Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
12:24 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Spitalul Județean Constanța, contract cu Romanian Soft Company pentru sistemul „fără de care nu se poate desfășura actul medical“ (DOCUMENT)

ro

14 Jun, 2023 10:58 1952 Marime text
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Sfântul Apostol Andrei Constanța a semnat cu societatea Romanian Soft Company contractul pentru sistemul Hipocrate.
  • Contractul a fost atribuit prin negociere fără publicare prealabilă, are o durată de șase luni, iar valoarea totală este de 219.000 de lei fără TVA, aceasta fiind valoarea la care a fost estimat inițial.
Spitalul Clinic Județean de Urgență Sfântul Apostol Andrei Constanța a semnat cu societatea Romanian Soft Company contractul vizând actualizarea și suportul tehnic pentru sistemul Hipocrate al spitalului, „fără de care nu se poate desfășura actul medical“, potrivit reprezentanților unității medicale.
 
Contractul a fost atribuit prin negociere fără publicare prealabilă, are o durată de șase luni, iar valoarea totală este de 219.000 de lei fără TVA, aceasta fiind valoarea la care a fost estimat inițial.
 
Informațiile privind atribuirea au fost publicate în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, unde se explică și motivul pentru care s-a ales procedura de atribuire.
 
Cele două entități nu se află la primul contract vizând sistemul Hipocrate, contracte similare fiind semnate și în anii anteriori.
 
Conform datelor oficiale, este vorba despre servicii de actualizare și suport tehnic sistem Hipocrate, nefiind posibilă subcontractarea.
 
Despre contract
 
În descrierea succintă a contractului se arată că prezenta procedură are ca obiect achiziția unor servicii de asistență tehnică și mentenanță prin care să fie asigurate:
•        Suport tehnic prin toate mijloacele electronice: telefon, fax, internet, e-mail
•        Actualizări legislative: menținerea la zi a produsului Hipocrate (incluzând raportări) în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

•        Actualizarea permanentă a documentației tehnice conform modificărilor: prestatorul va defini un interval de timp în care va fi capabil să modifice documentația tehnică în funcție de actualizările aduse sistemului informatic
•        Monitorizarea și îmbunătățirea performanțelor sistemului: prestatorul va prezenta modalitatea tehnică și va propune procedura de monitorizare
•        Monitorizarea serverului de aplicație și a bazei de date
•        Instruirea personalului: instruirea utilizătorilor pentru funcționalitățile nou dezvoltate în concordanță cu actualizările legislative.
•        Asistenţă tehnică Raportări
•        Servicii de support tehnic e-CARD
 
De asemenea, legat de procedura negocierii fără publicare prealabilă, reprezentanții spitalului au arătat în datele oficiale că aceasta a fost necesară dată fiind „extrema urgență determinată de evenimente care nu puteau fi prevăzute de către autoritatea contractantă și în conformitate cu condițiile stricte prevăzute de Directiva 2014/24/UE“.
 

„Medicul trebuie să trimită îngrijitoarea după investigații“
 
În justificarea urgenței demarării prezentei proceduri sunt aduse mai multe argumente.
 
Astfel, reprezentanții SCJU au precizat că „este necesară încheierea unui contract de prestări servicii mentenanță pentru sistemul integrat Hipocrate fără de care nu se poate desfășura actul medical, având în vedere că serviciile de analize medicale și imagistică sunt externalizate și interconectate în timp real cu sistemul Hipocrate, astfel încât lipsa mentenanței ar putea duce la sincope în realizarea actului medical: întârzieri ale operațiilor vitale având în vedere că, dacă sistemul nu este operabil, medicul trebuie să trimită îngrijitoarea după investigații, timp care ar putea fi vital pentru viața pacientului“.
 
De asemenea, s-a vorbit și despre faptul că „lipsa funcționării sistemului integrat Hipocrate sau funcționarea defectuasă a acestuia poate duce la dublarea sau lipsa medicației pacientului mutat de pe o secție pe alta în funcție de patologia acestuia, în sensul că fișa de observație/internare este unică și salvată în sistemul electronic Hipocrate“.
 
„Pe de altă parte, serviciile administrative sunt interconectate de la achiziții, depozit, farmacie, contabilitate, astfel că lipsa unei mentenanțe a sistemului duce la imposibilitatea recepționării materialelor sanitare/medicamente necesare pentru a intra în gestiunea secțiilor pentru realizarea unui act medical corect și complet, iar pe de altă parte, posibilitatea de «rupere» a traseului unei facturi de la comandă la plată poate duce la plata penalităților conform legislației în vigoare“, au mai spus reprezentanții SCJU.
 
„Contractul de prestări servicii mentenanță acoperă și modulul de resurse umane fără de care nu se poate desfășura activitatea spitalului, având în vedere că lipsa unei mentenanțe duce la lipsa pontajelor, imposibilitatea eliberării documentelor pentru angajați și implicit lipsa plăților contribuțtiilor către stat și a salariilor“, conform sursei citate.
 
În plus, se arată că „lipsa mentenanței întregului sistem va duce la discrepanțe între realitate și ceea ce se va raporta către DSP, Casa Națională de Sănătate sau oricare alt organ abilitat către care se înaintează periodic rapoarte în urma cărora sunt decontate serviciile medicale prestate de SCJU Constanța“.
 
Ca un ultim aspect, „policlinica de adulți și copii beneficiază de sistem online pentru programări. Fără această mentenanță, acest serviciu va fi sistat având în vedere numărul mare de accesări“.
 
„Având în vedere că cele menționate mai sus determină o situație de extremă urgență, autoritatea contractantă demarând o altă procedură de negociere cu sursa unică anulată în urma avizului ANAP și a îndrumării privind dependența de un soft și furnizor de servicii IT, considerăm că este necesară mentenanța pe software-ul Hipocrate astfel încât autoritatea contractanta să-și poată desfășura activitatea din punct de vedere medical și logistic în condiții optime. Autoritatea contractantă va lua măsuri în perioada contractată (6 luni) conform îndrumării ANAP, iar termenul necesar pentru organizarea și desfășurarea procedurii de licitație deschisă a prestării de servicii care fac obiectul prezentului act este mult prea mare având în vedere nevoia stringentă de suport tehnic 24/24, 7/7“, au mai arătat reprezentanții unității medicale.
 
Despre Romanian Soft Company SRL
 
Potrivit Confidas.ro, compania Romanian Soft Company a fost înființată în anul 2000 și are sediul social în București, Sectorul 3, pe strada Prisaca Dornei, ocupându-se de „activități de editare a altor produse software“.
 
Asociatul majoritar este Genius IT Solutions SRL (83,85%), în timp ce Cristina Ioana Crăciun și Gheorghe Gabriel Oprea dețin câte 8,07%.
 
Administratori sunt Gheorghe Gabriel Oprea și Alexandra Mădălina Voicu.
 
Conform sursei citate, compania Romanian Soft Company SRL a încheiat contracte de achiziții publice în valoare totală de 72.151.830,57 de lei, iar printre autoritățile contractante se numără Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Agenția Națională pentru Locuințe, Agenția Națională Anti-Doping, dar și altele.
 
În Secțiunea Document poate fi consultat anunțul de atribuire.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Contract la Spitalul Județean Constanța ce poate fi atribuit unei singure firme. Explicațiile oficiale
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii