Ce nereguli au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la DGASPC Constanța (DOCUMENT)
Ce nereguli au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la DGASPC Constanța (DOCUMENT)
20 Aug, 2024 11:53
ZIUA de Constanta
2415
Marime text
- O misiune de audit de conformitate a fost efectuată de Camera de Conturi Constanța la Direcția Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Constanța (DGASPC).
- În cadrul misiunii s-a evaluat modul de organizare, recrutare și salarizare a personalului în perioada 01.01.2023-31.12.2023, fiind o misiune de raportare directă.
- Subiectul auditului Curții de Conturi l-a reprezintat modul de organizare, recrutare și salarizare a personalului din cadrul DGASPC Constanța.
Curtea de Conturi a României, prin Camera de Conturi Constanța, a efectuat o misiune de audit de conformitate la Direcției Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Constanța (DGASPC), prin care s-a evaluat modul de organizare, recrutare și salarizare a personalului în perioada 01.01.2023 - 31.12.2023, fiind o misiune de raportare directă.
Subiectul auditului Curții de Conturi l-a reprezintat modul de organizare, recrutare și salarizare a personalului din cadrul DGASPC Constanța. Subiectul auditului prezintă importanță pentru utilizatori prin prisma respectării legalității și conformității atât în modul de organizare și recrutare a personalului, cât și al cheltuielilor salariale, efectuate de către DGASPC Constanța.
Având în vedere principalele aspecte rezultate din misiunea de audit privind modul de organizare, recrutare și salarizare a personalului și faptul că au fost obținute probe de audit suficiente și adecvate, au fost identificate abateri cu un impact nesemnificativ, auditorii de la Camera de Conturi Constanța au expprimat o concluzie nemodificată.
Pe baza activității de audit întreprinse, inspectorii Curții de Conturi au constatat că modul de organizare, recrutare șisalarizare a personalului din cadrul DGASPC Constanța, în perioada 01.01.2023- 31.12.2023, este sub toate aspectele semnificative, în conformitate cu criteriile aplicabile.
Din totalul plăților efectuate în anul 2023 si raportate în contul de execuție al entității în suma de 191.326.411,40 lei, cele aferente cheltuielilor de personal au reprezentat 64,99%.
Fața de anul 2022 plățile din cadrul titlului I au înregistrat o creștere de 9,36% pe fondul majorărilor salariale de la începutul anului 2023. Salarizarea și celelalte drepturi de natură salarială ale personalului DGASPC Constanța sunt corespunzătoare atât celor stabilite pentru personalul cu funcții publice de subordonare locală, cât
și celor stabilite pentru categoria asistența socială.
În cadrul auditului, Camera de Conturi Constanța a constatat următoarele:
- Întocmirea contractelor individuale de muncă, a actelor adiționale aferente acestora, precum și a dispozițiilor de încadrare sau de modificare a drepturilor salariale, fără menționarea tuturor drepturilor de care beneficiază personalul contractual.
- Neactualizarea statelor de personal privind sporurile aferente condițiilor de muncă din cadrul Centrelor de îngrijire și asistență și al Locuințelor protejate, precum și neaplicarea corespunzătoare a acestora.
- Efectuarea si raportarea plaților prin contul de execuție cu nerespectarea clasificației indicatorilor privind finanțele publice.
- Neconstituirea provizioanelor necurente pentru litigii, urmare unor decizii civile reprezentând drepturi salariale câștigate în instanță.
Aspecte privind vulnerabilitățile sistemului de control intern:
a) Neactualizarea Regulamentului de Ordine Interioară din anul 2011 și nepunerea acestuia în corelație cu Regulamentul de Organizare și Funcționare.
b) Nerealizarea unei centralizări a statelor de personal, de la nivelul celor 3 structuri ale entității (Aparat de specialitate, Direcția de Protecția Copilului și Direcția de Asistența Socială a Persoanelor Adulte), cu ocazia aprobării statelor de funcții, acestea fiind disponibile doar în programul informatic la nivel de structură.
c) Nediferențierea cu exactitate a persoanelor desemnate pentru fiecare tip de control și tranzacții efectuate, deși există la nivelul instituției acte administrative referitoare la:
- organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale prin Dispoziția nr. D3132/23.08.2021;
- delegarea atribuției de lichidare a cheltuielilor de către ordonatorul de credite în sarcina conducătorilor structurilor din cadrul direcțiilor/compartimentelor responsabile prin Dispoziția nr.
D3132/23.08.2021;
- delegarea atribuției de emitere (dispoziția dată conducătorului compartimentului financiar-contabil să întocmească instrumentele de plată a cheltuielilor), a ordonanțării de plată de către
ordonatorul de credite în sarcina conducătorului S.R.U.F.P;
- dispoziții de exercitare a CFP-lui cu avizul CJ Constanța nr.22462/28.06.2021;
„Este necesară completarea actelor administrative, sus-menționate, cu etapele de verificare și control în care aceste sunt desemnate, precum și categoriile de operațiuni de care răspund, cu scopul de a asigura separarea atribuțiilor de control, înregistrare/evidență și plată“, transmite Curtea de Conturi Constanța.
În urma auditului efectuat au rezultat următoarele:
1. Întocmirea contractelor individuale de muncă, a actelor adiționale aferente acestora, precum și a dispozițiilor de încadrare sau de modificare a drepturilor salariale, fără menționarea tuturor drepturilor de care beneficiază personalul contractual.
2. Neactualizarea statelor de personal privind sporurile aferente condițiilor de muncă din cadrul Centrelor de îngrijire și asistență și al Locuințelor protejate, precum și neaplicarea corespunzătoare a acestora.
3. Efectuareașsi raportarea plaților prin contul de execuție cu nerespectarea clasificației indicatorilor privind finanțele publice.
4. Neconstituirea provizioanelor necurente pentru litigii, urmare unor decizii civile reprezentând drepturi salariale câștigate în instanță.
În Secțiunea Document poate fi parcurs integral Raportul Curții de Conturi după misiunea de audit de conformitate la DGASPC Constanța.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)
Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Spitalul de Boli Infecțioase? (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii