Hărţi de zgomot reactualizate pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia. Licitaţia a fost adjudecată chiar de firma care ne arăta cu degetul în 2011!
Hărţi de zgomot reactualizate pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia. Licitaţia
08 May, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2876
Marime text
În luna aprilie a anului 2017, Primăria Constanţa realiza consultare de piaţă pentru serviciul privind „Realizare hărţi de zgomot pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia“. Consultarea urmărea obţinerea unei oferte de preţ în vederea realizării hărţii de zgomot pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia, în conformitate cu prevederile legislative ale HG nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant şi, respectiv, HG 944/2016 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant.
Printr-o procedură simplificată, în decembrie 2017, municipalitatea scotea la licitaţie serviciul privind „Realizare hărţi de zgomot pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia“.
Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanţa a mai fost refăcută în perioada decembrie 2015 - ianuarie 2016 şi a urmat procedura de aprobare/avizare a autorităţii locale pentru protecţia mediului în cursul anului 2016 şi a fost aprobată de Consiliul Local Constanţa în şedinţa din luna decembrie 2016. Valoarea estimată totală a contractului a fost de 222.500 de lei.
Pe 19.04.2018, contractul a fost atribuit societăţii Enviro Consult SRL din Bucureşti, la valoarea de 79.900 de lei fără TVA. Societatea are sediul social în Bucureşti şi îi are ca asociaţi pe Bogdan Gabriel Lazarovici şi George Tache. Domeniul principal de activitate al societăţii este reprezentat de activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei.
Menţionăm că aceeaşi societate a dat publicităţii în anii trecuţi clasamentul celor mai zgomotoase oraşe din ţară, unde Constanţa, cel puţin la nivelul anului 2011 ocupa un loc fruntaş negativ.
Revenind la contractul atribuit de municipalitate luna trecută, realizarea hărţii se va face pentru următoarele surse de zgomot: traficul rutier; zone industriale unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în Anexa 1 la Legea 278/2013 privind emisiile industriale; cartarea zgomotului se va realiza separat pentru traficul rutier, zonele industriale.
Hărţile digitale de bază (suport) pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia trebuie să fie întocmite în format 3D şi să conţină următoarele: aliniament drum; clădiri (diferenţiat, în clădiri de locuit şi clădiri cu altă destinaţie decât cea de locuit, inclusiv şcoli şi spitale, înălţime, număr locuinţe, număr de locuitori etc.) din interiorul limitei administrative a aglomerării şi cele care sunt în afara aglomerării şi sunt considerate bariere în cazul propagării zgomotului provenit de la sursele de zgomot din afara limitei administrative, care influenţează nivelurile de zgomot din interiorul limitei administrative a aglomerării; toate clădirile din oraş care sunt de tip rezidenţial să aibă alocată populaţia, iar cele care nu sunt de tip rezidenţial, precum spitale, şcoli, primărie, clădiri administrative, industriale, birouri particulare, hoteluri - fără alocare de populaţie (precizată în mod expres în conţinutul hărţii de zgomot); materialul predat trebuie să conţină o demonstraţie despre modul de alocare a traficului de vehicule pe arterele de circulaţie, ţinând cont inclusiv de arterele cu sens unic sau fără sens unic; curbe de nivel ale terenului; atenuarea la sol; suprafeţe de atenuare zgomot (ex.: păduri, parcuri, grădini publice etc.); zonele industriale (cu măsurători concrete).
Prestatorul va pune la dispoziţia beneficiarului următoarele: toate hărţile de zgomot în format GIS (shp, pdf, jpeg); zonele liniştite (în format GIS) existente şi propuse (viitoare). Realizarea hărţilor strategice de zgomot va cuprinde: câte trei exemplare din fiecare hartă strategică de zgomot care arată situaţia anului calendaristic precedent, pe format de hârtie, la o scară de 1:10.000, şi pe suport electronic; un raport care să menţioneze datele utilizate în procesul de cartare a zgomotului în vederea realizării hărţilor strategice de zgomot, precum şi calitatea, acurateţea, modul de utilizare şi sursa acestora, pe format de hârtie şi pe suport electronic; un raport care să conţină toate datele obţinute în urma realizării fiecărei hărţi strategice de zgomot şi prezentate potrivit prevederilor anexei nr. 7 a HG nr. 674/2007 pentru modificarea şi completarea HG nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, pe format de hârtie şi pe suport electronic; un raport care să conţină o prezentare a evaluării rezultatelor obţinute prin cartarea de zgomot pentru fiecare hartă strategică de zgomot în parte, pe format de hârtie şi pe suport electronic.
Realizarea hărţilor strategice de zgomot se va executa separat pentru fiecare sursă de zgomot, pe baza indicatorilor de zgomot L (zsn) şi L (noapte), la înălţimea de evaluare de 4 m şi pentru intervale de valori de 5dB.
Vă reamintim că, în anul 2011, Portul Constanţa era cel mai poluat sector al oraşului din punct de vedere fonic. Aceasta a fost cel puţin concluzia hărţii de poluare fonică a municipiului Constanţa, realizată de Primăria Constanţa.
După zona portuară, în topul poluării fonice se află principalele artere rutiere din municipiul Constanţa. Vorbim aici de bulevardele Tomis, Mamaia, Lăpuşneanu, Aurel Vlaicu sau strada Soveja. Întocmirea hărţii de zgomot a municipiului Constanţa a fost obligatorie, alături de alte hărţi de zgomot de aglomerări urbane, fiind una dintre condiţiile de aderare a României la Uniunea Europeană.
Despre toate procedurile publice cu impact asupra judeţului Constanţa, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteţi citi accesând categoria „Combaterea criminalităţii în achiziţiile publice“.
Citeşte şi:
Constanţa. Lista obiectivelor pentru care este necesară întocmirea hărților strategice de zgomot. Cine le face și până când
Harta de zgomot marca Mazare scumpa si de ochii lumii
Constanţa, locul doi în topul celor mai zgomotoase judeţe
Printr-o procedură simplificată, în decembrie 2017, municipalitatea scotea la licitaţie serviciul privind „Realizare hărţi de zgomot pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia“.
Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanţa a mai fost refăcută în perioada decembrie 2015 - ianuarie 2016 şi a urmat procedura de aprobare/avizare a autorităţii locale pentru protecţia mediului în cursul anului 2016 şi a fost aprobată de Consiliul Local Constanţa în şedinţa din luna decembrie 2016. Valoarea estimată totală a contractului a fost de 222.500 de lei.
Pe 19.04.2018, contractul a fost atribuit societăţii Enviro Consult SRL din Bucureşti, la valoarea de 79.900 de lei fără TVA. Societatea are sediul social în Bucureşti şi îi are ca asociaţi pe Bogdan Gabriel Lazarovici şi George Tache. Domeniul principal de activitate al societăţii este reprezentat de activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei.
Menţionăm că aceeaşi societate a dat publicităţii în anii trecuţi clasamentul celor mai zgomotoase oraşe din ţară, unde Constanţa, cel puţin la nivelul anului 2011 ocupa un loc fruntaş negativ.
Revenind la contractul atribuit de municipalitate luna trecută, realizarea hărţii se va face pentru următoarele surse de zgomot: traficul rutier; zone industriale unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în Anexa 1 la Legea 278/2013 privind emisiile industriale; cartarea zgomotului se va realiza separat pentru traficul rutier, zonele industriale.
Hărţile digitale de bază (suport) pentru municipiul Constanţa, cartierul Palazu Mare şi staţiunea Mamaia trebuie să fie întocmite în format 3D şi să conţină următoarele: aliniament drum; clădiri (diferenţiat, în clădiri de locuit şi clădiri cu altă destinaţie decât cea de locuit, inclusiv şcoli şi spitale, înălţime, număr locuinţe, număr de locuitori etc.) din interiorul limitei administrative a aglomerării şi cele care sunt în afara aglomerării şi sunt considerate bariere în cazul propagării zgomotului provenit de la sursele de zgomot din afara limitei administrative, care influenţează nivelurile de zgomot din interiorul limitei administrative a aglomerării; toate clădirile din oraş care sunt de tip rezidenţial să aibă alocată populaţia, iar cele care nu sunt de tip rezidenţial, precum spitale, şcoli, primărie, clădiri administrative, industriale, birouri particulare, hoteluri - fără alocare de populaţie (precizată în mod expres în conţinutul hărţii de zgomot); materialul predat trebuie să conţină o demonstraţie despre modul de alocare a traficului de vehicule pe arterele de circulaţie, ţinând cont inclusiv de arterele cu sens unic sau fără sens unic; curbe de nivel ale terenului; atenuarea la sol; suprafeţe de atenuare zgomot (ex.: păduri, parcuri, grădini publice etc.); zonele industriale (cu măsurători concrete).
Prestatorul va pune la dispoziţia beneficiarului următoarele: toate hărţile de zgomot în format GIS (shp, pdf, jpeg); zonele liniştite (în format GIS) existente şi propuse (viitoare). Realizarea hărţilor strategice de zgomot va cuprinde: câte trei exemplare din fiecare hartă strategică de zgomot care arată situaţia anului calendaristic precedent, pe format de hârtie, la o scară de 1:10.000, şi pe suport electronic; un raport care să menţioneze datele utilizate în procesul de cartare a zgomotului în vederea realizării hărţilor strategice de zgomot, precum şi calitatea, acurateţea, modul de utilizare şi sursa acestora, pe format de hârtie şi pe suport electronic; un raport care să conţină toate datele obţinute în urma realizării fiecărei hărţi strategice de zgomot şi prezentate potrivit prevederilor anexei nr. 7 a HG nr. 674/2007 pentru modificarea şi completarea HG nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, pe format de hârtie şi pe suport electronic; un raport care să conţină o prezentare a evaluării rezultatelor obţinute prin cartarea de zgomot pentru fiecare hartă strategică de zgomot în parte, pe format de hârtie şi pe suport electronic.
Realizarea hărţilor strategice de zgomot se va executa separat pentru fiecare sursă de zgomot, pe baza indicatorilor de zgomot L (zsn) şi L (noapte), la înălţimea de evaluare de 4 m şi pentru intervale de valori de 5dB.
Vă reamintim că, în anul 2011, Portul Constanţa era cel mai poluat sector al oraşului din punct de vedere fonic. Aceasta a fost cel puţin concluzia hărţii de poluare fonică a municipiului Constanţa, realizată de Primăria Constanţa.
După zona portuară, în topul poluării fonice se află principalele artere rutiere din municipiul Constanţa. Vorbim aici de bulevardele Tomis, Mamaia, Lăpuşneanu, Aurel Vlaicu sau strada Soveja. Întocmirea hărţii de zgomot a municipiului Constanţa a fost obligatorie, alături de alte hărţi de zgomot de aglomerări urbane, fiind una dintre condiţiile de aderare a României la Uniunea Europeană.
Despre toate procedurile publice cu impact asupra judeţului Constanţa, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteţi citi accesând categoria „Combaterea criminalităţii în achiziţiile publice“.
Citeşte şi:
Constanţa. Lista obiectivelor pentru care este necesară întocmirea hărților strategice de zgomot. Cine le face și până când
Harta de zgomot marca Mazare scumpa si de ochii lumii
Constanţa, locul doi în topul celor mai zgomotoase judeţe
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii