Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:24 20 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Contract pentru îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval din Portul Constanța. Ce valoare are

ro

21 Mar, 2024 14:10 820 Marime text
Foto: SRCF ConstanțaContractul pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate „CONECTIVITATE TRIMODALĂ ÎN PORTUL CONSTANŢA“ a fost semnat în data de 20.03.2024, în urma atribuirii prin licitație deschisă pe platforma SEAP.
 
Potrivit reprezentanților SRCF Constanța, ofertant câștigător este Asocierea SC ISPCF SA (Ofertant Lider) - SC BAICONS IMPEX SRL (Ofertant Asociat), iar valoarea contactului este de11.487.366,00 lei fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 2.182.599,54 lei.
 

„Sursa de finanțare pentru acest proiect este bugetul de stat - Anexa 1b - Lista obiectivelor de investiții cu finanțare de la buget, poziţie PAAS 2023 SRCF CONSTANȚA – UNITATE OPERAŢIONALĂ – 4.B.13.
 
Studiul de Fezabilitate este una din etapele prin care se realizează obiectivul „Coridorul de conectivitate feroviară 1 (Coridorul Feroviar Central)“ care asigură conectivitatea feroviară între Marea Neagră și Europa Centrală prin PTF Curtici, prevăzut în Master Planul General de Transport al României aprobat prin HG nr. 666/2016 și se regăsește în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2023 aprobat prin HG nr.1312/2021“ - au mai precizat reprezentanților SRCF Constanța.

 
Obiectivele proiectului:
 
  • Asigurarea conexiunii feroviare directe între toate compartimentele Portului Constanța prin conexiunea directă a tuturor grupelor de linii;
  • Îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval în zona de interfațare a celor trei infrastructuri de transport din portul Constanța;
  • Realizarea unei conexiuni feroviare care să contribuie la creșterea rentabilității proiectelor feroviare și portuare implementate sau în curs de implementare din fonduri europene;
  • Reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare de la 24,1 km la 7,85 km (o diferență de 16,25 km);
  • Creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de la 50 km/h (actuală) la 80 km/h (proiectată);
  • Fluidizarea activității pe ansamblu a Portului Maritim Constanța prin reducerea duratei de transport între cele 2 zone ale portului, reducerea staționării totale a materialului rulant în port și optimizarea fluxurilor de transport din interiorul portului.
  • Realizarea unei rute alternative la infrastructura feroviară care deservește în prezent Portul Maritim Constanța. 
Citește și: 

SRCF Constanța a finalizat lucrările la calea ferată din stația Capu Midia. Ce valoare are contractul
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii