Licitații Constanța CN APM Constanța investește 30 de milioane de euro pentru modernizarea drumului care face legătura între Poarta 7 și Poarta 8
Licitații Constanța: CN APM Constanța investește 30 de milioane de euro pentru modernizarea drumului care face
06 Sep, 2024 12:35
ZIUA de Constanta
509
Marime text
Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța organizează o licitație pentru lucrări la drumuri, fiind vorba despre extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 și joncțiunea obiectivului „Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre – Marea Neagră" cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 și Poarta 8 spre zona de Nord a portului Constanța (Proiectare + Execuție).
Termenul limită până la care pot fi depuse ofertele este programat pe 16.09.2024, la ora 15:00. Valoarea estimată a contractului este de 148 424 000 de lei fără TVA (29.857.375,63 euro)
Obiectivul contractului îl reprezintă fluidizarea traficului spre Portul Constanța Nord. Investiția prevede realizarea unei legături rutiere directe între Autostrada A4 și Portul Constanța Nord fără „conflict” cu calea ferată care accede în Portul Constanța Nord. Aceasta presupune:
- Regeometrizarea sensului giratoriu actual din capătul estic al autostrăzii A4;
- Realizarea unui pasaj rutier denivelat peste calea ferată de acces în zona de Sud a Portului Constanța Nord și peste drumul de acces la Poarta 9;
- Realizarea unei noi intersecții giratorii la joncțiunea pasajului cu drumul de legătură dintre porțile P7 și P9;
- Extinderea la 4 (patru) benzi a drumului existent între noul sens giratoriu și Poarta P7 de acces în Port;
- Reabilitarea drumului existent cu 2 (două) benzi între noul sens giratoriu și Poarta P9 de acces în Port;
- Lucrări de canalizare pluvială;
- Alte lucrari conexe (racorduri / devieri de retele, relocari de obiecte, protective (balustrade), marcaje si semnalizare auto, iluminat public etc).
Autoritatea contractantă menționează că la stabilirea solutiei din proiect s-au avut în vedere mai multe criterii, ținându-se seama, în primul rând, de spațiul disponibil, în sensul afectării cât mai puțin a terenurilor proprietate particulară. De asemenea, a menţionat că, pentru îmbunătăţirea accesului în Portul Constanţa Nord cel puţin pentru autovehicule grele, este necesar ca intrarea şi ieşirea acestora să se facă pe la 2 (două) Porţi de acces.
Menţinerea unei singure Porţi de acces în Port, în speţă Poarta P7 nu va aduce o îmbunătăţire semnificativă a derulării traficului greu, indiferent de numărul benzilor de circulaţie care vor face legătura între aceasta şi autostrada A4. Prin urmare, se propune si utilizarea Porții 9 pentru accesul mijloacelor auto în Portul Constanta Nord. Acest deziderat se va obține odată cu realizarea de către CN APM SA a unui drum cu 2 (două) benzi de circulație, prin interiorul Portului, între Porțile P9 și P7.
Alte criterii luate în considerare au fost:
- Restricţiile impuse de prezenţa căii ferate pe partea de Vest a drumului existent dintre Porţile P7 şi P9;
- Existenţa pe partea estică a aceluiaşi drum a 2 (două) cazărmi şi a altor proprietaţi;
- Prezenţa pe partea de Est a drumului dintre Porțile P7 și P9 a conductei de refulare dintre Staţia de Pompare ape uzate din Portul de Lucru din Portul Constanţa Sud şi Staţia de Epurare Constanţa Sud;
- Existența unor cabluri de medie tensiune aparținând SC COMVEX – SA și de joasă tensiune și a unei fibre optice adiacentă împrejmuirii portului apartinand CN APM SA Constanța. - Gradul de utilizare scazut a Porţii P9, care este prevăzută cu toate dotările necesare controlului accesului în Port; - Viteza de proiectare este de 60km/h. S-a prevazut ca investitia să se realizeze în două etape, dar Antreprenorul este incurajat sa identifice lucrari si activitati aferente etapelor I si II care pot fi executate simultan in vederea scurtarii duratei de executie.
Lucrările aferente Etapei I: Drum cu 4 benzi în exteriorul portului: L=2,5 km (Alte lucrări realizate în cadrul acestei etape:
- demolări construcții; zid de sprijin - cca. 250 m;
- mutare parțială împrejmuire port – cca. 800 m și cabina poarta 8;
- relocări la cazărmile Constanța și Agigea;
- canalizare pluvială aferentă drumului cu 4 benzi – cca. 3100 m;
- relocări stâlpi susținere linie contact cale ferată;
- relocări utilități: conducta refulare – cca. 3200 m, conducta apă potabilă – cca. 420 m, cabluri electrice - cca. 800 m)
Consiliu de Administrație: Adrian-Daniel Gavruta, Suryan-Omar Dede, Catalin Diaconu, Mihnea - Claudiu Drumea, Elena Vlad, Dan – Alexandru Catana, Chirilă Constantin •Director General – Mihai Teodorescu, Director General Adjunct – Costin Valeriu Avătavului, Director Executiv – Ileana-Mirela Bîrchi, Director Financiar – Maria Mergiu, C.J cu atribuții delegate Serviciul Juridic și Guvernanță Corporativă – Tănase Iulian Pepi, Director Strategie Dezvoltare – Eugen Caruntu, Șef Serviciu Achizitii Publice – Hermina Bectemir, Șef Birou Accesare Proiecte Europene – Otilia Ifimov •Alti semnatari: Șef Birou Control Financiar Preventiv – Adrian Stănciuc, Responsabil contract din cadrul Biroului Accesare Proiecte Europene – Daniela Stanca, Responsabil Achizitie din cadrul Serviciului Achizitii Publice– Erna Silvia Braileanu •Minciu Adriana Simona – Reprezentant legal al furnizorului de servicii auxiliare achizitiei, Consim Management SRL.
În secțiunea Documente poate fi consultat în integralitate anunțul de participare la licitație.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
CN APM Constanța SA va achita peste 93 de milioane de euro pentru lucrările de dragare în porturile maritime (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii