Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
08:18 07 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Angajări Constanța Spitalul Orășenesc Hârșova face angajări. Ești interesat?

ro

07 Mar, 2025 15:03 1101 Marime text
Spitalul Orășenesc Hârșova. Sursa foto - google.mapsSpitalul Orășenesc Hârșova, cu sediul în orașul Hârșova, str. Vadului, nr.76, jud. Constanța organizează în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 166 din 26 ianuarie 2023 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice sau din direcţiile de sănătate publică, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi sau din direcţiile de sănătate publică, respectiv a funcţiei de farmacist­ şef în unităţile sanitare publice cu paturi, CONCURS pentru ocuparea unei funcţii contractual vacante, cu normă întreagă, perioadă determinată, astfel:
                               
Nr.crt Denumire post Nivel studii Nr. posturi Nivel post Locul de muncă unde este postul vacant Perioada si durata timpului de muncă
 
1
 
Farmacist Șef
 
S
 
1
 
Execuție
Farmacia cu circuit închis a Spitalului Orășenesc Hârșova Determinată până la data de 20.11.2026, normă întreagă, 7 ore/zi
  1. CONDIŢII GENERALE DE PARTICIPARE ALE  CANDIDATULUI:
  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003-Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
  6. nu a fost condamnat(ă) definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  1. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din HG nr.1336/2022; 
 
II. CONDIŢIILE SPECIFICE DE PARTICIPARE ALE CANDIDATULUI

1. Farmacist şef- Farmacia cu circuit închis a Spitalului Orășenesc Hârșova:
  • absolvent învăţământ universitar cu studii de lungă durată cu diplomă de licenţă în specializarea farmacie;
  • să facă dovada că este membru al organizaţiei profesionale cu viză pe anul în curs (certificate de membru);
  • să facă dovada că are minim 2 ani experienţă profesională.
 
  1. PENTRU ÎNSCRIERE LA CONCURS CANDIDAŢII VOR DEPUNE, ÎN INTERVALUL ORAR 1000-1500, LA COMPARTIMENTUL R.U.N.O.S. UN DOSAR CARE VA CUPRINDE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei 1.336/2022 personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice (HG nr. 1.336/2022);
  2. copia de pe diploma de licenţă:
  3. copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
  4. dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin.(1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit.
    1. sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art.39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România;
    2. acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;
    3. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
    4. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art.I alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copiii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  1. adeverinţă medicală care să ateste starea·de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. curriculum vitae, model comun european.
  5. chitanţă taxă de concurs de 150 lei.
  • Actele de stare civilă (carte de identitate, certificat de naştere, de căsătorie, etc.), actele de studii (inclusiv certificate, adeverinţe, atestate de absolvire, avize, asigurări etc.) trebuie prezentate în original secretarului de comisie.
  • Fiecare candidat va primi un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs, iar rezultatele fiecărei probe vor fi căutate după acest număr.
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  • Copiile de pe actele prevăzute la lit. b), c), i) şi j), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
  • Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
  •   La toate probele candidaţii vor prezenta ACTUL DE IDENTITATE VALABIL.
  Concursul pentru ocuparea postului vacant constă în parcurgerea A TREI ETAPE    SUCCESIVE, după cum urmează:
  1. selecţia dosarelor de concurs şi stabilirea punctajului rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa 3 la Ordin,
  2. proba scrisă,
  3. proba practică/proba clinică, în funcţie de specificul postului publicat la concurs.Se pot prezenta la următoarea probă de concurs doar candidaţii declaraţi admişi la etapa anterioară.
IV.  CALENDAR DE DESFAŞURARE A CONCURSULUI

Concursul/examenul pentru ocuparea postului temporar vacant publicat va avea loc la sediul    Spitalului Orășenesc Hârșova, conform următorului calendar de desfăşurare:

Calendarul de desfăşurare a concursului/examenului organizat pentru ocuparea postului de Farmacist Şef
 
Nr. crt. Activităţi Data şi ora
1. Publicarea anunţului 03.03.2025
 

2.
 
Depunerea dosarelor de participare la concurs la sediul instituţiei
Până în 13.03.2025
ora 1200
3. Selecţia dosarelor de înscriere (Proba A) şi stabilirea punctajului rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D)  
 
14.03.2025 ora 900
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor 14.03.2025 ora 1600
5. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor 17.03.2025
Pâna la ora 1000
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 18.03.2025
ora 1600
7. Proba scrisă 19.03.2025
ora 900
8. Afişarea rezultatelor probei scrise 19.03.2025
ora 1600
9. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise 20.03.2025

Pâna la ora 1000
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 21.03.2025 Ora 1600
11. Sustinere probă practică/clinică 24.03.2025 ora 1000
12. Afisare rezultate probă practică/clinică 24.03.2025 ora 1600
13. Depunerea contestaţiilor probă practică/clinică 25.03.2025
 Pâna la ora 1000
14. Afişarea rezultate solutionare contestatii probă practică/clinică 26.03.2025 Ora 1500
15. Afişarea rezultate finale concurs 26.03.2025 Ora 1600
 
 

Bibliografia:
  1. Cristea AN, Negreș S, Marineci CD, Turculeț IL, Chiriță C, Brezina A, Pavelescu M, Hrișcu A, Dogaru MT, Vari CE, Mogoșan C, Popescu F, Cristescu C, Țărălungă G.:Tratat de Farmacologie, Ediția I, sub redacția Cristea AN, Editura Medicală 2005-2020, pag: 36-49, 50-67, 84-106, 121-131, 138-146, 163-200, 321-366, 371-392, 411-459, 477-495, 507-577, 598-611, 617-638, 661-687, 761-772, 955-1058.
  2. Dobrescu D, Negreș S, Dobrescu L, McKinnon R: MEMORED Ediția a-27-a, Editura Universitară, București, 2021, pag: 52-83, 91-111, 117-155, 188-216, 269-270, 276-309, 325-398, 537-599, 827-862, 837-882, 898-916, 920-943, 1040-1074.
  3. Popovici I, Lupuleasa D: Tehnologie Faraceutică – Volumul I, Ediția a IV-a, Editura Polirom, Iași, 2017, pag: 168-188, 221-243, 282-329, 330-341, 369-420, 487-528, 587-589, 592-631, 664-715.
  4. Popovici I, Lupuleasa D: Tehnologie Farmaceutică – Volumul II, Ediția a II-a, Editura  Polirom, Iași, 2017: 159-221, 253-258, 413-495, 672-713, 777-789, 900-961.
  5. Popovici I, Lupuleasa D: Volumul III, Ediția a II-a, Editura  Polirom, Iași, 2017:185-256, 392-530, 621-647.
  6. Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor stupefiante și psihotrope.
  7. HG nr. 1915/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice  de aplicare a prevederilor Legii nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor stupefiante și psihotrope;
  8. Legea nr. 95/2006 repbulicată cu modificările și completările ulterioare – Titlul XIV.
Tematica:
  1. Hipnotice și sedative;
  2. Tranchilizante;
  3. Antidepresive;
  4. Antiparkinsoniene și anticonvulsivante;
  5. Analgezice opioide și analgezice antipiretice;
  6. Antitusive și expectorante;
  7. Antiasmatice;
  8. Antianginoase;
  9. Antihipertensive;
  10. Medicația insuficienței cardiace;
  11. Medicația anticoagulantă și antiagregantă plachetară;
  12. Diuretice;
  13. Antiulceroase;
  14. Medicația tulburărilor de motilitate ale tractului gastrointestinal: antivomitive, antidiareice, laxative-purgative, antispastice;
  15. Medicația antiostoporotică;
  16. Medicația dislipidemiilor;
  17. Medicația antidiabetică;
  18. Antiinflamatoare și antireumatice;
  19. Antibiotice și chimioterapice antimicrobiene;
  20. Formularea soluțiilor și materii prime;
  21. Tehnologia soluțiilor;
  22. Forme farmaceutice auriculare. Forme farmaceutice nazale. Forme farmaceutice bucofaringiene;
  23. Medicamente injectabile: formularea, caracterele și controlul calității;
  24. Forme farmaceutice perfuzabile;
  25. Forme farmaceutice oftamlmice;
  26. Emulsii – formulare, materii prime, caracterele și controlul calității;
  27. Suspensii – formulare, materii prime, tehnologia de fabricare, caracterele și controlul calității;
  28. Forme farmaceutice semisoide pentru aplicații cutanate – formulare, caracterele și controlul calității;
  29. Forme farmaceutice rectale – formulare, materii prime, caracterele și controlul calității;
  30. Comprimate – formulare, materii prime, tehnologia de fabricare, caracterele și controlul calității;
  31. Capsule operculate;
  32. Forme farmaceutice moderne;
  33. Compatibilitatea, stabilitatea și conservarea medicamentelor;
  34. Biodisponibilitatea medicamentelor. Bioechivalența;
  35. Regimul produselor toxice și stupefiante conform Legii nr. 339/2005;
  36. Exercitarea profesiei de farmacist conform Legii nr. 95/2006.
Informații suplimentare se pot obține de la sediul institutiei, de pe website https://spitalharsova.ro/, la numărul de telefon 0241870208 sau la e-mail  -   resurseumane@spitalharsova.ro. 

Instituția angajează și zugrav 
 
Spitalul Orășenesc Hârșova cu sediul în Hârșova, Str. Vadului, nr. 76, jud. Constanța, organizează concurs pentru ocuparea unui post unic vacant în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/ 28.10.2022, după cum urmează:  muncitor calificat - ZUGRAV, 1 post unic vacant, normă întreagă, compartiment Administrativ,  8 ore pe zi; 40 de ore pe săptămână, pe perioadă nedeterminată,.
 
Condiţiile generale de participare
Pentru a ocupa un post contractual vacant candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336/ 28.10.2022:
  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiții specifice pentru ocuparea postului de muncitor calificat - ZUGRAV:
-acte studii (calificare) în meseria de zugrav;
-nivel de studii M;G;
-vechime – nu este necesar.
 
Concursul se desfășoară în trei etape:
  1. selecţia dosarelor de înscriere;
  2. proba scrisă.
  3. interviul

Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune un dosar care va conține următoarele documente:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. curriculum vitae, model comun european.
  10. taxa de inscriere 100 ron

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL INSTITUȚIEI:

 
Nr.
crt.
Activităţi Data si ora
1. Publicarea anunțului 03.03.2025
2. Data limită de depunere a dosarelor de participare la concurs la adresa: Spitalul Orășenesc Hârșova cu sediul în Hârșova, Str.
Vadului, nr. 76, jud. Constanța,
19.03.2025 ora 15.00
3. Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs  
21.03.2025 ora 10.00
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor 21.03.2025 ora 16.00
5. Depunerea contestaţiilor privind
rezultatele selecţiei dosarelor
24.03.2025
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 25.03.2025
7. Susţinerea probei scrise 26.03.2025 ora   11.00
8. Afişarea rezultatului probei scrise 26.03.2025 ora 16.00
9. Depunerea contestaţiilor privind
rezultatele probei scrise
27.03.2025 ora 08.00-15.00
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 27.03.2025 ora 16.00
11. Susţinerea probei interviu 28.03.2025 ora 10.00
12. Afişarea rezultatelor probei interviu 28.03.2025 ora 16.00
13. Depunerea contestaţiilor privind proba interviu 31.03.2025 ora 10.00
14. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor privind proba interviului 31.03.2025 ora 15.00
15. Afişarea rezultatului final 31.03.2025 ora 16.00

Bibliografie
  • Cartea zugravului si vopsitorului
  • Legea Nr.53 /2003 Codul muncii
  • Legea Nr. 307 /2006, republicata, privind apararea impotriva incendiilor
-     Legea Nr. 319 /2006 ,
 
 TEMATICĂ
  1. Mortare si betoane.
    1. Condiții de respectat la prepararea si folosirea mortarelor
    2. Prepararea mortarelor
  2. Betoane cu lianti minerali
    1. Caracteristicile betonului
    2. Prepararea betoanelor
  3. Procedee de pregatire a suprafetelor suport
    1. Pregatirea suprafetelor vechi pentru o noua zugravire sau vopsire
  4. Protectia muncii la lucarrile de zugraveli si vopsitorii
  5. Protectia muncii la lucarrile de placare
  6. Obligatiile lucratorilor conf art 23 si 23 din Legea 319 /2006 privind securitatea si sanatatea in munca.
  7. Legea 53/2003 Codul muncii, Titlul III, Cap 1, Sectiunea a 4-a- Norma de lucru
  8. Obligatiile principale ale salariatilor la locul de munca, art 22 din Legea 307 /2006 privind apararea impotriva incendiilor
Detalii privind condițiile specifice și bibliografia de concurs sunt disponibile pe site-ul spitalului www.spitalharsova.ro, sau la e-mail resurseumane@spitalharsova.ro.

Instituția menționează că au fost respectate prevederile O.U.G. 90/2017.



Citește și:

Grădinița cu program prelungit „Kidoera“ din Constanța angajează educatori
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii