Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:55 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Amendamente aduse de Confort Urban la proiectul de hotărâre privind comunicarea lucrărilor de intervenţii

ro

25 Jan, 2016 00:00 2464 Marime text

 
Reprezentanţii SC Confort Urban au adus mai multe amendamente la proiectul de hotărâre privind comunicarea lucrărilor de intervenţii în regim de urgenţă pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa.
 
Pe site-ul Primăriei Constanţa a fost postat încă de la începutul anului proiectul de hotărâre privind comunicarea lucrărilor de intervenţii în regim de urgenţă pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa, pentru a fi consultat şi dezbătut de cei interesaţi. Cel mai probabil, proiectul va fi inclus pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a CLM din 29 ianuarie.
 
Prin această viitoare hotărâre a Consiliului Local Municipal Constanţa, se doreşte reglementarea modalităţii de raportare a lucrărilor de intervenţie în regim de urgenţă şi vizează prestatorii care asigură utilităţi precum apă şi canalizare, energie termică, gaze naturale, telefonie, Internet şi cablu TV, administratorii de drumuri, dar şi alte servicii de utilităţi publice şi comunicaţii electronice. Astfel, aceştia vor fi obligaţi să comunice zilnic orice intervenţie şi să trimită un raport scris către Primăria Constanţa. În proiectul de hotărâre se prevede ca cererile pentru autorizarea lucrărilor în regim de urgenţă să fie depuse în cel mult 24 de ore de la raportarea lor.
 
Nu în ultimul rând, municipalitatea impune ca orice intervenţie pe domeniul public sau privat al urbei să fie presemnalizată, semnalizată şi echipată corespunzător cu indicatoare atât pe timpul zilei, cât şi noaptea, cu indicatoare, marcaje şi echipamente adecvate.
 
Reprezentanţii SC Confort Urban au adus câteva amendamente la acest proiect de hotărâre. Astfel, directorul societăţii, Viorel Farcaş, a precizat că ar trebui să fie făcute următoarele completări: „La comunicări nu este înştiinţată şi SC Confort Urban SRL, societate care are în delegare străzile şi trotuarele. În acest sens, se va introduce art. 2, după cum urmează: SC Confort Urban SRL Constanţa, pentru urmărirea şi controlul lucrărilor de intervenţie în regim de urgenţă pentru refacerea tramei stradale. La intervenţiile pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa vor fi respectate prevederile legale privind refacerea tramei stradale (fundaţie, beton asfaltic), în funcţie de categoria de străzi pe care se intervine“, a precizat Viorel Farcaş.
 
Printre amendamentele aduse proiectului de hotărâre de către SC Confort Urban SRL se mai numără: prezentarea de către prestatorii care asigură utilităţi a proiectelor de refacere a tramei stradale (fundaţie şi beton asfaltic), precum şi prezentarea responsabilului tehnic cu execuţia pentru lucrările de refacere a drumurilor. Premergător procesului de turnare a mixturii asfaltice, prestatorul de utilităţi va executa, în prezenţa reprezentanţilor Poliţiei Locale şi ai SC Confort Urban, teste de compactare a fundaţiei.



 
„Societăţile care intervin pe trama stradală vor prezenta un minim necesar de utilaje/dotări/resurse umane, după cum urmează: maşină tăiat asfalt, buldoexcavator, excavator şenile, compactor, cilindru compactor, miniîncărcător, personal mânuire utilaje, doi asfaltatori şi un responsabil tehnic cu execuţia. Durata de refacere a tramei stradale să nu depăşească 48 de ore de la data recepţiei nivelului de compactare“, a mai spus directorul Farcaş.

Obligaţii pentru prestatorii de utilităţi

Proiectul de hotărâre cuprinde atât obligaţiile care le revin prestatorilor de utilităţi ce vor interveni pentru remedierea avariilor, cât şi cele privind existenţa indicatoarelor şi a mijloacelor auxiliare de semnalizare a lucrărilor.
 
„Executanţii de lucrări edilitare pe domeniul public sau privat al municipiului au următoarele obligaţii: să înceapă lucrările numai după ce au luat măsuri pentru securitatea pietonilor şi autovehiculelor în zona lucrărilor, folosind indicatoare rutiere şi mijloace de semnalizare legale. Pentru lucrările care necesită blocarea/îngreunarea circulaţiei rutiere, se va obţine avizul Poliţiei Rutiere; să amenajeze culoare speciale pentru circulaţia pietonilor, în situaţia în care lucrarea afectează trotuarul; să amenajeze, să instaleze, să completeze şi să întreţină permanent mijloacele de semnalizare şi protecţie pe toată durata execuţiei lucrării; să asigure restabilirea circulaţiei prin eliberarea completă a platformei drumului; după terminarea lucrărilor, să demonteze semnalizarea rutieră temporară şi să refacă semnalizarea la forma iniţială sau, după caz, să asigure semnalizarea adecvată noilor condiţii de circulaţie; să informeze participanţii la trafic, în cazul închiderii sau instituirii restricţiei de circulaţie, prin presa scrisă, despre condiţiile de circulaţie şi eventual despre trasee alternative recomandate; pentru sporirea securităţii rutiere, se pot stabili şi aplica alte măsuri ce se vor face în scris, sub condiţia respectării prevederilor legale în vigoare“, se arată în proiectul de hotărâre.

Citeşte şi După aproape o zi fără apă caldă şi căldură Primăria Constanţa impune reguli stricte prestatorilor de utilităţi (document)

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii