160 de ani de la inaugurarea primei rafinării de petrol din lume Placă aniversară, dezvelită la statuia lui Anghel Saligny din Constanţa (galerie foto)
160 de ani de la inaugurarea primei rafinării de petrol din lume: Placă aniversară, dezvelită la statuia lui
30 Jun, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2871
Marime text
Ieri, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti a marcat împlinirea a 160 de ani de la inaugurarea primei rafinării de petrol din lume, prilej cu care, la Constanţa, s-a dezvelit placa aniversară la statuia lui Anghel Saligny situată în incinta Portului Constanţa şi s-au oferit medalii şi diplome omagiale.
Evenimentul a fost organizat de Primăria Municipiului Constanţa, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti, Societatea Cultural-Istorică „Mihai Viteazul“ şi Consiliul Judeţean Prahova. Acţiunea a fost denumită „Prahova, 2017 - Capitală Mondială a Petrolului“ şi s-a desfăşurat în cadrul Programului Naţional „România 100“.
Tradiţia prelucrării petrolului a impus şi specializarea în acest domeniu a cât mai multor persoane, iar instituţia ploieşteană a fost prima din Europa care a şcolit mii de ingineri în toate domeniile ce ţin de extragerea şi prelucrarea ţiţeiului.
Petrolul a avut o importanţă deosebită în economia românească. El a reprezentat baza modernizării ţării pentru o lungă perioadă. Momentul declanşator al saltului spre modernitate l-a constituit anul 1857, prin înfiinţarea primei rafinării de tip modern din lume, la Ploieşti.
Născut la 19 aprilie 1854, Anghel Saligny a fost un remarcabil inginer constructor, precursor mondial al științei construcțiilor metalice și de beton armat, autor de multiple invenții și soluții unice în proiectarea și construirea podurilor și a construcțiilor industriale, pentru fundația cheiurilor portuare și a docurilor, precum și a silozurilor de grâu prin folosirea prefabricatelor de beton, toate în premieră mondială.
Între anii 1889 și 1909 a condus lucrările de amenajare a portului Constanța, introducând pentru prima oară în România piloții și radierele din beton armat în construcțiile portuare și proiectând silozurile de cereale și stația de petrol. Printre celelalte lucrări ale sale se numără linia de cale ferată Târgu Jiu - Filiași, tunelul de cale ferată din Valea Mostiștei, portul Ramadan (Giurgiu) etc.
Citeşte şi:
Constanţa de odinioară
„Este greu să-ţi dobândeşti drepturile odată ce n-ai ştiut să le revendici, să le serveşti şi să le aperi“
14 septembrie 1895 - inaugurarea Podului de la Cernavodă
La 33 de ani, Anghel Saligny semna în oţel blazonul Dobrogei (galerie foto)
Evenimentul a fost organizat de Primăria Municipiului Constanţa, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti, Societatea Cultural-Istorică „Mihai Viteazul“ şi Consiliul Judeţean Prahova. Acţiunea a fost denumită „Prahova, 2017 - Capitală Mondială a Petrolului“ şi s-a desfăşurat în cadrul Programului Naţional „România 100“.
Tradiţia prelucrării petrolului a impus şi specializarea în acest domeniu a cât mai multor persoane, iar instituţia ploieşteană a fost prima din Europa care a şcolit mii de ingineri în toate domeniile ce ţin de extragerea şi prelucrarea ţiţeiului.
Petrolul a avut o importanţă deosebită în economia românească. El a reprezentat baza modernizării ţării pentru o lungă perioadă. Momentul declanşator al saltului spre modernitate l-a constituit anul 1857, prin înfiinţarea primei rafinării de tip modern din lume, la Ploieşti.
Născut la 19 aprilie 1854, Anghel Saligny a fost un remarcabil inginer constructor, precursor mondial al științei construcțiilor metalice și de beton armat, autor de multiple invenții și soluții unice în proiectarea și construirea podurilor și a construcțiilor industriale, pentru fundația cheiurilor portuare și a docurilor, precum și a silozurilor de grâu prin folosirea prefabricatelor de beton, toate în premieră mondială.
Între anii 1889 și 1909 a condus lucrările de amenajare a portului Constanța, introducând pentru prima oară în România piloții și radierele din beton armat în construcțiile portuare și proiectând silozurile de cereale și stația de petrol. Printre celelalte lucrări ale sale se numără linia de cale ferată Târgu Jiu - Filiași, tunelul de cale ferată din Valea Mostiștei, portul Ramadan (Giurgiu) etc.
Citeşte şi:
Constanţa de odinioară
„Este greu să-ţi dobândeşti drepturile odată ce n-ai ştiut să le revendici, să le serveşti şi să le aperi“
14 septembrie 1895 - inaugurarea Podului de la Cernavodă
La 33 de ani, Anghel Saligny semna în oţel blazonul Dobrogei (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii