După finalizarea mandatului, primarul Ion Urum, a fost numit în alte funcţii administrative şi politice la nivel judeţean. Destinele oraşului au fost preluate de
Ion Simion, care a condus în perioada 1956-1965. A fost o perioadă de stabilitate şi de realizare a unor construcţii necesare locuitorilor oraşului. Noul primar al oraşului a condus o lungă perioadă de timp şi s-a implicat în diverse activităţi edilitare.
Dintre lucrările edilitar-urbanistice realizate în anul 1958 amintim:
- refacerea parcului de la Oraşul Nou,
- amplasarea unei conducte de apă pentru aprovizionarea localităţii Valea Dacilor (1500 m),
- electrificarea localităţii Valea Dacilor (8 km),
- electrificarea cartierului muncitoresc (3 km),
- electrificarea cartierului Speranţa (1500m),
- deschiderea a două magazine alimentare, un chioşc de pâine şi un aprozar în cartierul tătar şi în cartierul muncitoresc,
- construcţia şcolii de la Oraşul Nou (viitoarea Şcoală generală nr.5),
- construirea Căminului Cultural din Valea Dacilor,
- construcţia băii publice, cu o valoare a lucrărilor de 3.000 lei,
- prelungirea liniei electrice pe strada Filimon Sârbu,
- refacerea părţii carosabile, după executarea lucrărilor de canalizare în 1956, pe străzile Kemal Agi Amet, Griviţei, Oprea Hârâciu. Acesta era un element de modernitate, după electrificarea locuinţelor şi a iluminatului public.
Colectivizarea agriculturii începută în anul 1949 la nivel national, a fost încheiată în Raionul Medgidia în anul 1957. Proprietatea privată era desfiinţată. Se vor înfiinţa după modelul sovietic al colhozurilor şi sovhozurilor, Gospodării Agricole Colective (G.A.P. ulterior, C.A.P.) şi Gospodării Agricole de Stat (G.A.S. ulterior, I.A.S.).
Tot acum se construia un cinematograf ce avea o capacitate de 500 de locuri. Reţeaua electrică a fost extinsă pe 40 de km liniari, iar reţeaua de distribuţia a apei potabile pe 16 km.
În anul 1959, se asfaltau străzile Puşkin (735 ml) şi Vasile Lupu (2675 ml), iar parcurile Tineretului (2821 mp) şi I.M.U. (4284 mp), erau amenajate. Se angaja un tehnician în întreţinerea străzilor în persoana lui Kalamara Spiru.
La lucrările de amenajare şi reparare a străzilor se utiliza un autocamion „Steagul Roşu 101”, aflat în proprietatea Primăriei. Aceasta mai deţinea şi alte autocamioane în inventar precum: GAZ 67, IAZ 210, ZIL 110, MOSCOVICI, PRAGA RN, TATRA 111 şi SKODA 706.
Aceste utilaje vor fi folosite pentru amenajarea parcurilor şi străzilor din localitate. Medgidia va deveni un oraş muncitoresc, iar numărul locuitorilor va înregistra o creştere constantă.
Surse bibliografice
S.J.A.N.C.,
Fond Primăria Medgidia, Dosar 111/1958
S.J.A.N.C.,
Fond Primăria Medgidia Dosar 130/1959
S.J.A.N.C.,
Fond Primăria Medgidia ,Dosar 141/1960
Adrian Ilie,
Primarii Medgidiei. Creştini şi musulmani, Editura Ex Ponto, Constanţa, 2017
Despre Adrian Ilie
Licențiat și masterat în istorie - Universitatea „ Ovidius” Constanța, șef de promoție.
Doctor în istorie și cursuri postuniversitare - Universitatea din București.
Profesor - Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza" Constanța/ Școala Gimnazială „Constantin Brâncuși” Medgidia.
Director adj. - Școala Gimnazială „Constantin Brâncuși” Medgidia (2017-2019).
Metodist, responsabil Cerc pedagogic și membru în Consiliul Consultativ (ISJ Constanța).
Autor al mai multor lucrări și studii despre Medgidia și Dobrogea.
Autor al unor studii și cărți de metodică și management.
Membru în Comisia Națională de Istorie din cadrul M.E.N.
Membru al Societății de Științe Istorice din România.
Membru al Asociației Culturale „Mehmet Niyazi” Medgidia.
Membru în grupurile de lucru pentru realizarea programelor școlare pentru gimnaziu în cadrul M.E.N. (Istorie /Istoria minorității turce în România).
Membru în Comisia monumentelor istorice Medgidia.
Realizator emisiune istorică - REPERE ISTORICE - Alpha Media TV (2013-2018).
Premii obținute pentru activitatea publicistică.
Premiul „Virgil Coman" pe anul 2017, conferit de Societatea de Științe Istorice din România.
Citește și:
Primele lucrări la construcţia Canalului Dunăre-Marea Neagră (1949-1953)
Galerie foto: