Autoritatea Navala Română răspunde acuzațiilor făcute de mai mulți căpitani din portul Constanța- „Nu au fost întrunite condițiile necesare pentru suspendarea manevrelor portuare“ (FOTO+VIDEO)
Autoritatea Navala Română răspunde acuzațiilor făcute de mai mulți căpitani din portul Constanța- „Nu
10 Feb, 2025 14:38
ZIUA de Constanta
385
Marime text
![](/static/www_v2/img/logo.jpg)
![](images/stories/2025/02/10/C%C4%82T%C4%82/anre.jpg)
![](https://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2025/02/10/C%C4%82T%C4%82/anre.jpg)
Mai mulți căpitani susțin că autoritățile portuare le-au pus viețile în pericol. Aceștia au recurs la a sesiza DNA.
Un căpitan portuar susține că, în ciuda condițiilor periculoase, echipajele și piloții maritimi au fost forțați să efectueze manevre, ceea ce le-a pus în pericol viața. El consideră că autoritatea portuară ar fi trebuit să țină cont de opinia echipajului și să restricționeze traficul.
Autoritatea Navală Română a oferit un punct de vedere privitor la acest incident. Aceștia au precizat că, împreună cu Serviciul VTMIS Constanța au respectat în totalitate prevederile Regulamentului Portuar al porturilor maritime românești, aflate în administrarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța.
În ceea ce privește sesizarea formulată de un grup de căpitani din portul Constanța, referitoare la suspendarea manevrelor în data de 6 februarie 2025, datele înregistrate prin sistemul integrat de management al traficului maritim indică faptul că nu au fost întrunite condițiile necesare pentru aplicarea măsurii de suspendare a manevrelor portuare.- transmit reprezentanșii ANRE.
Oficial de la Autoritatea Navală Română
Autoritatea Navală Română și Serviciul VTMIS Constanța au respectat în totalitate prevederile Regulamentului Portuar al porturilor maritime românești, aflate în administrarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța.
Regulamentul, în vigoare din anul 2023, stipulează la Art. 34, alin. (3) Căpitănia de port, direct sau prin VTS poate suspenda efectuarea manevrelor atunci când vântul depășeșete forța 7 BFS în portul Constanța sau forța 6 BFS în zona Midia și portul Mangalia, sau când vizibilitatea afectează desfășurarea manevrelor în siguranță.
În ceea ce privește sesizarea formulată de un grup de căpitani din portul Constanța, referitoare la suspendarea manevrelor în data de 6 februarie 2025, datele înregistrate prin sistemul integrat de management al traficului maritim indică faptul că nu au fost întrunite condițiile necesare pentru aplicarea măsurii de suspendare a manevrelor portuare.
Pentru clarificare, forța 7 BFS corespunde unei viteze a vântului cuprinse între 13,9 și 17 m/s. Conform înregistrărilor meteorologice din data de 6 februarie 2025, viteza maximă a vântului a fost de 15 m/s, în rafale și doar pentru perioade foarte scurte de timp.
Citește și:
Reacția ANREMai mulți căpitani susțin că autoritățile portuare le-au pus viețile în pericol- „Am sesizat DNA“ (FOTO+VIDEO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Vezi toate STIRILE VIDEO!
Comentarii