CJPC Constanţa a luat la verificat hipermarketurile. S-a lăsat cu amenzi şi avertismente. Ce spune Horia Constantinescu
CJPC Constanţa a luat la verificat hipermarketurile. S-a lăsat cu amenzi şi avertismente. Ce spune Horia Constantinescu
10 Nov, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
4021
Marime text
Comisarii CJPC Constanţa au efectuat, săptămâna trecută, mai multe controale în hipermarketurile din Constanţa. În urma verificărilor efectuate, au fost constatate mai multe practici comerciale incorecte, acestea fiind sancţionate de comisari. Echipele de control au verificat hipermarketurile Selgros Cash and Carry, Kaufland, Penny Market Năvodari şi Cora. Pe lângă sancţiunile primite, societăţilor li s-a impus încetarea practicilor comerciale incorecte.
Potrivit comisarului-şef adjunct al CJPC Constanţa, Horia Constantinescu, în această perioadă au fost efectuate 65 de controale la marii retaileri. Au fost constatate 41 de abateri, aplicate 61 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 321.500 de lei, dar s-au dat şi 12 avertismente. „În scopul prevenirii şi combaterii practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor şi asigurării drepturilor consumatorilor de a fi informaţi, din iunie până în prezent au fost efectuate acţiuni de control la operatorii economici mari retaileri. Comisarii au aplicat amenzi pentru practică comercială înşelătoare. Noi suntem lada de gunoi a Europei. Amenzile au început de la 5.000 de lei“, a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, comisarul-şef adjunct al CJPC Constanţa, Horia Constantinescu.
Astfel, promoţiile false, minciunile de pe etichete au fost sancţionate aspru de comisarii CJPC Constanţa. „Marii retaileri vând produse neconforme. De aceea recomand consumatorilor să citească bine eticheta. Spre exemplu, produsul numit Frişcă conţine doar uleiuri şi diferiţi compuşi chimici, nu şi lapte. Am ajuns să luăm produsele după poză, deoarece eticheta în limba română este scrisă cu caractere foarte mici. Prin păcăleli, marii retaileri vând produse-surogat pe piaţa din România“, a adăugat Horia Constantinescu. Totodată, acesta a mai precizat că piaţa este inundată de produse care imită produsele reale. „Am găsit la depozite cutii cu produse fără date de identificare pe ele, fără termen de garanţie, ceea ce îl face pe vânzător să pună ce termen de garanţie vrea el. Vreau să informăm corect consumatorii. Marii retaileri trebuie să informeze corect consumatorii despre ce vând“, a punctat şeful CJPC Constanţa.
Un alt aspect semnalat de Horia Constantinescu îl reprezintă promoţiile de la rafturi. „În pachetul de promoţii, preţul pe unitate este mai mare decât dacă ar fi cumpărat separat“, a menţionat acesta, adăugând că se vor verifica şi produsele vândute în campania Black Friday. Singura problemă ar fi că în această campanie nu pot fi verificate preţurile anterioare, ci ulterior acesteia, adică în urma unei reclamaţii să fie cerută grila de preţuri. „Luptăm cu piaţa de falsuri pentru a încuraja produsele autohtone. Sper că la anul vor exista depozite în care vor putea fi găsite produse româneşti, deoarece am ajuns să consumăm produse despre care avem puţine informaţii“, a conchis Horia Constantinescu.
Potrivit comisarului-şef adjunct al CJPC Constanţa, Horia Constantinescu, în această perioadă au fost efectuate 65 de controale la marii retaileri. Au fost constatate 41 de abateri, aplicate 61 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 321.500 de lei, dar s-au dat şi 12 avertismente. „În scopul prevenirii şi combaterii practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor şi asigurării drepturilor consumatorilor de a fi informaţi, din iunie până în prezent au fost efectuate acţiuni de control la operatorii economici mari retaileri. Comisarii au aplicat amenzi pentru practică comercială înşelătoare. Noi suntem lada de gunoi a Europei. Amenzile au început de la 5.000 de lei“, a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, comisarul-şef adjunct al CJPC Constanţa, Horia Constantinescu.
Astfel, promoţiile false, minciunile de pe etichete au fost sancţionate aspru de comisarii CJPC Constanţa. „Marii retaileri vând produse neconforme. De aceea recomand consumatorilor să citească bine eticheta. Spre exemplu, produsul numit Frişcă conţine doar uleiuri şi diferiţi compuşi chimici, nu şi lapte. Am ajuns să luăm produsele după poză, deoarece eticheta în limba română este scrisă cu caractere foarte mici. Prin păcăleli, marii retaileri vând produse-surogat pe piaţa din România“, a adăugat Horia Constantinescu. Totodată, acesta a mai precizat că piaţa este inundată de produse care imită produsele reale. „Am găsit la depozite cutii cu produse fără date de identificare pe ele, fără termen de garanţie, ceea ce îl face pe vânzător să pună ce termen de garanţie vrea el. Vreau să informăm corect consumatorii. Marii retaileri trebuie să informeze corect consumatorii despre ce vând“, a punctat şeful CJPC Constanţa.
Un alt aspect semnalat de Horia Constantinescu îl reprezintă promoţiile de la rafturi. „În pachetul de promoţii, preţul pe unitate este mai mare decât dacă ar fi cumpărat separat“, a menţionat acesta, adăugând că se vor verifica şi produsele vândute în campania Black Friday. Singura problemă ar fi că în această campanie nu pot fi verificate preţurile anterioare, ci ulterior acesteia, adică în urma unei reclamaţii să fie cerută grila de preţuri. „Luptăm cu piaţa de falsuri pentru a încuraja produsele autohtone. Sper că la anul vor exista depozite în care vor putea fi găsite produse româneşti, deoarece am ajuns să consumăm produse despre care avem puţine informaţii“, a conchis Horia Constantinescu.
Iată ce abateri au fost constatate!
La SC Selgros Cash Carry s-au constatat mai multe deficienţe, dintre care zeci de kilograme de fructe deshidratate, promoţii aplicate incorect, produse din carne cu etichete incomplete. Pentru toate acestea, au fost aplicate amenzi mai mari de 10.000 de lei. La SC Kaufland SRL strugurii erau etichetaţi ca având calitatea I, iar pe etichetă era menţionată calitatea a II-a. La raionul de lactate exista la comercializare produsul Hulala, care era promovat drept „Numărul 1 în România“. Amenda aplicată a fost în valoare de 7.000 de lei şi s-a dispus măsura încetării practicii comerciale incorecte. La SC România Hypermarche SRL comisarii CJPC au descoperit mai multe nereguli, printre acestea zeci de sticle cu sucuri care nu respectau depozitarea şi comercializarea, iar amenda aplicată a fost în valoare de 15.000 de lei.Citeşte şi:
Mai multe hipermarketuri din Constanţa verificate de comisarii CJPC. Au fost aplicate sancţiuni pentru practică comercială incorectăUrmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii