Decizie CNSC Licitația de întreținere pe timp de iarnă a autostrăzilor A4 și Autostrada A2 de pe sectorul de drum Constanța – Cernavodă a fost contestată. Ce măsuri s-au dispus?
Decizie CNSC: Licitația de întreținere pe timp de iarnă a autostrăzilor A4 și Autostrada A2 de pe sectorul
27 Jun, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
717
Marime text
- Licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA prin DRDP Constanța, în vederea încheierii acordului-cadru având ca obiect „Întreținerea curentă pe timp de iarnă Autostrada A4 + Autostrada A2 – sector Constanța – Cernavodă – acord cadru 4 ani, anunț de participare nr. CN1068546/07.05.2024” a fost contestată la CNSC
- Constestația a fost înregistrată de Agro Trans NMI SRL, cu sediul în localitatea Budeni, str. Neajlovului nr. 178, comuna Comana, județul Giurgiu
- CNSC a admis contestația formulată de Agro Trans NMI SRL, în contradictoriu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA prin DRDP Constanța
- DRDP Constanța trebuie să remedieze în termen de 10 zile documentația de atribuire în sensul celor stabilite de Consiliu prin motivarea sa
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr. 1610/C11/1684 la data de 12.06.2024 la contestația nr. 1001/17.05.2024, înregistrată de Agro Trans NMI SRL, cu sediul în localitatea Budeni, str. Neajlovului nr. 178, comuna Comana, județul Giurgiu, în cadrul licitației deschise, organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA prin DRDP Constanța, în vederea încheierii acordului-cadru având ca obiect „Întreținerea curentă pe timp de iarnă – DRDP Constanța – Secția Autostrăzi – Autostrada A4 + Autostrada A2 – Sector Constanța – Cernavodă – Acord cadru 4 ani, anunț de participare nr. CN1068546/07.05.2024”.
Firma contestatoare a solicitat: modificarea Capitolului 4.1.1. din caietul de sarcini. în sensul eliminării condiției conform căreia: „Nu se acceptă ca echipamentul RSP să fie antrenat cu roată ajutătoare pe sol sau de roata mașinii”; modificarea Capitolului 4.2.7. din caietul de sarcini în sensul eliminării condiției conform căreia: „În situația în care perioada de staționare pentru utilajele staționate in baze depășește 72 de ore consecutive, plata acestora în continuare se va confirma și efectua pentru doar 8 ore din 24, la tarif de staționare. Calculul pentru cele 72 de ore se va efectuaîncepând ca ultima oră de acțiune confirmată”; modificarea Capitolului 5.1.8. din caietul de sarcini, în sensul eliminării condiției conform căreia: „Începând cu al doilea utilaj defect în baza de deszăpezire sau punct de sprijin, termenul de înlocuire se va reduce la maxim 4 ore”; modificarea cerinței din fișa de date a achiziției, Secțiunea III.1.3.a) Capacitatea tehnică și/sau profesională, Cerința: Experiența similară, în sensul definirii Servicii de deszăpezire, în conformitate cu prevederile Instrucțiunii nr. 2/2017 din 19 aprilie 2017, emisă în aplicarea prevederilor art. 178 și art. 179 lit. a) și b) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu completările ulterioare, respectiv a prevederilor art. 191 și art. 192 lit. a) și b) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, art. 3, alin. (2), lit. a);modificarea Capitolului 7 din cadrul caietului de sarcini, în sensul eliminării condiție conform căreia: „Prestatorul va emite factura fiscal aferentă contravalorii prestației efectuate numai după confirmarea de către DRDP Constanța a situației de plată, respectiv după primirea unei înștiințări în scris din partea DRDP Constanța cu privire la suma agreată în vederea plății, precum și sursa de finanțare pentru plata facturii” și modificarea anexelor Tarife autoutilaje din fișierul Tarife autoutilaje.xlsx, în sensul eliminării acestora.
Cererea de suspendare a procedurii de atribuire a fost respinsă ca rămasă fără obiect de Consiliu prin Încheierea nr. 1557/C11/1684 din data de 22.05.2024.
În baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar, CNSC a admis contestația formulată de Agro Trans NMI SRL, în contradictoriu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA prin DRDP Constanța.
Astfel, Consiliul obligă autoritatea contractantă ca, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea deciziei Consiliului, cu respectarea prevederilor legale, să remedieze documentația de atribuire în sensul celor stabilite de Consiliu prin motivarea sa și a celor achiesate de autoritatea contractantă, să aducă modificările efectuate la cunoștința operatorilor economici interesați de participarea la procedura prin publicarea acestora în SEAP și să stabilească o nouă dată-limită de depunere a ofertelor, astfel încât, între data publicării remedierilor și data depunerii ofertelor, să fie asigurată o perioada de timp suficientă pentru elaborarea și prezentarea unor oferte care să respecte toate cerințele documentației de atribuire, astfel cum este modificată ca urmare a prezentei decizii.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.
Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate, în temeiul art. 29 din Legea nr. 101/2016.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Licitația pentru servicii de pază organizată de Centrul Național al Cinematografiei a fost contestată. Legături cu sudul litoralului
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii