodă, cu primar liberal (Gheorghe Hânsă), şi de o localitate cu un primar independent (Valentin Vrabie), în speţă Peştera, primar care a criticat în diferite ocazii dezinteresul foştilor săi şefi de partid, Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu, atât faţă de locuitorii comunei pe care o reprezintă, cât şi faţă de tot judeţul.
1.002,74 mii lei dintr-un foc pentru drumurile de piatră de la Mircea Vodă
Întâmplător sau nu, la capitolul următor - întreţinere drumuri pietruite, singura localitate care va primi bani în acest an este comuna Mircea Vodă, condusă de Dumitru Dedu, coincidenţă sau nu, primar cu aceeaşi culoare politică cu cea a şefului CJC, social-democratul Nicuşor Constantinescu. Pentru întreţinerea străzilor din comuna Mircea Vodă, pe o distanţă de 5 kilometri, CJC a prevăzut din bugetul judeţului suma de 1.002,74 mii lei, de altfel o lucrare cu una din cele mai mari alocări pe 2013.
Unde a mai decis CJC să (nu) intervină cu fonduri băneşti?
Pentru amenajarea şi întreţinerea căilor de acces, a platformelor şi a construcţiilor la oboare, CJC a alocat toţi banii necesari, şi anume 7.872,02 mii lei. În schimb, pentru amenajarea şi întreţinerea construcţiilor, căilor de acces, aleilor şi platformelor la instituţiile de învăţământ, sănătate, cultură şi cimitire, din cei 60.000 mii lei, cât este valoarea programului, CJC nu a prevăzut fonduri nici în 2012, nici pentru anul în curs. La fel se întâmplă şi în cazul amenajării infrastructurii turistice pentru turiştii români şi străini care tranzitează judeţul Constanţa cu rulote. Pentru acest program este prevăzută suma de 7.500 mii lei, însă nici anul trecut, nici anul acesta nu au fost direcţionaţi bani către un astfel de obiectiv. Un capitol interesant este cel privind asigurarea esteticii rutiere (tăiere cavaliere, cosire vegetaţie pe acostamente şi rigole, rectificare coroane arbori, tăiere lăstăriş, văruire plantaţie etc.), pentru care a fost prevăzută în 2013 suma de 6.905,91 mii lei.
Deşi drumurile nu sunt niciodată curăţate, iar în fiecare iarnă maşinile rămân blocate în trafic, acea deszăpezire pe care nu o vede nimeni „înghite” de fiecare dată bani. Pentru 2013, CJC a pus deoparte pentru „deszăpeziri drumuri judeţene” suma de 6.357,45 mii lei. În schimb, pentru tratamente bituminoase pentru 269,15 kilometri de drumuri judeţene şi covoare bituminoase pentru 142,60 kilometri de drumuri judeţene nu au fost alocaţi bani, valoarea programelor rămase nefinanţate fiind de 27.231,30 mii lei, respectiv 74.124 mii lei.
Avem bani pentru marcaje rutiere şi indicatoare
„Siguranţa circulaţiei” nu a fost ocolită de fonduri. Pentru acest capitol, CJC a alocat 300 mii lei, din care: 100 mii lei pentru indicatoare rutiere, 100 mii lei pentru marcaje rutiere şi 100 mii lei pentru lise. Pentru borne kilometrice, deşi erau necesari 200 mii lei, nu a fost prevăzută nicio sumă.
Pentru drumurile judeţene de pământ nu sunt fonduri nici pentru întreţinere!
Nici pentru întreţinerea (nu asfaltarea!) drumurilor judeţene de pământ nu sunt bani (ne vine să credem sau nu, deşi suntem în secolul XXI, încă există drumuri judeţene de pământ!). Pentru întreţinerea drumului judeţean de pământ DJ 392 Vânători - Pecineaga (3 kilometri) erau necesari 825 mii lei, iar pentru DJ 393 Techirghiol - Pecineaga - Arsa (33 de kilometri) finanţarea pentru întreţinere se ridica la suma de 46.130 mii lei.
În schimb, pentru întreţinerea periodică a podurilor şi podeţelor a fost alocată suma de 500 mii lei, iar pentru reparaţii curente la drumurile publice 1.770,26 mii lei. Şi pentru „eliminare puncte periculoase” este prevăzută aceeaşi sumă de 1.770,26 mii lei.
Tronsoane care nu au şanse de reabilitare
În programul CJC pe 2013 există şi un capitol dedicat lucrărilor noi. Din cuprinsul acestuia aflăm că pentru lucrări de reparaţii capitale şi modernizare la obiectivele „Secţia de drumuri şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Băneasa” şi „Bază de producţie Constanţa” este alocată în 2013 suma de 405 mii lei, dintr-un total necesar de 2.142 mii lei. Pentru varianta rutieră pentru descărcarea traficului de pe A2 spre sudul litoralului - DJ 381 A (35,5 kilometri), din cei 798.105 mii lei nu a fost alocat niciun leu. Bani nu sunt nici pentru reabilitarea drumului judeţean DJ 222 - intravilan oraş Medgidia (3,19 kilometri), necesară fiind suma de 7.689,97 mii lei. De aşteptat mai au şi lucrările privind: reabilitarea şi modernizarea DJ 223 - DN22A (Saraiu) - Cloşca - Horia - DN2A (Hanul Morilor) - Tichileşti - Topalu - Capidava - Seimeni - Cernavodă (49,5 kilometri, valoare lucrare - 225.633,40 mii lei), modernizarea drumului judeţean DJ381B - DJ222 - DJ 381 - Centru Sud Municipiul Medgidia (5,45 kilometri, valoare program - 25.242,60 mii lei), reabilitarea drumului judeţean DJ226 Lumina - Năvodari - Mihai Viteazu (48,855 kilometri, valoare lucrare - 117.772,31 mii lei) şi modernizarea drumului judeţean DJ392 Amzacea - Dumbrăveni (37,2 kilometri, valoare program - 89.676,18 mii lei).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii